آیت الله سیستانی: توهین به صحابه و همسران پیامبر محکوم و خلاف سیره معصومین است

آیت الله سیستانی از مراجع تقلید شیعیان، اقدام شماری از افراد در دشنام به صحابه را محکوم کرد و آن را مغایر با آموزه های اهل بیت عصمت (علیهم السلام) به شیعیان و شاگردان خود دانست.  آیت الله سید علی سیستانی در پاسخ به استفتای یکی از مقلدان خود درباره اقدام گروهی از افراد در […]

alalam_635170207053251210_25f_4x3-500x300آیت الله سیستانی از مراجع تقلید شیعیان، اقدام شماری از افراد در دشنام به صحابه را محکوم کرد و آن را مغایر با آموزه های اهل بیت عصمت (علیهم السلام) به شیعیان و شاگردان خود دانست.

 آیت الله سید علی سیستانی در پاسخ به استفتای یکی از مقلدان خود درباره اقدام گروهی از افراد در دشنام دادن به عمر بن خطاب و عایشه همسر پیامبر، این اقدام را «به شدت» محکوم کرد و آن را مخالف اخلاق و سیره اهل بیت (علیهم السلام) برشمرد.

این فتوا در حالی صادر شد که پس از شعار دادن چند جوان علیه شخصیت های مورد احترام اهل سنت در منطقه «الاعظمیه» بغداد، «نوری مالکی» نخست وزیر عراق هم با محکوم کردن توهین «عده ای معلوم الحال» به یاران پیامبر اسلام (ص)، دستور دستگیری فرد توهین کننده را صادر کرد.

نکته قابل توجه در این میان آن است که با وجود اقدامات تروریستی که همه روزه شیعیان عراق را به خاک و خون می کشد، مرجع اعلای شیعیان عراق و نخست وزیر شیعه مذهب این کشور، در قبال توهین چند نفر به باورهای اهل سنت، موضعی چنین قاطعانه اتخاذ می کنند و دستور بازداشت فرد توهین کننده نیز صادر می شود؛ در حالی که مدعیان زعامت و رهبری جهان تسنن در محکوم کردن حملات روزانه تروریستی و قتل عام شیعیان عراق، نه تها موضعی اتخاذ نمی کنند، بلکه در مواردی به این کشتار “طایفه ای” دامن می زنند.

اخیرا در برخی سایت ها، ویدئوهایی از فردی به نام «ثائر الدراجی» منتشر شده است که در آن با بر زبان راندن کلمات توهین آمیز؛ به اصحاب پیامبر (ص) ناسزا می گوید و عده ای نیز وی را همراهی می کنند.

این اقدام توهین آمیز چند جوان به سرکردگی «ثائر الدراجی» با اعتراض شدید علما و مراجع شیعه در عراق مواجه گردید.

«مقتدی صدر» از علمای عراق و رهبر جریان صدر نیز با محکوم کردن این اقدام، اعلام کرد: این امر، با هدف فتنه انگیزی در عراق، توسط عده ای مزدور انجام گرفته است.

(منبع: العالم)