القای ناکار آمدی ولایت آتش فتنه های آینده

حجت‎الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم بزرگداشت حجت‎الاسلام ضابط که با حضور مردم در مسجد اهل‏بیت(ع) قم برگزار شد، با بیان این که حجت‎الاسلام ضابط فردی زمان شناس بود، گفت: حجت‎الاسلام ضابط با توجه به شناخت از وضعیت زمان به صورت حساب شده برای آینده برنامه ریزی می‎کرد. شناخت زمان […]

slider-panahian2حجت‎الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم بزرگداشت حجت‎الاسلام ضابط که با حضور مردم در مسجد اهل‏بیت(ع) قم برگزار شد، با بیان این که حجت‎الاسلام ضابط فردی زمان شناس بود، گفت: حجت‎الاسلام ضابط با توجه به شناخت از وضعیت زمان به صورت حساب شده برای آینده برنامه ریزی می‎کرد.

شناخت زمان از ضروری ترین مسائل برای عالم

وی اضافه کرد: حجت‎الاسلام ضابط کاملا بازخوردهای وضعیت زمان و اقدامات خود را مورد مطالعه قرار داده و با بررسی و ارزیابی موفقیت؛ کارها را اولویت بندی می‎کرد، او انسانی زمان شناس بود که در گذشته باقی نمانده بود و برای آینده نیز خیال بافی نمی‎کرد و فوق العاده ولایت مدار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این استاد حوزه و دانشگاه شناخت زمان را از ضروری ترین مسائل برای علما دانست و اظهار داشت: برای یک عالم شناخت زمان نسبت به دیگران ضروری تر است، اگر فرد در عصر فرهنگی، سیاسی زمان شناس نباشد حتما در قضاوت اشتباه می‎کند و یکی از دلایل انحرافات برخی که اهل انقلابی گری هستند این است که زمان شناس نیستند، از این رو ارزش های انقلابی را در زمان خود به کار نبرده و نابجا استفاده می‎کند.

وی افزود: اگر فرد زمان شناس نباشد در درک موقعیت خود در عرصه های معنوی، فرهنگی و سیاسی عاجز خواهد بود؛ بصیرت و بینش است که حق را از باطل و شر را از خیر جدا کرده و نشان می‎دهد که بخش عمده این شناخت به وسیله عنایت خداوند متعال صورت می‎گیرد.

حجت‎الاسلام پناهیان با بیان این که یکی از موضوعات زمان ما توجه به بهترین نوع وحدت و بدترین نوع اختلاف است، گفت: با توجه به این که ما در آستانه انتخابات هستیم دشمنان بیشترین کار کارشناسی خود را انجام داده، تجهیزات خود را پشت خاکریز آماده کرده اند تا ما را دچار مشکل کنند.

وی اظهار داشت: اگر این بار دشمن بتواند در جامعه ما تفرقه ایجاد کند بدترین نوع تفرقه را ایجاد خواهد کرد که بهترین نوع وحدت جامعه را بشکند و صرف این که دانسته شود وحدت خوب و تفرقه بد است برای عبور از اقدامات دشمنان کافی نیست.

استاد حوزه علمیه قم درد و درک مشترک را از عوامل وحدت در جامعه خواند و خاطرنشان کرد: عواملی مانند گرانی در جامعه که سبب اذیت افراد می‎شود و یا به خطر افتادن مرزهای کشور به وسیله دشمن از دردهای مشترک یک جامعه است که خود عامل وحدت آفرین است، در مسیر انقلاب نیز یکی از دردهای مشترک جامعه حکومت افراد بی لیاقت و فاسد طاغوت در جامعه ما بود.

وی بیان داشت: اعتقادات و نگاه واحد در جامعه از درک های مشترک به شمار می‎آید که خود سبب وحدت میان افراد می‎شود، درک مشترک از درد مشترک شرافت بیشتری دارد ولی تمام این عوامل در ایجاد وحدت اجمالی بوده و ممکن است گاهی شکننده شوند، برای نمونه ممکن است برای درد مشترک گروهای مختلفی با راه حل های مختلفی بیایند که این خود سبب ایجاد دسته های مختلف در کشور و ایجاد تفرقه میان افراد جامعه می‎شود.

 آمریکا درک مشترک کشور برای وحدت است

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروز وجود دشمنی به نام آمریکا که می‎خواهد با صدمه زدن به اقتصاد و تحریم انرژی هسته ای به کشور آسیب بزند از درک های مشترک است که خود سبب ایجاد وحدت میان ملت ایران شده است.

وی گفت: درک مشترک هم آسیب هایی دارد، چرا که همه مردم از یک سطح درک برخوردار نبوده و شیوه اجرا یک راه حل متفاوت است، برای نمونه برخی اعتقاد دارند که ما باید در برابر جامعه جهانی کوتاه بیایم، برای نمونه اواخر اصلاحات سروش می‎گفت باید به سوی جامعه اخلاقی برویم در حالی که هم اخلاق سکولار و هم اخلاق اسلامی‎ وجود داشت و با این سخنان می‎شد یک جامعه را بر هم زد.

ولایت تنها عامل وحدتی است که آسیب نمیبیند

حجت‎الاسلام پناهیان با اشاره به این که درک مشترک به سختی به وجود می‎آید و ممکن است این درک مشترک خود سبب تفرقه شود، خاطرنشان کرد: حتی کتاب خدا و وحی پیامبر(ص) نیز سبب وحدت نشد چرا که پس از رحلت پیامبر(ص) مسلمانان با یک دیگر بر سر کتاب خدا به جنگ پرداختند.

