اظهارات مسؤولان باید در شأن دولت اسلامی باشد/ دشمن از طریق خودی‌ها به نظام ضربه می‌زند

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پنجمین شب جشن بزرگ دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصول‌گرایان قم در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد، با بیان این‌که در دنیا انقلاب‌های متعددی به وجود آمده است، گفت: این انقلاب‌های همیشگی بوده و از سوی اقشار مختلف مردم و […]

slider-aghtehrani2حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پنجمین شب جشن بزرگ دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصول‌گرایان قم در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد، با بیان این‌که در دنیا انقلاب‌های متعددی به وجود آمده است، گفت: این انقلاب‌های همیشگی بوده و از سوی اقشار مختلف مردم و احزاب مختلف سیاسی برپا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ وی با اشاره به قیام‌های منطقه، ابراز کرد: در کشورهای منطقه نیز با عنوان بیداری اسلامی قیام‌هایی صورت گرفت که متأسفانه به نتیجه نرسیده و هرکدام به نوعی بازیچه دست آمریکا شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این قیام‌ها از ابتدا درست بودند و این‌که برخی عنوان می‌کنند از سوی استکبار پایه گذاری شده درست نیست اما متأسفانه در ادامه مسیر منحرف شدند.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهور مصر در ابتدا جلوی رژیم صهیونیستی ایستاد اما در ادامه با آنها کنار آمد و با سلفی‌ها و حکام مرتجع منطقه هماهنگ شد و وضعیت امروزش برای همه قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با بیان این‌که در ابتدا همه با حرکت امام خمینی(ره) موافق نبودند، اظهار کرد: برخی از علما و حوزویان با امام خمینی(ره) مخالفت کردند اما ایشان با صبر و حوصله مسیر خود را ادامه داده و با کمک مردم به موفقیت رسیدند.

وی با تأکید بر تشخیص وظیفه و عمل درست در حوادث مهم، گفت:‌ در حوادث مهم و تأثیرگذار مهم نیست که ما در رأس یا برنده و یا بازنده باشیم بلکه مهم این است که در این حوادث ببینیم وظیفه الهی ما چیست، طبق آن عمل کرده و بدانیم که نتیجه هرچه بشود موفقیت با ما است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خیلی از افراد در گذشته سیاست را جدای از دیانت می‌دانستند، افزود: متأسفانه امروز نیز برخی به این مسأله اعتقاد دارند.

دشمن اگر به موفقیتی هم برسد به خاطر ضعف درونی ما است

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با تأکید بر این‌که دشمنان کاری از پیش نمی‌برند و اگر اتفاقی هم می‌افتد به خاطر ضعف خود ما است، گفت: آمریکا اگر می‌توانست پیچ و مهره هسته‌ای ما را باز می‌کرد اما خودشان اعتراف کردند که نمی‌توانند.

مبنای تفکر امام خمینی متفاوت با دیگران بود

وی با بیان این که امام خمینی(ره) تحول بزرگی ایجاد کرد، ابراز داشت: مبنای فکری امام خمینی(ره) با بقیه متفاوت بود امام خمینی(ره) سیاست را عین دیانت، دیانت را عین سیاست و اقتصاد را عین دیانت می‌دانستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد ما از غرب گرفته شده و ما تنها بدی‌های اقتصاد غرب را گرفته و هیچ خوبی به آن اضافه نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با بیان این‌که بانکداری ما اسلامی نیست،‌ اظهار کرد: شانزده اشکال علمی جدی به بانک‌های ما وارد شده؛ یکی از مشکلات طرح هدفمندی یارانه‌ها به تحولات اقتصادی و مشکل بانکداری ما بر می‌گردد.

برخی قول می‌دهند که بانکداری را در کشور اصلاح کنند اما پشیمان می‌شوند

وی تأکید کرد: همه قول می‌دهند که بانکداری را در کشور اصلاح کنند اما پشیمان می‌شوند چون قادر به انجام این کار نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان برای مبارزه با اعتقادات مسلمانان، گفت: امروز سیصد شبکه ماهواره‌ای تنها به دنبال از بین بردن دین و اعتقادات مردم هستند.

آیا واقعا ما هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم؟

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با انتقاد از کسانی که بیان می‌کنند در مسائل فرهنگی هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم، افزود: آیا واقعا ما هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم و همه هنر ما درست است؟ اگر درست است پس چرا می‌گویید این‌که ما در علوم انسانی رشد نمی‌کنیم و در علوم تجربی رشد می‌کنیم به خاطر این است که در علوم انسانی خطوط قرمز وجود دارد، شما که گفتید ارزشی و غیر ارزشی وجود ندارد پس چطور می‌گویید خطوط قرمز وجود دارد پس معلوم می‌شود که خطوط قرمز را قبول ندارید.

