استفاده از ظرفیتهای هنری جهت ایجاد ارتباط بین دین و هنر یک امر ضروریست

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در دیدار صمیمانه با مدیر عامل موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) ضمن بیان آشنایی با فعالیت‌های موسسه در حوزه فرهنگی اعلام داشت: موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) در دو بعد فعالیت دارد که یک بعد آن فعالیت‌های ملی و کشوری است و […]

armبه گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در دیدار صمیمانه با مدیر عامل موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) ضمن بیان آشنایی با فعالیت‌های موسسه در حوزه فرهنگی اعلام داشت: موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) در دو بعد فعالیت دارد که یک بعد آن فعالیت‌های ملی و کشوری است و بعد دیگر آن که مربوط به مباحث ارشاد است بیشتر مد نظر بوده و باعث ایجاد هدفی مشترک، فعالیت و ارتباط نزدیک‌تر خواهد بود.

سید مرتضی اسماعیلی طبا اظهار داشت: یک نکته مهمی که جزء مباحث و دغدغه‌های اصلی بوده و نیز به آن اهمیت کمتری داده شده، پرداختن به موضوع نحوه استفاده از ظرفیت هنری در بحث‌های اعتقادی است.لذا در این راستا می‌بایست از ظرفیتهای هنری اداره کل ارشاد برای بسط و گسترش بحث‌های اعتقادی مانند مباحث پاسخ به شبهات، رابطه دین و هنر، دین و موسیقی، سینما و دین و در نگاه کلی فقه و هنر استفاده نمود. که متأسفانه در این حوزه کارهای کمی صورت گرفته است.
به عنوان نمونه باید اشاره کرد که در فیلنامه نویسی، محتوای دینی در حال تبدیل شدن به ساختار هنری است. در واقع یک فرآیند درستی وجود ندارد و مشکل در اینجا نمایان می‌شود که با وجود داشتن مفاهیم دینی خوب، کسی یافت نمی‌شود این مفاهیم را با یک فرایند خوب آن را به یک کار هنری تبدیل کند. و لذا فعالیت در این عرصه نیازمند نگاه جدی بود و می‌بایست در زمینه ارتباط دین و هنر و استفاده از ظرفیت هنر برای دین فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین افزود: در حوزه کتاب کار ویژه‌ای که می‌توان در قم انجام داد، علاوه بر نیاز سنجی و استخراج موضوعات ضروری و پر اهمیت،تولید کتاب‌هایی در حوزه انقلاب و حرکت‌های حوزوی در قم و نیز تولید کتاب عکس جهت آشنایی با روند فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی در قم خواهد بود.
سید مرتضی اسماعیلی طبا در قسمت پایانی بیانات خود با اشاره به اهمیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، شناخت و استفاده از نقاط ضعف و قوت این عرصه، از وظایف مراکز فرهنگی کشور دانست.