القای ناکار آمدی ولایت آتش فتنه های آینده
حجتالاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم بزرگداشت حجتالاسلام ضابط که با حضور مردم در مسجد اهلبیت(ع) قم برگزار شد، با بیان این که حجتالاسلام ضابط فردی زمان شناس بود، گفت: حجتالاسلام ضابط با توجه به شناخت از وضعیت زمان به صورت حساب شده برای آینده برنامه ریزی میکرد. شناخت زمان […]
حجتالاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم بزرگداشت حجتالاسلام ضابط که با حضور مردم در مسجد اهلبیت(ع) قم برگزار شد، با بیان این که حجتالاسلام ضابط فردی زمان شناس بود، گفت: حجتالاسلام ضابط با توجه به شناخت از وضعیت زمان به صورت حساب شده برای آینده برنامه ریزی میکرد.
شناخت زمان از ضروری ترین مسائل برای عالم
وی اضافه کرد: حجتالاسلام ضابط کاملا بازخوردهای وضعیت زمان و اقدامات خود را مورد مطالعه قرار داده و با بررسی و ارزیابی موفقیت؛ کارها را اولویت بندی میکرد، او انسانی زمان شناس بود که در گذشته باقی نمانده بود و برای آینده نیز خیال بافی نمیکرد و فوق العاده ولایت مدار بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این استاد حوزه و دانشگاه شناخت زمان را از ضروری ترین مسائل برای علما دانست و اظهار داشت: برای یک عالم شناخت زمان نسبت به دیگران ضروری تر است، اگر فرد در عصر فرهنگی، سیاسی زمان شناس نباشد حتما در قضاوت اشتباه میکند و یکی از دلایل انحرافات برخی که اهل انقلابی گری هستند این است که زمان شناس نیستند، از این رو ارزش های انقلابی را در زمان خود به کار نبرده و نابجا استفاده میکند.
وی افزود: اگر فرد زمان شناس نباشد در درک موقعیت خود در عرصه های معنوی، فرهنگی و سیاسی عاجز خواهد بود؛ بصیرت و بینش است که حق را از باطل و شر را از خیر جدا کرده و نشان میدهد که بخش عمده این شناخت به وسیله عنایت خداوند متعال صورت میگیرد.
حجتالاسلام پناهیان با بیان این که یکی از موضوعات زمان ما توجه به بهترین نوع وحدت و بدترین نوع اختلاف است، گفت: با توجه به این که ما در آستانه انتخابات هستیم دشمنان بیشترین کار کارشناسی خود را انجام داده، تجهیزات خود را پشت خاکریز آماده کرده اند تا ما را دچار مشکل کنند.
وی اظهار داشت: اگر این بار دشمن بتواند در جامعه ما تفرقه ایجاد کند بدترین نوع تفرقه را ایجاد خواهد کرد که بهترین نوع وحدت جامعه را بشکند و صرف این که دانسته شود وحدت خوب و تفرقه بد است برای عبور از اقدامات دشمنان کافی نیست.
استاد حوزه علمیه قم درد و درک مشترک را از عوامل وحدت در جامعه خواند و خاطرنشان کرد: عواملی مانند گرانی در جامعه که سبب اذیت افراد میشود و یا به خطر افتادن مرزهای کشور به وسیله دشمن از دردهای مشترک یک جامعه است که خود عامل وحدت آفرین است، در مسیر انقلاب نیز یکی از دردهای مشترک جامعه حکومت افراد بی لیاقت و فاسد طاغوت در جامعه ما بود.
وی بیان داشت: اعتقادات و نگاه واحد در جامعه از درک های مشترک به شمار میآید که خود سبب وحدت میان افراد میشود، درک مشترک از درد مشترک شرافت بیشتری دارد ولی تمام این عوامل در ایجاد وحدت اجمالی بوده و ممکن است گاهی شکننده شوند، برای نمونه ممکن است برای درد مشترک گروهای مختلفی با راه حل های مختلفی بیایند که این خود سبب ایجاد دسته های مختلف در کشور و ایجاد تفرقه میان افراد جامعه میشود.
آمریکا درک مشترک کشور برای وحدت است
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروز وجود دشمنی به نام آمریکا که میخواهد با صدمه زدن به اقتصاد و تحریم انرژی هسته ای به کشور آسیب بزند از درک های مشترک است که خود سبب ایجاد وحدت میان ملت ایران شده است.
وی گفت: درک مشترک هم آسیب هایی دارد، چرا که همه مردم از یک سطح درک برخوردار نبوده و شیوه اجرا یک راه حل متفاوت است، برای نمونه برخی اعتقاد دارند که ما باید در برابر جامعه جهانی کوتاه بیایم، برای نمونه اواخر اصلاحات سروش میگفت باید به سوی جامعه اخلاقی برویم در حالی که هم اخلاق سکولار و هم اخلاق اسلامی وجود داشت و با این سخنان میشد یک جامعه را بر هم زد.
ولایت تنها عامل وحدتی است که آسیب نمیبیند
حجتالاسلام پناهیان با اشاره به این که درک مشترک به سختی به وجود میآید و ممکن است این درک مشترک خود سبب تفرقه شود، خاطرنشان کرد: حتی کتاب خدا و وحی پیامبر(ص) نیز سبب وحدت نشد چرا که پس از رحلت پیامبر(ص) مسلمانان با یک دیگر بر سر کتاب خدا به جنگ پرداختند.
