از هیچ شخصی حمایت نکرده ام/ با انتخاب فرد اصلح به سلامت از پیچ تاریخی عبور می کنیم

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به حساسیت انتخابات ریاست جمهوری، از اصولگرایان خواست با حفظ وحدت به اجماع رسیده و یک نفر را به عنوان کاندیدای انتخابات معرفی کنند.  این مرجع تقلید تکثر کاندیداها را عامل تحیر مردم ارزیابی و […]

hamedaniحضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به حساسیت انتخابات ریاست جمهوری، از اصولگرایان خواست با حفظ وحدت به اجماع رسیده و یک نفر را به عنوان کاندیدای انتخابات معرفی کنند.

 این مرجع تقلید تکثر کاندیداها را عامل تحیر مردم ارزیابی و تاکید کرد که باید تعداد کاندیداها کاهش یابد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی حضور در پای صندوق های رای را یک امر مهم و فریضه عنوان و تصریح کرد: حماسه سیاسی که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن تاکید داشته اند تنها با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در پای صندوق های رای تحقق می یابد.
 این مرجع تقلید با تاکید بر این که ما از هیچ شخصی حمایت نکرده و اسم کسی را نبرده ایم، گفت: ما تنها در سخنرانی های خود ملاک ها و ویژگی ها را بیان می کنیم.
 وی با تبیین ملاک های رییس جمهور آ‌ینده تاکید کرد: با توجه به مشکلات داخلی و خارجی که ما داریم، رییس جمهور آینده باید فردی باشد که بتواند مشکلات را حل کند.
این مرجع تقلید ابراز داشت: ما به رییس جمهوری ولایت مدار، انقلابی، ‌شجاع و کارآمد نیاز داریم تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.
حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان بر ضرورت تلاش جدی مسؤولان برای رفع مشکل گرانی، تورم و بیکاری تاکید کرد و از آنان خواست تمام توان و همت خود را در این راستا بکار گیرند.
همچنین حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و شماری از نمایندگان مجلس، با اشاره به این‌که دشمنان بعد از انقلاب تلاش زیادی برای خاموش‌کردن چراغ انقلاب کرده‌اند و موفق نشده‌اند گفت: امروز پیچ تندی را پیش‌رو داریم که به فضل الهی از این پیچ هم به سلامت عبور خواهیم کرد.

وی افزود: کمک‌ کردن آمریکا و صهیونیسم به مخالفان سوریه به نوعی مخالفت با ایران است چون ما حامی سوریه هستیم و سوریه هم طرفدار ایران است.
این مرجع تقلید با بیان این‌که گرانی در کشور بیداد می‌کند و هر فروشنده‌ای جنس خود را به قیمت دلخواه خود می‌فروشد، اظهار داشت: تمام علت این گرانی‌ها از تحریم اقتصادی نیست بلکه از سوء تدبیر مسؤولان است و باید برای آن برنامه‌ریزی شود.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: تشکیل ائتلاف‌های مختلف از سوی اصول‌گرایان ضروری نیست چون ما امروز نیاز به فردی داریم که قهرمان، ولایتمدار، زجر کشیده و دارای سابقه مدیریتی موفق باشد و مشکلات را بهتر درک کند.
وی وحدت در میان اصولگرایان را امری ضروری عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم و یک فرد اصلح را معرفی و همه به کمک او بشتابیم تا بتوانیم کشور را از این بحران و از این پیچ تند به سلامت عبور دهیم.
این مرجع تقلید با اشاره به این‌که تشریح وضع دنیا و کشور برای مردم امری لازم است، ابراز داشت: مردم کشور بسیار خوب هستند و امتحان خود را در لحظات سخت داده‌اند و ما باید با آگاه کردن مردم آنها را برای حفظ انقلاب ترغیب کنیم.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: باید ذهن مردم نسبت به امور سیاسی کشور روشن شود تا در صحنه حاضر شوند و حماسه‌سازی کنند و ما هم باید مردم را برای حضور در صحنه تشویق کنیم.
وی در پایان اتحاد و همدلی را رمز پیروزی دانست و افزود: خداوند هم وعده نصرت و یاری به مؤمنان همدل داده است و باید به صورتی عمل و فردی را انتخاب کنیم که بعد از نتیجه انتخابات به یکدیگر تبریک بگوییم که فردی را انتخاب کرده‌ایم که ولایی، توانمند، خردمند و بصیر است.