آل‏‎خلیفه حتی شهدا را زندانی می‎کند

آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با تأکید بر این‎که اختلاف ملت با نظام آل‎خلیفه است، گفت: گفت‎وگویی که هیچ نماینده‎ای به صورت مستقیم از سوی ملت در آن حضور نداشته باشد، به رسمیت شناخته نمی‎شود. جمعیت‎ها و […]

slider-ghasemآیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با تأکید بر این‎که اختلاف ملت با نظام آل‎خلیفه است، گفت: گفت‎وگویی که هیچ نماینده‎ای به صورت مستقیم از سوی ملت در آن حضور نداشته باشد، به رسمیت شناخته نمی‎شود. جمعیت‎ها و افراد شرکت کننده در گفت‎وگو با آل‎خلیفه نماینده ملت نیستند.

 وی افزود: برگزاری همه‎پرسی نتایج گفت‎وگوها ضروری است و هر که می‎خواهد اعتراضات به پایان برسد، باید این همه‎پرسی را انجام دهد. پایبندی مردم به نتایج گفت‎وگوها بدون در نظر گرفتن رأی آنان غیرممکن است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عیسی قاسم با اشاره به جدیت معترضان در پایان بحران کنونی در این کشور، تصریح کرد: ملت به شدت در پی پایان بحران بر اساس اصلاحات جدی است، اما نظام هیچ اراده‎ای برای پایان مشکلات ندارد.

 رهبر شیعیان بحرین تأکید کرد: معارضان نمی‎خواهند که گفت‎وگوها بدون نتیجه پایان یابد، ولی کسانی که همچنان در پی کشتار مردم و زیر گرفتن شهروندان با خودرو هستند، شکست گفت‎وگوها را دنبال می‎کنند.

 خطیب جمعه شهر دراز بحرین در بخش دیگری از خطبه‎های نماز جمعه از عدم تحویل پیکر یکی از شهدای انقلاب این کشور به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: مقامات آل‎خلیفه بیش از ۸ روز است که پیکر شهید محمد الجزیری را مصادره کرده و از تحویل این پیکر به خانواده شهید خودداری می‎کنند. بحرین به زندان زنده‎ها شهرت داشت و هم اکنون در حال تبدیل به زندان شهدای آزاده است.

 شیخ عیسی قاسم ادامه داد: ما در کشوری زندگی می‎کنیم که به تعداد زندانیان زنده، زندانیان زن و زندانیان شهید افتخار می‎کند، افتخاری که ملت از آن بیزار است.

 وی با اشاره به اهمیت خون نیروهای امنیتی در بحرین و بی‎ارزشی خون مردم، خاطر نشان ساخت: خون پلیس در بحرین بسیار گرانبهاست و ما نیز از این امر حمایت می‎کنیم، لیکن خون فرزندان ملت بسیار ارزان است و دین، عقل، قانون و انسانیت با این امر مخالفت می‎کند.

 رهبر شیعیان بحرین تأکید کرد: احکام حبس بر اساس اعتراف گیری به زور و شکنجه نشان دهنده گرانبها بودن خون پلیس و تبرئه قاتلان ملت نشان دهنده بی‎ارزش بودن خون مردم است.