وی ادامه داد: عامل وحدت بی آسیب در حیات بشر که بتواند به طور مطلق بر آن اتکا کرد ولایت است، در دوران دفاع مقدس ناامنی و دفاع از کشور درد مشترک جامعه بود ولی ولایت بود که عامل وحدت شد، درک مشترک را ایجاد کرد و درد مشتر ک را عامل وحدت قرار داد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امر ولایت در متن دفاع مقدس عامل وحدت بود، ابراز داشت: حتی در یک مقطعی از دفاع مقدس میان رزمندگان درگیری به وجود آمد که هنوز برخی از آثار آن در جامعه باقی است و امام راحل بود که توانست این مشکل را حل کند.

چنگ زدن به حبل الله بهترین نوع وحدت است

وی افزود: بهترین نوع وحدت چنگ زدن به «حبل الله» است که به عقیده ما شیعیان علی بن ابی طالب(ع) حبل الله متین هستند، ما وحدت را نیاز داریم و نمی‎توان بر اساس درک از ارزش ها وحدت داشت چرا که درک ها متفاوت است و تسلیم به ولایت زیباترین نوع وحدت را ایجاد می‎کند.

حجت‎الاسلام پناهیان با اشاره به اتفاقات مجلس در هنگام استیضاح وزیر کار گفت: حوادثی که در یکشنبه سیاه مجلس اتفاق افتاد سبب شد که رسانه های غربی به مقام معظم رهبری حمله کنند، سؤال این است که چرا با این که رییس دو گروه بد اخلاقی کردند رسانه های غربی به شخصیت مقام معظم رهبری حمله کردند در پاسخ باید گفت که آنها می‎خواهند رهبری را که عامل وحدت است را بشکنند.

القای ناکارآمدی ولایت آتش فتنه های بعدی است

وی تأکید کرد: القای ناکار آمدی امر ولایت که عامل وحدت بخش است آتش برای فتنه های بعدی است، بحث بد اخلاقی نیست، موضوع بالاتر از این حرف ها است حتی ممکن بود این بد اخلاقی ها فاجعی به وجود بیاورد که حتی عذر خواهی بد اخلاقان نیز فایده ای نداشته باشد ولی خوشبختانه این فجایع در جامعه ما به وجود نخواهد آمد چون مردم ولایت را با جان دل پذیرفته و درک کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اختلاف میان حق و باطل را رایج ترین نوع اختلاف دانست و گفت: در طول تاریخ اختلاف میان حق و باطل وجود داشته ولی این بدترین نوع اختلاف نیست چرا که آخرین راه حل و هزینه این نوع اختلاف این است که افراد جان های خود را می‎دهند.

اختلاف میان دو گروه حق نگران کننده نیست

وی اظهار داشت: اختلاف میان دو گروه حق نیز دومین نوع اختلاف است که خیلی هم نگران کننده نیست، مانند اختلاف نظر در انتخابات مجلس که رسانه های غربی واقعا از این ولایت مداری افراد دق مرگ می‎شدند و خودشان می‎گفتند «رهبری جمهوری اسلامی‎‎ایران چگونه توانسته تدبیر کند که رقابت به وجود آمده میان افراد سبب شد که گروه ها ولایت مدار باشند».

این خطیب حوزه علمیه کشور گفت: اختلاف میان دو گروه که طرفدار حق هستند هر چند ممکن است هزینه های سنگین داشته باشد ولی قابل پرداخت است، حتی گاهی این اختلافات سبب رشد جامعه می‎شود.

اختلاف بین دو جریان باطل در متن جامعه سالم بدترین نوع اختلاف

حجت‎الاسلام پناهیان اختلاف میان دو جریان باطل در متن جامعه سالم را بدترین نوع اختلاف دانست و ابراز داشت: این نوع اختلاف بدترین نوع اختلاف است؛ چرا که سلامت جامعه را به خطر انداخته و آن را به مرز تباهی می‎کشاند و چشم اندازه امید و فرج را از بین می‎برود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در عرصه جامعه دو گروه باطل با یک دیگر اختلاف داشته باشند با حق هم دعوا می‎کنند، نمی‎شود این اختلاف را جمع کرد چرا که هیچ یک از گروه حاضر نمی‎شوند کوتاه بیایند از این رو سلامت جامعه به خطر افتاده و جامعه مانند یک فرزند ذبح این اختلافات می‎شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ایجاد اختلاف میان دو گروه باطل در متن جامعه سالم را از ترفندهای صهیونیست ها برای نابودی و ناکار آمد نشاندن حق دانست و گفت: این اختلافات مانند دعواهای زرگری است که افراد پشت سر با یک دیگر هماهنگی می‎کنند و جلوی مردم با یک دیگر دعوا می‎کنند و مانند کسی که خود را به خواب زده و نمی‎توان بیدارش کرد نمی‎توان این دعواها را جمع کرد.

بهترین نوع وحدت راه عبور از بدترین نوع تفرقه

وی افزود:اگر این گروه های باطل زورشان به حق برسد با آن هم می‎جنگند، اگر زورشان نرسد با یکدیگر می‎جنگند و بهترین راه عبور از بدترین نوع تفرقه این است که افراد مطیع و پیرو ولایت که بهترین نوع وحدت است باشند.

حجت‎الاسلام پناهیان در پایان با بیان این که بهترین نوع وحدت بدترین نوع تفرقه را از بین می‎برد، گفت: فتنه ها بسیار پیچیده است، دشمنان سال ها کار کرده اند تا اختلاف ایجاد کنند، از این رو مقام معظم رهبری با این مضمون می‎فرمایند «ایجاد اختلاف در کشور در این شرایط خیانت است»، مردم باید زمان خود باشند و از بحران های که ابلیس طراحی کرده عبور کنند.