افسران جنگ نرم هماهنگ عمل کنند

ساماندهی و سازماندهی نیروهای فعال مردم نهاد در عرصه فرهنگی، هماهنگی و همکاری تمام فعالان عرصه فرهنگ با یکدیگر را می طلبد سردار حاج حسین یکتا، فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیا در همایش کوثر ولایت که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی از سراسر کشور در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد گفت: مقام […]

kosar-yekta2ساماندهی و سازماندهی نیروهای فعال مردم نهاد در عرصه فرهنگی، هماهنگی و همکاری تمام فعالان عرصه فرهنگ با یکدیگر را می طلبد
سردار حاج حسین یکتا، فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیا در همایش کوثر ولایت که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی از سراسر کشور در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد گفت: مقام معظم رهبری فعالان عرصه فرهنگی را مبارزان بَدر کبری نامیده اند و در شب جنگ بدر یاران نبی مکرم اسلام(ص) با توجه به کم بودن، دو کار می توانستند انجام دهند؛ یا باید صلح می کردند و کار اسلام تمام می شد و یا باید شمشیر را کشیده و جنگ می کردند که بر همین اساس نیز در ظاهر شکست خورده و باز کار اسلام تمام می گشت.
وی افزود: اگر ما در آن زمان بودیم فکر می کردیم که باید صلح کرده و در فرصتی مناسب دوباره صدای اسلامی را بلند خواهیم کرد. یاران رسول الله در آن شب شمشیر را کشیدند و گفتند؛ اگر قرار باشد اسلام نباشد ما هم نمی خواهیم باشیم و خداوند متعال با مشاهده این وضعیت ملائکه غیبی بدر را به یاری مسلمانان فرستادند.
عضو هیات مدیره موسسه ولاء منتظر(عج) در ادامه با اشاره به مسئولیت افراد در مقابل ولی فقیه اظهار داشت: باید فعالان عرصه فرهنگی و جنگ نرم، در کنار یکدیگر، اوامر و فرامین مقام معظم رهبری را انجام دهند؛ باید فرماندهی کل قوای فرهنگی، قرارگاه میانی و افسری جنگ نرم را پذیرفته و بر این مبنا حرکت نماییم.
وی با اشاره به این که در برخی موارد افسران جنگ نرم مجتهدگونه عمل می کنند، اظهار داشت: متاسفانه برخی جبهه سازی و جبهه ای بودن را قبول ندارند.حال با این وضعیت پراکندگی جبهه ها، تشتّت آراء، نوع نگاه ها و برداشت های متفاوت، آیا می توان به یک آتش، فرامین فرماندهی کل قوا را اجرای کرده و هماهنگ عمل بکنیم.
وی با بیان این که منظور از طرح این مباحث دولتی شدن عرصه فرهنگی در کشور نیست؛ ادامه داد: عده ای ولایت پذیری صاحب الزمان(عج) را با ولایت پذیری امام خمینی(ره) تمرین کردند؛ آیا امروز هم آماده ایم ولایت پذیری امام عصر(عج) را با ولایت پذیری مقام معظم رهبری تمرین نماییم.
فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیا با اشاره به این که کار در این برهه از زمان سخت تر شده است، تصریح کرد: باید در عرصه فرهنگی به خاطر اجرای فرامین الهی با یکدیگر هماهنگ شویم چرا که در هرجا و هر زمانی برای خداوند کاری انجام شده، مردم آن را ادامه داده اند.
وی با تاکید بر ایثار شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: اکنون مردم از فعالان عرصه فرهنگی انتظارات فراوانی  دارند؛ فعالان فرهنگی کشور باید بیاندیشند که برای بچه های مردم چه کاری انجام داده اند.
ایشان با اشاره به مشکلات عرصه فرهنگ در جبهه سازمان های مردم نهاد، تصریح کرد: ساماندهی و سازماندهی نیروهای فعال مردم نهاد در عرصه فرهنگی، هماهنگی و همکاری تمام فعالان عرصه فرهنگ با یکدیگر را می طلبد و این مسأله از مهمترین مشکلات عرصه فرهنگ در جبهه مردمی است.
وی تاکید کرد: در شرایط غربت قبل از ظهور و در شرایط عزت، اقتدار و در عین حال مظلومیت نائب امام عصر(عج) و در شرایط فتنه های بزرگی که در راه است  باید به جبهه های جنگ نرم اعزام شده و همه احساس کنیم که در خاکریز این جبهه قرار داریم.
حاج حسین یکتا در پایان با بیان این که امام زمان(عج) شاهد کارهای مسلمانان است، گفت: باید در عرصه جنگ نرم یقین داشته باشیم که امام زمان(عج) شاهد و ناظر فعالیت های ماست؛ اگر امام زمان(عج) به کاری نظر داشته باشند آن فعالیت تاثیرگذار خواهد بود.