اقتصاد مقاومتی راهبرد نظام در برابر تحریم ها است

حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم سوگواری یاس نبوی در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) با بیان این که در بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مطرح کردند بخش مهم آن به سبک زندگی باز می‌گردد، گفت: سبک زندگی دینی و اسلامی باید در زندگی ما جریان داشته […]

slider-aghtehrani2حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم سوگواری یاس نبوی در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) با بیان این که در بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مطرح کردند بخش مهم آن به سبک زندگی باز می‌گردد، گفت: سبک زندگی دینی و اسلامی باید در زندگی ما جریان داشته باشد و تشریفات از آن کاسته شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، وی با بیان این که سبک زندگی اسلامی برای جامعه ایرانی تعالی بخش است، تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی با تکیه و عمل بر متن سخن و سیره زندگی ائمه معصوم معنا پیدا می کند.

 نماینده مردم تهران در مجلس، هدف برادرانی که امیرالمومنین(ع) حسرت از دست دادنشان را می خورد یافتن سبک زندگی رسول اکرم(ص) در پوشش، ورود به اقتصاد و ورود به سیاست دانست و افزود: دیانت ما به خوبی وارد سیاست و اقتصاد شده است اما سیاستی که در آن پارتی بازی و باند بازی باشد اسلامی نیست، اقتصادی که در آن رشوه و اختلاس باشد هم اسلامی نیست این محصول غرب است.

 حجت الاسلام آقا تهرانی، فرموده مقام معظم رهبری برای مصرف نکردن جنس خارجی را از مقدمات سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: به دهان دیگران نگاه نکنیم، اسلام تنها نماز نیست، یکی از زوایای زندگی را بیاورید که اسلام برای آن برنامه نداشته باشد، گوش به فرمان باشیم به یقین جنس خارجی نخریم، باید برای دین هزینه کنیم.

 وی با اشاره به این که برای تشخیص حق از باطل پیروی از شریعت لازم است، ادامه داد: در زمان پیامبر اسلام مجاهدانی بودند که در همه جنگ ها و در کنار پیامبر جنگیدند، اما بعد از پیامبر سکوت کردند و دشمنان از سکوت آنها سو استفاده کردند و نسبت به امیر مؤمنان و حضرت زهرا(س) بی احترامی کردند.

 نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه سخنان خود گفت: حمایت از حضرت  فاطمه(س)  و حضرت علی خیلی راحت بود، اما دشمنان با تبلیغات سوء چنان جو روانی را در دست کردند که بعد از شهادت حضرت فاطمه(س) تازه به مظلومیت آن حضرت پی بردند که دیر شده بود.

 نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در فتنه ۸۸ دشمنان چنان تبلیغات وسیعی را با عوامل خود در داخل کشور به راه انداخته بود که نتوانستیم حق را از باطل تشخیص دهیم و متأسفانه بعضی از ایادی آمریکا و انگلیس را اولیاء خدا می دانستند.

 وی با اشاره به این که اگر شناخت درست نداشته باشیم فریب تبلیغات دشمنان را خواهیم خورد و نسبت به همه امورات بدبین خواهیم شد، بیان داشت: اگر انسان ها عاقل و اهل بصیرت باشند دنیا اگر تکان بخورد آنها تکان نمی خورند.

 حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان این که ائمه معصومین(ع) آیات حق هستند و ولی فقیه میزان است و دیگران را در کنار او قرار داده و نمره می دهیم، تصریح کرد: آیات الهی نشانه های راه هستند و معجزات انبیاء الهی جز آیات است و پیروزی انقلاب، جنگ هشت سال دفاع مقدس، پیروی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی جز معجزات الهی هستند.

 نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که مردم به راحتی از کنار معجزات الهی عبور می کنند، اظهار داشت داشت: کسانی که از کنار معجزات الهی به راحتی عبور می کنند غفلت می کنند چراکه دل دارند و توقف دارند، بصیرت دارند، اما بینایی ندارند و بزرگترین مشکل جامعه امروزی ما غفلت است که به سادگی از کنار بعضی از مسائل عبور می کنیم.