غرور و غفلت از آفات علم هستند

حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه تفرش، یکی از آفات علم را غرور و غفلت خواند و گفت: افرادی که در عرصه علم گام بر می‌دارند باید مراقب باشند که دچار این آفات نشوند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: گاهی موارد بالا رفتن علم در […]

gorgani-2حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه تفرش، یکی از آفات علم را غرور و غفلت خواند و گفت: افرادی که در عرصه علم گام بر می‌دارند باید مراقب باشند که دچار این آفات نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: گاهی موارد بالا رفتن علم در انسان سبب می‌شود انسان گرفتار غفلت و غرور شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه حشر، اظهار کرد: خداوند در این سوره به انسان‌ها می‌فرماید هیچ‌گاه خدا را فراموش نکنید، تقوا را رعایت کرده و از اقداماتی که سبب گرفتاری می‌شود پرهیز کنید.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت توشه برداری در دنیا برای آخرت تأکید کرد و افزود: انسان باید در دنیا تلاش کند تا در آخرت نتیجه اقدامات شایسته خود را ببیند.

وی با بیان این‌که انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود در دنیا باشد، گفت: خداوند می‌فرماید: انسان باید برای زندگی امروز خود برنامه ریزی داشته باشد تا در آخرت سعادتمند شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که خداوند شاهد و ناظر همه اعمال انسان است، ابراز کرد: انسان باید در زندگی مراقب اعمال و رفتار خود باشد و اگر بداند همه اعمال او زیر نظر است از اقدامات ناشایست دوری می‌کند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت محاسبه نفس از سوی انسان تأکید کرد و اظهار کرد: انسان با محاسبه نفس و انجام کارهای نیک باید خود را برای آخرت آماده کند.