احیای سینمای ایران توسط نسل انقلاب/ جشنواره عمار قرار نیست خیال مدیران فرهنگی را راحت کند

«وحید جلیلی» مدیر جشنواره عمار در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره هدفگذاری‌ جشنواره عمار و رسیدن به آرمان‌های انقلاب در حوزه سینما  گفت: هنوز زود است باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد. فعلا اگر بخواهیم با نظری به گذشته جشنواره را قضاوت کنیم، تا کنون کارنامه نسبتا موفقی داشته و امیدوار […]

news1«وحید جلیلی» مدیر جشنواره عمار در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره هدفگذاری‌ جشنواره عمار و رسیدن به آرمان‌های انقلاب در حوزه سینما  گفت: هنوز زود است باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد. فعلا اگر بخواهیم با نظری به گذشته جشنواره را قضاوت کنیم، تا کنون کارنامه نسبتا موفقی داشته و امیدوار هستیم همین روند پیش برود و آینده نه چندان دور ما بخش مهمی از سینمای ایران را ببینیم که نسل جدید سینمای انقلاب اسلامی احیایش می‌کند و آثاری را ارایه می‌کند که برای مخاطب ملی و منطقه‌ای جذاب و دلنشین خواهد بود انشاءالله.

جشنواره بستری برای دیده شدن استعدادها فراهم می‌کند

وی در پاسخ به این سؤال که  هدفگذاری در جشنواره عمار برای فیلم‌های بلند هم وجود دارد یا خیر گفت: ما جشنواره هستیم ، صرفا بستری فراهم می‌کنیم برای این که استعدادها دیده شوند و بسیاری مدیریت‌ها در جمهوری اسلامی وجود دارند که ماموریت‌شان، وظیفه‌شان، فلسفه وجودی‌شان این است که کارهای بلند بسازند.

جشنواره عمار قرار نیست خیال مدیران فرهنگی را راحت کند

جلیلی در ادامه تاکید کرد: جشنواره عمار قرار نیست که خیال مدیران فرهنگی را راحت کند و آن‌ها به کل فکر کنند که خیلی خب حالا دیگر بار بزرگ بر زمین مانده را جشنواره عمار برمی‌دارد و آن‌ها بقیه توان و ظرفیت‌شان را باز در اختیار عناصری قرار بدهند که دغدغه انقلاب و مردم وجامعه را ندارند. مادر حد و سعی خودمان تلاشمان را خواهیم کرد. ولی همانطور که در جشنواره‌های قبلی هم گفتم جشنواره عمار یک آب باریکه است که ریشه در یک قنات دارد که در حد واندازه خودش باید از آن انتظار داشت و بقیه باید وظیفه خودشان را انجام بدهند.

در حوزه فیلم‌های داستانی تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم

وی در پاسخ به این سؤال که فیلم‌های بلند داستانی برای جشنواره امسال داشتیم یا خیر گفت: ما امسال فیلم داستانی هم داشتیم، سال گذشته نیز  فکر می‌کنم حدود سه یا چهار کار بلند داستانی به جشنواره رسید، امسال تعداد آثار خوب نسبت به سال گذشته خیلی بیشتر شد ولی هنوز تا رسیدن به حد مطلوب خیلی فاصله داریم، امیدواریم اگر با همین روند پیش برود در سال‌های آتی در این حوزه هم اتفاقات بهتری بیفتد.