آریل شارون جنایاتی مرتکب شد که تصور آن نیز محال است

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در جمع تعدادی از پرسنل عقیدتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج) و نیز  ۱۷ ربیع‌الاول گفت: ما باید به خود ببالیم که جزو شیعیان هستیم و چنین روزهایی را گرامی می‌داریم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری […]

hamedani-11حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در جمع تعدادی از پرسنل عقیدتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج) و نیز  ۱۷ ربیع‌الاول گفت: ما باید به خود ببالیم که جزو شیعیان هستیم و چنین روزهایی را گرامی می‌داریم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که در قرآن کریم بیش از دو هزار آیه به مسأله معاد اختصاص پیدا کرده است، افزود: این آیات برای این نازل شده است تا انسان‌ها به زندگی اخروی ایمان بیاورند و بدانند که زندگی مختص به چند روزه دنیای مادی نیست بلکه زندگی جاوید در معاد و روز قیامت است.
این مرجع تقلید اظهار داشت: انسان با مردن نابود نمی‌شود و دارای دو بعد جسمانی و روحانی است  و بدن مادی و دنیایی او آلات و ابزاری برای رسیدن به بعد معنوی و روحی محسوب می شود و با مردن فقط جسم دنیایی او از بین می‌رود و روح او برای همیشه باقی است و در عالم برزخ تا روز قیامت انتظار می کشد.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به این که عالم برزخ فاصله و واسطه بین این دنیا و روز قیامت است، خاطرنشان کرد: عالم برزخ عالمی است که روح  آدمی در شکلی مثالی شبیه جسم دنیایی به حیات خود ادامه می‌دهد و در این عالم هم پاداش و عقاب اعمال خود را می‌بیند تا روز موعود فرا رسد.
وی با اشاره به آیات ۱۷ تا ۲۶ سوره غاشیه، تصریح کرد: این آیات برای افرادی نازل شده که نسبت به معاد تشکیک کرده و اعتقاد ندارند که پس از مرگ باز هم زنده خواهند شد و این در صورتی است که به فرموده قرآن کریم این مسائل در مقابل قدرت الهی هیچ‌اند و خداوند همان‌گونه که انسان را از نطفه آفریده و بعد از مرگ متلاشی می کند قادر است بار دیگر این اجزا را جمع‌آوری و دو باره کامل کند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که نخستین رسالت پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) درون سازی افراد جامعه است، افزود: قرآن کریم، پیامبران و ئمه اطهار(ع) همیشه درصدد بوده‌اند تا ایمان، عقیده و باور به معاد در قلب و روح افراد رخنه و جای بگیرد و این نشان از این دارد که مسأله معاد در راستای خودسازی انسان‌ها است.
وی در ادامه تفسیر آیات سوره غاشیه با اشاره به این مطلب که خداوند در این آیات چهار مسأله را مدنظر و مورد تأکید قرار داده است، گفت: خداوند در مرحله اول برای ایمان افراد به معاد، خلقت شتر را به عنوادی نمادی از حیوانات متذکر می‌شود، تا انسان‌ها بفهمند که همه حیوانات و موجودات آفریده خدا و از آب و خاک تشکیل شده‌اند و بعد از مرگ هم به دستور خداوند دوباره زنده خواهند شد.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: خداوند در آیه دیگری از قرآن کریم به خلقت و طرز هماهنگی میلیاردها ستاره و سیاره در آسمان پهناور اشاره دارد و انسان را به دقت در خلقت و نظم آن فرا می خواند که ای انسان تمام این کرات و سیارات مخلوق آفریدگاری دانا و توانا هستند.
