اسلام در سبک زندگی مردم نفوذ کرده است / قدرت مدیریت ولایت فقیه به دنیا ثابت شده است

آیت‌الله محمد یزدی در دیدار امام جمعه ایرانشهر و هیئت همراه اظهار کرد: مکتب تشیع از صدر اسلام وجود داشته اما سختی‌های فراوانی توسط پیروان این مکتب تحمل شده است تا عقایدشان را ترک کنند ولی آنها هیچ‌گاه دست از اندیشه ناب خود برنداشتند. وی افزود: در برخی دوره‌ها دشمنان تشیع فشارهای زیادی علیه پیروان […]

yazdi-1آیت‌الله محمد یزدی در دیدار امام جمعه ایرانشهر و هیئت همراه اظهار کرد: مکتب تشیع از صدر اسلام وجود داشته اما سختی‌های فراوانی توسط پیروان این مکتب تحمل شده است تا عقایدشان را ترک کنند ولی آنها هیچ‌گاه دست از اندیشه ناب خود برنداشتند.

وی افزود: در برخی دوره‌ها دشمنان تشیع فشارهای زیادی علیه پیروان مکتب اهل بیت(ع) روا داشتند و گمان می‌کردند توانسته‌اند شیعیان را نابود سازند.

 تاریخ تشیع و اسلام مورد مطالعه قرار گیرد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه تلاش فقها و مراجع تقلید در طول تاریخ را برای زنده نگه داشتن مکتب اهل بیت(ع) مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مطالعه تاریخ تشیع و اسلام اهمیت فراوانی دارد هرچند نباید تنها تاریخ کتبی را مد نظر داشت زیرا دیده شده است که دشمنی‌ها و دوستی‌ها در نگارش تاریخ نقش موثری داشته است.

وی ادامه داد: مکتب تشیع در سده‌های اخیر تقویت شده و در این میان قم همواره نقش بسزایی داشته است به طوری که لقب عش آل محمد(ص) را به این شهر داده‌اند.

 آیت‌الله بروجردی مبدع رابطه‌ای منطقی و علمی میان مذاهب اسلامی بود

آیت‌الله یزدی با اشاره به اقدامات آیت‌الله بروجردی در دوران معاصر به منظور ایجاد وحدت میان شیعیان و اهل تسنن بیان داشت: این مرجع تقلید با اعزام نماینده‌ای به الازهر نخستین ارتباط علمی و منطقی میان مراکز علمی شیعه و سنی را پایه‌گذاری کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ارتباط منطقی میان حوزه‌های علمیه شیعی با الازهر موجب شد یکی از اساتید این مرکز تشیع را به عنوان یکی از مذاهب رسمی اسلام معرفی کند چون همه مسلمانان در اصول با یکدیگر اشتراک دارند و اختلافاتشان در فروع است.

وی بیان داشت: در شرایط کنونی فرصت مناسبی برای بیان حقایق ناب فراهم شده و وسائل ارتباط جمعی موجب باز شدن فضای اطلاع‌رسانی و نقد مباحث شده‌اند؛ مکتب تشیع نیز می‌تواند از این ابزارها بهره برده و فطرت‌های پاک انسان‌ها را که به دنبال یافتن حقایق هستند سیراب سازد.

اسلام در زندگی روزمره مردم نفوذ کرده است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به نفوذ اسلام در زندگی روزمره مردم اظهار کرد: حاکمیت ایران امروز شکل اسلامی داشته و نهادی چون شورای نگهبان اجازه تصویب قوانینی خارج از شرع را به مجلس نمی‌دهد و در کنار این‌ها مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ضرورت‌ها را مشخص می‌سازد؛ همه این‌ برکات از نعمت‌های الهی به شمار می‌روند.

رهبری راه امام را با قدرت ادامه می‌دهد

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) امکان مدیریت اسلامی جامعه را به جهانیان نشان داد و پس از ایشان نیز آیت‌الله خامنه‌ای توانستند راه امام را با قدرت ادامه دهند؛ همه این امور سبب شده است قدرت ولایت امروز مورد توجه محققان و دانشمندان جهان قرار گیرد زیرا مسلمانان در سایر کشورها مبارزاتی داشته‌اند اما موفقیت کامل حاصل نشده است.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه راهنمایی‌های نظام اسلامی پیروزی حزب الله و حماس را در جنگ‌های ۳۳، ۲۲ و هشت روزه در پی داشت اضافه کرد: این مسئله امتیازات ویژه تشیع را در جهان نشان داد زیرا نوع فقه، شهادت‌طلبی و ایثارگری در مکتب اهل بیت(ع) تفاوت‌هایی با سایر مذاهب اسلامی دارد.

 بیداری اسلامی بر مبنای نحوه حکومت در ایران شکل گرفت

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بنای اصلی بیداری اسلامی بر اساس نحوه حکومت در جمهوری اسلامی پی ریزی شده و هیچ منطق منصفی این حقیقت را رد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه حاکمیت به عنوان نعمتی بزرگ امروز در ایران در اختیار شیعیان قرار گرفته است گفت: امروز شاهد فراگیری مکتب اهل بیت(ع) در سراسر جهان هستیم و باید با توجه به سیره امامان معصوم به ویژه شیوه حکومتداری امیرالمؤمنین(ع) به اداره امور همت گماریم.

آیت‌الله یزدی ادامه داد: شیعیان باید از عقاید حقه خود دفاع کرده و مذهب خویش را ترویج کنند؛ در این میان می‌توان برای اهل علم و معرفت مسائل علمی را مطرح و در برابر اشخاص معمولی بر روی اصول مشترک پافشاری کرد.

لعن و نفرین سایرین هیچ تاثیری در اثبات حقانیت ندارد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه لعن و نفرین را کاری بیهوده دانست و خاطرنشان کرد: اشخاصی مانند سید شرف‌الدین توانسته‌اند با نگارش آثاری به دور از تعصب و نفرین، حقانیت تشیع را ثابت کنند امروز هم باید ائمه جمعه و منصوبان به حکومت رفتاری دوستانه با پیروان سایر مذاهب داشته باشند.