وی ادامه داد: عامل وحدت بی آسیب در حیات بشر که بتواند به طور مطلق بر آن اتکا کرد ولایت است، در دوران دفاع مقدس ناامنی و دفاع از کشور درد مشترک جامعه بود ولی ولایت بود که عامل وحدت شد، درک مشترک را ایجاد کرد و درد مشتر ک را عامل وحدت قرار داد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امر ولایت در متن دفاع مقدس عامل وحدت بود، ابراز داشت: حتی در یک مقطعی از دفاع مقدس میان رزمندگان درگیری به وجود آمد که هنوز برخی از آثار آن در جامعه باقی است و امام راحل بود که توانست این مشکل را حل کند.
چنگ زدن به حبل الله بهترین نوع وحدت است
وی افزود: بهترین نوع وحدت چنگ زدن به «حبل الله» است که به عقیده ما شیعیان علی بن ابی طالب(ع) حبل الله متین هستند، ما وحدت را نیاز داریم و نمیتوان بر اساس درک از ارزش ها وحدت داشت چرا که درک ها متفاوت است و تسلیم به ولایت زیباترین نوع وحدت را ایجاد میکند.
حجتالاسلام پناهیان با اشاره به اتفاقات مجلس در هنگام استیضاح وزیر کار گفت: حوادثی که در یکشنبه سیاه مجلس اتفاق افتاد سبب شد که رسانه های غربی به مقام معظم رهبری حمله کنند، سؤال این است که چرا با این که رییس دو گروه بد اخلاقی کردند رسانه های غربی به شخصیت مقام معظم رهبری حمله کردند در پاسخ باید گفت که آنها میخواهند رهبری را که عامل وحدت است را بشکنند.
القای ناکارآمدی ولایت آتش فتنه های بعدی است
وی تأکید کرد: القای ناکار آمدی امر ولایت که عامل وحدت بخش است آتش برای فتنه های بعدی است، بحث بد اخلاقی نیست، موضوع بالاتر از این حرف ها است حتی ممکن بود این بد اخلاقی ها فاجعی به وجود بیاورد که حتی عذر خواهی بد اخلاقان نیز فایده ای نداشته باشد ولی خوشبختانه این فجایع در جامعه ما به وجود نخواهد آمد چون مردم ولایت را با جان دل پذیرفته و درک کردند.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اختلاف میان حق و باطل را رایج ترین نوع اختلاف دانست و گفت: در طول تاریخ اختلاف میان حق و باطل وجود داشته ولی این بدترین نوع اختلاف نیست چرا که آخرین راه حل و هزینه این نوع اختلاف این است که افراد جان های خود را میدهند.
اختلاف میان دو گروه حق نگران کننده نیست
وی اظهار داشت: اختلاف میان دو گروه حق نیز دومین نوع اختلاف است که خیلی هم نگران کننده نیست، مانند اختلاف نظر در انتخابات مجلس که رسانه های غربی واقعا از این ولایت مداری افراد دق مرگ میشدند و خودشان میگفتند «رهبری جمهوری اسلامیایران چگونه توانسته تدبیر کند که رقابت به وجود آمده میان افراد سبب شد که گروه ها ولایت مدار باشند».
این خطیب حوزه علمیه کشور گفت: اختلاف میان دو گروه که طرفدار حق هستند هر چند ممکن است هزینه های سنگین داشته باشد ولی قابل پرداخت است، حتی گاهی این اختلافات سبب رشد جامعه میشود.
اختلاف بین دو جریان باطل در متن جامعه سالم بدترین نوع اختلاف
حجتالاسلام پناهیان اختلاف میان دو جریان باطل در متن جامعه سالم را بدترین نوع اختلاف دانست و ابراز داشت: این نوع اختلاف بدترین نوع اختلاف است؛ چرا که سلامت جامعه را به خطر انداخته و آن را به مرز تباهی میکشاند و چشم اندازه امید و فرج را از بین میبرود.
وی خاطرنشان کرد: وقتی در عرصه جامعه دو گروه باطل با یک دیگر اختلاف داشته باشند با حق هم دعوا میکنند، نمیشود این اختلاف را جمع کرد چرا که هیچ یک از گروه حاضر نمیشوند کوتاه بیایند از این رو سلامت جامعه به خطر افتاده و جامعه مانند یک فرزند ذبح این اختلافات میشود.
این استاد حوزه و دانشگاه ایجاد اختلاف میان دو گروه باطل در متن جامعه سالم را از ترفندهای صهیونیست ها برای نابودی و ناکار آمد نشاندن حق دانست و گفت: این اختلافات مانند دعواهای زرگری است که افراد پشت سر با یک دیگر هماهنگی میکنند و جلوی مردم با یک دیگر دعوا میکنند و مانند کسی که خود را به خواب زده و نمیتوان بیدارش کرد نمیتوان این دعواها را جمع کرد.
بهترین نوع وحدت راه عبور از بدترین نوع تفرقه
وی افزود:اگر این گروه های باطل زورشان به حق برسد با آن هم میجنگند، اگر زورشان نرسد با یکدیگر میجنگند و بهترین راه عبور از بدترین نوع تفرقه این است که افراد مطیع و پیرو ولایت که بهترین نوع وحدت است باشند.
حجتالاسلام پناهیان در پایان با بیان این که بهترین نوع وحدت بدترین نوع تفرقه را از بین میبرد، گفت: فتنه ها بسیار پیچیده است، دشمنان سال ها کار کرده اند تا اختلاف ایجاد کنند، از این رو مقام معظم رهبری با این مضمون میفرمایند «ایجاد اختلاف در کشور در این شرایط خیانت است»، مردم باید زمان خود باشند و از بحران های که ابلیس طراحی کرده عبور کنند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