آمریکا و اسرائیل همواره در پی جنگ و خونریزی بوده‌اند/ مسلمانان اختلافات را کنار بگذارند

javadحضرت آیت‌الله عبدالله جودادی آملی، مفسر برجسته قرآن کریم بعد از ظهر امروز در دیدار شیخ احمد الخلیلی، مفتی اعظم سلطنتی عمان و هیأت همراه که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء قم برگزار شد، با اشاره به آیه «کل نفس ذائقه الموت»، گفت: درباره این آیه سؤال پیش می‌آید که آیا مرگ انسان را فانی می‌کند […]

javadi6javadحضرت آیت‌الله عبدالله جودادی آملی، مفسر برجسته قرآن کریم بعد از ظهر امروز در دیدار شیخ احمد الخلیلی، مفتی اعظم سلطنتی عمان و هیأت همراه که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء قم برگزار شد، با اشاره به آیه «کل نفس ذائقه الموت»، گفت: درباره این آیه سؤال پیش می‌آید که آیا مرگ انسان را فانی می‌کند و یا انسان مرگ را نفی می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: ذائقه به این معنا است که انسان مرگ را در بر می‌گیرد و به آغوش می‌کشد چون می‌خواهد از این راه خود را به تعالی برساند و به خداوند نزدیک کند، پس نتیجه این می شود که در مصاف بین انسان و مرگ، این انسان است که پیروز می‌شود چون مرگ را می‌چشد.
استاد برجسته تفسیر قرآن کریم با بیان این که انسانی موجودی فرا زمینی است و ماندگار در زمین نیست، اظهار داشت: انسان چون مسافری در حال گذر از دنیا است و آیه « یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه» هم به همین معنا است و نشان از این دارد که تنها انسان به سوی تعالی و کمال حرکت می‌کند.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اشرف مخلوقات بودن ‌انسان خاطرنشان کرد: مقام و کرامت انسان در نزد خداوند متعال بسیار متعالی است و باید به ان احترام گذاشته شود ولی متأسفانه در دنیای امروز به این مطلب توجهی نمی‌شود.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام و قرآن امروز برخلاف دستورات الهی عمل می‌کنند و کرامت انسان‌ها را نادیده می‌گیرند و با ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان خون آنها را به راحتی پایمال می‌کنند.
مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این‌که تقریب و پرهیز از اختلاف در میان مسلمانان امری ضروری است، تصریح کرد: هر چه تفرقه و اختلاف در میان مسلمانان بیشتر باشد به نفع دشمنان و موجب پراکندگی در میان مذاهب اسلامی است و راه نفوذ را برای رخنه دشمنان اجنبی ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به این‌که کشورهای غربی همواره در پی جنگ و خونریزی بوده‌اند، گفت: جنگ جهانی اول و دوم را هم این افراد به راه انداختند و اکنون هم همچون گرگ بر سر ملت‌های مظلوم و مسلمان سایه افکنده‌اند و خون آنها را می‌مکند.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که گرگ‏های امروز ملت‌های اسلامی، صهیونیست و آمریکای جنایتکار هستند، ابراز داشت: اگر همبستگی و انسجام در میان امت‌های مسلمان جهان وجود داشته باشد، دست اجانب به ویژه آمریکا و صهیونیست از تجاوز به حریم اسلام و مسلمین کوتاه می‌شود.

وی در پایان برگزاری دیدارهای مشترک میان علمای اسلامی را مثمرثمر ذکر کرد و افزود: این دیدار و گفت‌و گوها مایه ایجاد وحدت است و وحدت سدی در برابر هجوم دشمنان به کشورهای اسلامی است.