۲۰٫ جایگاه مردم در مکتب سیاسی امام
در مکتب سیاسى امام، هویت انسانى، هم ارزشمند و داراى کرامت است، هم قدرتمند و کارساز است. نتیجه ى ارزشمندى و کرامت داشتن این است که در اداره ى سرنوشت بشر و یک جامعه، آراء مردم باید نقش اساسى ایفا کند. لذا مردمسالارى در مکتب سیاسى امام بزرگوار ما، مردمسالارىِ حقیقى است؛ مثل مردمسالارى امریکایى […]
در مکتب سیاسى امام، هویت انسانى، هم ارزشمند و داراى کرامت است، هم قدرتمند و کارساز است. نتیجه ى ارزشمندى و کرامت داشتن این است که در اداره ى سرنوشت بشر و یک جامعه، آراء مردم باید نقش اساسى ایفا کند. لذا مردمسالارى در مکتب سیاسى امام بزرگوار ما، مردمسالارىِ حقیقى است؛ مثل مردمسالارى امریکایى و امثال آن، شعار و فریب و اغواگرىِ ذهن هاى مردم نیست. مردم با رأى خود، با اراده ى خود، با خواست خود و با ایمان خود راه را انتخاب مىکنند. لذا دو ماه از پیروزى انقلاب نگذشته بود که امام اصل نظامِ برآمده ى از انقلاب را به رأى مردم گذاشت. شما این را مقایسه کنید با رفتارى که کودتاگران نظامى در دنیا مى کنند، رفتارى که حکومت هاى کمونیستى مى کردند… از طرف دیگر امام با اتکاء به قدرت رأى مردم معتقد بود که با ارادهى پولادین مردم مىشود در مقابل همهى قدرتهاى متجاوز جهانى ایستاد؛ و ایستاد. در مکتب سیاسى امام، مردمسالارى از متن دین برخاسته است؛ از «امرهم شورى بینهم» برخاسته است؛ از «هو الّذى ایّدک بنصره و بالمؤمنین» برخاسته است. ما این را از کسى وام نگرفته ایم… مردمسالارى را امام آورد؛ مردمسالارى را انقلاب آورد.[۱]
[۱] . بیانات در مراسم پانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینى (ره) ۱۴/ ۰۳/ ۱۳۸۳
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