آغاز پنجمین اردوی تابستانه طرح جامع علمی و فرهنگی ولایت

مسئول برگزاری دوره مقدماتی طرح جامع ولایت از برگزاری پنجمین اردوی تابستانه در جوار بارگاه حضرت ثامن الائمه علیه السلام خبر داد. به گزارش روابط عمومی مؤسسه ولاء منتظر (عج)، حجت الاسلام رسول مهدی یار گفت: با هدف ارتقاء سطح فکری و رشد جامع طلاب و آمادگی لازم برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه، ستاد […]

setad-velayatمسئول برگزاری دوره مقدماتی طرح جامع ولایت از برگزاری پنجمین اردوی تابستانه در جوار بارگاه حضرت ثامن الائمه علیه السلام خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه ولاء منتظر (عج)، حجت الاسلام رسول مهدی یار گفت: با هدف ارتقاء سطح فکری و رشد جامع طلاب و آمادگی لازم برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه، ستاد علمی فرهنگی ولایت پنجمین اردوی تابستانه خود را از دوم تیرماه به مدت بیست روز در مشهد مقدس برگزار می نماید.
مسئول برگزاری دوره مقدماتی طرح جامع ولایت با اشاره به برخی رئوس برنامه های تدارک شده در این اردو اظهار داشت: برنامه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی متنوعی در این مدت برای طلاب در نظر گرفته شده است که شامل روزانه ۵ ساعت آموزش و ۲ ساعت پژوهش خواهد بود و بقیه ساعات نیز به برنامه های فرهنگی اختصاص خواهد داشت.
وی در خصوص موضوعات برنامه های آموزشی این اردو ابراز داشت: موضوعات تاریخ جنگ تحمیلی، مفاهیم و واژه های اخلاقی، مذاهب و فرق اسلامی، ادیان، شبهات اعتقادی روز، شیوه های جذب جوانان، روش تدریس و شیوه بیان اعتقادات، تاریخ حدیث، آداب معاشرت، حوزه و روحانیت از دیدگاه رهبری و مهدویت در این کلاس ها ارائه خواهند شد.
حجت الاسلام مهدی یار با اشاره به استفاده از اساتید مجرب حوزه های علمیه قم و مشهد در برنامه های آموزشی این اردو افزود: طلاب حاضر در این اردو از حجج اسلام و المسلمین هاشمی، بهشتی مهر، انواری، عظیمی و عالم زاده نوری که در طول برگزاری دوره نیز با ستاد ولایت همکاری خوبی داشته اند، بهره کافی را خواهند برد.
وی برنامه های پژوهشی این اردو را نیز شامل مباحث مهدویت و علوم قرآنی عنوان کرد و گفت: فعالیت های پژوهشی به تناسب گروه ها و موضوعات مطرح شده در طرح جامع ولایت صورت خواهند گرفت.
مسئول برگزاری دوره مقدماتی طرح جامع ولایت ضمن اعلام اینکه دیدار با برخی مراجع و بزرگان دینی که در مشهد مقدس حضور دارند از برنامه های فرهنگی این اردو می باشد، ابراز داشت: برنامه های مناسبتی و معنوی شامل قرائت قرآن، زیارات و ادعیه، بازدید از مجموعه های تاریخی، مذهبی و فرهنگسراها و برنامه های ورزشی شامل شنا و تیراندازی از عمده برنامه های فرهنگی این دوره خواهند بود.
به گفته حجت الاسلام مهدی یار، ستاد علمی و فرهنگی ولایت که تا سال ۱۳۸۴، یازده اردوی تابستانه را برای طلاب برگزار کرده بود، از سال ۱۳۸۶ تاکنون نیز چهار اردو را پس از پایان سال تحصیلی مدارس حوزه علمیه و کلاس های دوره ولایت برگزار نموده است.