احساس می کنم ۲۰۰ سال عمر کرده ام

به گزارش تریبون مستضعفین رضوان راغبی در وبلاگ یاذکریات نوشت: ۳۱ آب (آگوست) مصادف با زادروز رهبر محبوب حزب الله، سید حسن نصرالله است. یکی از دوستان و همرزمان سید خاطره ای از یکی از ملاقات هایش با سید تعریف می کرد که شاید نقل آن بی مناسبت با امروز نباشد: بعد از جنگ تموز […]

به گزارش تریبون مستضعفین رضوان راغبی در وبلاگ یاذکریات نوشت:

۳۱ آب (آگوست) مصادف با زادروز رهبر محبوب حزب الله، سید حسن نصرالله است.

یکی از دوستان و همرزمان سید خاطره ای از یکی از ملاقات هایش با سید تعریف می کرد که شاید نقل آن بی مناسبت با امروز نباشد:

بعد از جنگ تموز سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه)، که محبوبیت سید در دنیا خصوصا در افکار عمومی جهان اسلام به طرز بی سابقه ای افزایش پیدا کرد، تهدیدهای رژیم اشغالگر صهیونیستی مبنی بر حذف و ترور ایشان وارد مرحله جدید و جدی تری شد. این مساله و اهمیت حفظ جان سید، برادران حفاظت را ناگزیر از اتخاذ تدابیر سختگیرانه متناسب با حجم تهدیدها ساخت و خصوصا پس از شهادت ناجوانمردانه سردار بزرگ اسلام، شهید عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸، سختگیری ها مضاعف شد. در چنین اوضاعی، همراهان نزدیک سید و حتی خانواده ایشان نیز دیگر امکان زیارت ایشان را همچون گذشته پیدا نمی کردند.

سیدحسن نصرالله

در سال ۲۰۱۱، توفیق شد برای صحبت در مورد مساله ای، پس از ماهها، خدمت ایشان مشرف شوم. ایشان در نهایت لطف و محبت برخورد کرده و از این ملاقات دیر هنگام و اینکه شرایط به گونه ای شده که (به قول ایشان) نمی توانند همچون گذشته در خدمت دوستان باشند عذرخواهی کردند. در خلال صحبت ها، سید با لحنی که حالت درددل داشت رو به من کرده و فرمودند: «گاهی وقتها که زندگی و گذشته ام را مرور می کنم احساس می کنم ۲۰۰ سال عمر کرده ام! و از اینکه پنجاه سال بیشتر ندارم در حیرت می مانم! این حجم اتفاقات، این همه حوادث و مشکلات و صعوبات… جای تعجب است همه متعلق به یک عمر پنجاه ساله باشد.»