انتقاد از رییس جمهور

وی با بیان این‌که متأسفانه امروز منتقدان و مخالفان توافقنامه هسته‌ای بی سواد خوانده می‌شوند، تصریح کرد: این‌که قبل از مشخص شدن چیزی دیگران را متهم کنیم درست نیست؛ باید دید سواد کسی که چنین حرفی می‌زند بیشتر است یا سواد منتقدان؛ تز دکترای آنها چیست و تز دکترای منتقدان چیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که در اظهار نظرها باید از خدا ترسید، اظهار داشت: وقتی تریبون دست ما می‌افتد و طرف مقابل نیز قدرت دفاع از خود ندارد نباید هرچه می‌خواهیم بگوییم.

حرف‌های مسؤولان باید درشأن دولت اسلامی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با بیان این‌که مردم باید به مسؤولان اطمینان کنند، افزود: حرف‌های ما باید حساب شده و در شأن دولت اسلامی باشد و اگر نیست نباید ادعا کنیم.

وی ادامه داد: این‌که ما می‌گوییم نوکر و خدمتگذار مردم هستیم باید در مقام عمل این گفته‌ها را ثابت کنیم.

مردم تنها به امام و رهبری اعتماد کردند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم به امام خمینی(ره) اعتماد کردند نه به مسؤولان، ابراز کرد: امروز نیز مردم به رهبر معظم انقلاب اعتماد دارند و امیداریم این اعتماد و محبت ما بیشتر شود.

حوزه باید بیشتر از این‌ها انقلاب را از خود بداند

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی بر ضرورت حراست از نظام اسلامی تأکید کرد و گفت: نقش حوزه‌های علمیه در این زمینه بسیار سنگین است و حوزه باید بیشتر از این‌ها انقلاب را از خود بداند.

وی با بیان این‌که خیلی از مشکلات ما باید با دیدگاه اسلامی حل شود، اظهار کرد: ما از چند سال حکومت اهل بیت(ع) الگو برداری می‌کنیم و این معدنی است که باید از آن استخراج کرد و به دیگران نیز بیاموزیم.

تجلیل اساتید آمریکایی از رهبر انقلاب

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت قدردانی از نعمت بزرگ ولایت تأکید کرد و افزود:‌ زمانی که در آمریکا بودم اساتید آمریکایی درایت، مدیریت و حسن تدبیر رهبر معظم انقلاب را تجلیل می‌کردند و می‌گفتند اگر رهبری نبود شما بارها با شکست مواجه می‌شدید.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با بیان این‌که اگر اساس را حفظ نکنیم هیچ چیز برای ما نمی‌ماند، گفت: در هر جایی عصیان و آسیب وجود دارد، در کار فرهنگی، در اقتصاد و در سیاست از این رو باید آسیب‌ها را شناخت و با آنها مقابله کرد وگرنه به دست خودمان از بین خواهیم رفت.

ملاک رهبری است و به هیچ حزب و گروهی نباید دلخوش کرد

وی با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمن برای از بین بردن نظام اسلامی، اظهار کرد: دشمن بارها توطئه و دسیسه کرده اما نتوانسته به نظام آسیب برساند؛‌ حفظ نظام از نماز و روزه واجب‌تر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بهترین ابزار اندازه گیری رهبری است، گفت: ملاک ما باید رهبری باشد و به هیچ حزب و گروهی نباید دلخوش کرد.

تربیت خودی‌های یکی از راه‌های دشمن برای ضربه به نظام است

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با تأکید بر این‌که دشمن ما را رها نمی‌کند و با هر شکلی برای ضربه زدن وارد می‌شوند، اظهار کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود خودی درست می‌کند؛ ‌دلیلی ندارد دشمنان با هیاهو وارد میدان شوند چون شناخته می‌شوند از این رو خودی‌ها را گول می‌زنند و یا کاری می‌کند که ما به نفع آنها اقدام کنیم؛ دشمن در زمان فتنه از طریق خودی‌ها خواسته‌های خود را عملیاتی می‌کرد.

ضرورت تقویت مبانی فکری

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تقویت مبانی فکری تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم در سیاست به بیراهه نرویم باید مبانی فکری خود را درست کنیم اگر اصل اعتقادات درست نباشد قطعا با مشکل مواجه می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت سی سال پیش در مجلس گفت فلانی که شما دارید از او حمایت می‌کنید جزء گروه پیمان است و افکار التقاطی دارد بعدا همین فرد در فتنه ۸۸ به بیراهه رفت و خود و کسانی که دنبالش بودند را به زمین زد.

وی تأکید کرد: مسؤولانی که مشکل اساسی در مبانی فکری خود داشته باشند بالاخره دچار انحراف می‌شوند؛ کسانی که در گذشته امام را نصیحت می‌کردند ببینید آخر کار آنها به کجا ختم شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که دشمن برای رسیدن به اهداف خو از نیروهای خودی بهره گرفته و می‌گیرد، تصریح کرد: برخی در قم گفته‌اند که باید از طریق مجلس خبرگان رهبری کسانی را انتخاب کرد تا بوسیله آنها بتوانیم اهداف خود را محقق کنیم.