آمریکا از دخالت نظامی در امور ایران عاجز است

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه خوزستان، عصر امروز در طرح معرفتی ولایت که ویژه دانشجویان خوزستانی در محل دانشکده صنعت نفت اهواز برگزار شد، دوری از معنویت را سبب بی میلی انسان به ادامه زندگی دانست و افزود: در برهه کنونی که ابزار زندگی انسان پیشرفته شده در کنار آن دغدغه انسان نیز […]

slider-hajatiحجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه خوزستان، عصر امروز در طرح معرفتی ولایت که ویژه دانشجویان خوزستانی در محل دانشکده صنعت نفت اهواز برگزار شد، دوری از معنویت را سبب بی میلی انسان به ادامه زندگی دانست و افزود: در برهه کنونی که ابزار زندگی انسان پیشرفته شده در کنار آن دغدغه انسان نیز افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آیه «من اعرض عن ذکری فانّ له معیشهً ضنکاً و نحشره یوم القیامه» خاطر نشان کرد: خداوند در این آیه می فرماید «هر کسی از یاد من روی گردان شود زندگی تنگ و سختی خواهد داشت».

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی به تنهایی و افسردگی مردم در اروپا اشاره کرد و گفت: اکنون می توان گفت به تعداد مردم در فرانسه سگ نیز وجود دارد و نگهداری می شود و ساکنان فرانسه تنهایی خود را با سگ پر می کنند.

آزادی بیش از حد در غرب انسان را به پوچی می رساند

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این که بسیاری از ساکنان اروپا در تنهایی خود می میرند، خاطرنشان کرد: بی میلی جوانان به زندگی  سبب افزایش آمار خودکشی در کشورهای پیشرفته غرب همچون آلمان و فرانسه شده است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به دلایل آمار بالای خودکشی تأکید کرد: بدترین و زننده ترین اعمال انسانی در سینماها و جوامع غربی در حال وقوع است و این آزادی بیش از حد انسان را به پوچی می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی به اهمیت استمرار یاد خدا در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: مردان بزرگی در این کشور به واسطه استمرار یاد خدا حماسه ای آفریدند که سبب عزت نظام اسلامی شده است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: ذکر خدا باعث آرامش وجودی انسان می شود، از این رو مسلمانان واقعی با وجود سختی ها در زندگی، هیچ گاه دچار مشکل نمی شدند.

ماجرای نجات غواص با رمز یا زهرا در عملیات والفجر ۸

وی به نقل خاطره ای از یکی از غواصان دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از دوستان تعریف می کرد که من از دوران کودکی از کوسه وحشت داشتم و تفکر این که این حیوان چگونه انسان را شکار می کند لرزه بر اندامم می انداخت.

امام جمعه موقت اهواز گفت: این دوست بنده ادامه داد«دست بر قضا من بزرگ شدم، انقلاب شد، و در دوران جنگ به عضویت نیروی گردان کربلای اهواز در آمدم و به عنوان غواص به جبهه های جنگ اعزام شدم. در شب عملیات والفجر هشت با رمز «یازهرا» به آب زدم. در حین عملیات در آب با چشمان خود کوسه ای را در مقابل دیدم. این کوسه بدون وارد آوردن صدمه ای از کنار من گذشت و این تنها به دلیل بر زبان آوردن «یا زهرا» به عنوان رمز عملیات بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام خمینی(ره) آمریکا را با بحران برنامه ریزی مواجه کرد اظهار داشت: امام خمینی(ره) و رؤسای جمهور آمریکا در جمله «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» به اشتراک نظر رسیده اند و رؤسای جمهوری آمریکا حقیقت این جمله را پس از پایان دوران ریاست جمهوری متوجه می شوند.

حجت الاسلام والسلمین حاجتی بیان داشت: آمریکا در مقطعی از زمان که بیش از سیصد پایگاه بزرگ نظامی در بیرون از ایالات متحده داشت و بیش از ۵۰ دولت مستقل را ساقط کرده بود با سد بزرگ جوانان ایرانی به رهبری امام خمینی(ره) مواجه شد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که آمریکا تا به امروز نیز هیچ غلطی نتوانسته بکند، خاطر نشان کرد: غرب به این نتیجه رسیده که آغاز جنگ علیه ایران با خود آنها است اما پایان آن غیر قابل پیش بینی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در ادامه تصریح کرد: امام خمینی(ره) با قدرت ایمان خود نیروهای شرق و غرب را شکست داد و به دنیا ثابت کرد که می‌توان سنگرهای بزرگ جهان را فتح کرد.

آمریکا از دخالت نظامی در امور ایران عاجز است

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این که آمریکا از دخالت نظامی در امور ایران عاجز و همچنان در مقابل شکست عملیات خود در صحرای طبس مبهوت مانده است، اظهار داشت: اعتقاد ربوبی امام خمینی(ره) این مرد را به سدی پولادین در برابر استکبار تبدیل کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که سردمداران غرب اذعان کردند که «در طبس هلیکوپترهای ما ضعیف نبودند بلکه خدای خمینی قوی بود،» خاطر نشان کرد: واقعه تاریخی طوفان شن در طبس سبب تحقیر آمریکا شد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه خاطر نشان کرد: امام راحل به واسطه عبودیت و راز و نیاز با خداوند در شب حادثه طبس چنان بلایی را بر سر نیروهای نظامی آمریکا آورد که آنها همچنان از رمز این شکست در تعجب و حیرت هستند.

غرب با سلاح قلم و رسانه به جنگ جوانان آمده است

مدیر حوزه علمیه خوزستان به دسیسه های غرب پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران درجهت براندازی نظام اسلامی اشاره و تأکید کرد: امروز غرب با ابزار ماهواره و قلم به میدان نبرد آمده است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه تصریح کرد: غرب در جنگ رسانه ای ابتدا فرهنگ را مورد هدف قرار می دهد و و با تبدیل کردن نگاه آسمانی انسان در زندگی به نگاه زمینی جلوی پدید آمدن انسان های نظیر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را خواهد گرفت.

رمز قدرت جمهوری اسلامی ایران پیروی از ولایت فقیه است

وی بیان این که ملت ایران هرگز دست از پشتیبانی ولی فقیه برنخواهد داشت، تأکید کرد: غرب پس از پیروزی انقلاب همواره تلاش در متزلزل کردن قدرت ایران را داشت اما خوشبختانه هیچ گاه موفق نشد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان رمز قدرت جمهوری اسلامی ایران پیروی از ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: اگر تبعیت از ولی فقیه نبود نبود سال ۸۸ ایران به چند قسمت تقسیم شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که عشق به ولایت نشان دهنده درجات ایمان در انسان است، ابراز داشت: در طرح خاورمیانه جدید که از سوی غرب مطرح شده، ایران بزرگترین مانع آن اعلام شده است.