وی با بیان این‌که خداوند در قرآن کوه‌ها را از دیگر مسائل مهم برای ایمان افراد به معاد برشمرده است، ابراز داشت: خداوند می‌فرماید ای انسان‌ها آیا به کوه‌ها نظاره نکردید که با چه عظمت و زیبایی آفریده شده‌اند و  ضمن این‌که دارای معادن گران قیمت فراوانی هستند، در دل آنها هم چشمه‌های جوشانی برای استفاده بشر قرار داده شده است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: خداوند در مرحله چهارم دقت و تفکر به زمین را مورد توجه قرار داده و می فرماید «آیا به زمین نظاره نکردید که چگونه گسترده شده است» و این نشان از این دارد که انواع نعمت‌ها و موجودات و گیاهان روی زمین مخلوق خداوند بزرگ هستند و همانطور که آنها را خلق کرده، می‌تواند از بین ببرد و مجدد خلق کند.
وی با اشاره به شهادت اجزای بدن انسان در روز قیامت، تصریح کرد: یکی از دلایلی که خداوند اجزای افراد را در روز قیامت فرا خوانده و جمع اوری می کند برای این است که هر یک از آنها به اعمال خود شهادت دهند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: خداوند در ادامه سوره غاشیه به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید « فذکر؛ ای پیامبر به افراد این حقایق هستی و معاد را تذکر بده، چون تو از متذکرین هستی و باید مردم را از درون بیدار و آگاه کنی و ایمان یا عدم ایمان افراد به دست خود آنها است.
وی با بیان این‌که ایمان و کفر افراد به دست خود آنها است و در این زمینه هر فرد مختار است که راه سعادت و یا کفر را انتخاب کند، اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید کسانی که حقایق را بشنوند و با آگاهی به آنها، کافر شوندع خداوند انها را مجازات خواهد کرد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم امثال شارون‌، صدام و فرقه‌های تکفیری و سلفی را از افراد گمراه و کافر برشمرد و گفت: این افراد بسیار شقی بوده و هدایت را نپذیرفته‌اند و برای آنها جایی بهتر از دوزخ وجود ندارد، چون این افراد بدون توجه به دستورات خداوند انسان‌های بی‌گناه را می‌کشند و بدترین جنایات را که تصور آن هم امری سخت است انجام می‌دهند.
وی با اشاره به این که بازگشت همه مردم به سوی پروردگار است«انا الیه راجعون»، بیان داشت: همه موجودات مخلوق خداوند هستن و ما انسان‌ها هم در این زمره قرار داریم و روزی خواهد رسید که ما در پیشگاه خداوند حاضر شده و به اعمال رسیدگی شود، پس باید توجه داشته باشیم که هر عملی که انجام می دهیم، روزی باید نسبت به آن پاسخ‌گو باشیم.
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش پایانی سخنان خود به روایتی از پیامبر اکرم(ص) درباره روز قیامت اشاره کرد و افزود: پیامبر می‌فرماید « در روز قیامت از انسان در مورد عمر، جوانی، اموال و ولایت اهل‌بیت(ع)  سؤال می‌شود.
وی با بیان این‌که اعتقاد به ولایت ائمه اطهار(ع)، افتخاری برای ما شیعیان است، تصریح کرد: مسأله ولایت بسیار مهم است و همین ولایت‌مداری بود که نظام و انقلاب اسلامی ما را به وجود آورده و پیروز کرد.
این مرجع تقلید امام خمینی و رهبر معظم انقلاب را نماد ولایت مداری دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران با لبیک به ندای رهبری و ولایت فقیه بود که توانستند در دوران‌های سخت از انقلاب خود محافظت کنند و در جنگ هشت ساله تحمیلی مقابل کفر جهانی بایستند.

وی در پایان گفت: جنگ تحمیلی در حالی رخ داد که کشورهایی همچون آلمان، انگلستان، فرانسه، آمریکا با مشارکت صهیونیسم جهانی و هم‌پیمانان به صدام کمک کردند تا ایران را نابود کنند ولی این ولایت‌مداری مردم سبب شد تا نظام و انقلاب اسلامی بتواند در مقابل دشمنان ایستادگی کند.