امام(ره) خود را نوکر مردم می دانست

وقتی خبرنگار از امام(ره) سوال کرد که چرا مردم شما را دوست می‌دارند؛ امام خمینی(ره) فرمودند؛ ما نوکر مردم هستیم و مردم نوکرشان را دوست می‌دارند. حجت‌الاسلام و‌المسلمین راشد یزدی در همایش کوثر ولایت که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی از سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد با اشاره به خاطره […]

kosar-rashed3وقتی خبرنگار از امام(ره) سوال کرد که چرا مردم شما را دوست می‌دارند؛ امام خمینی(ره) فرمودند؛ ما نوکر مردم هستیم و مردم نوکرشان را دوست می‌دارند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین راشد یزدی در همایش کوثر ولایت که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی از سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد با اشاره به خاطره ای از دوران انقلاب اظهار داشت: امام خمینی(ره) در اسفندماه سال ۱۳۵۷ امر فرمودند؛ به مقام معظم رهبری که به سیستان و بلوچستان رفته و گزارشی از اوضاع اقتصادی، اجتماعی و دینی مردم آن منطقه برای ایشان بیاورند؛ بنده نیز در خدمت مقام معظم رهبری راهی این سفر شدیم، این سفر ۲۲ روز به طول انجامید؛ و دوازدهم فروردین ۵۸ همراه با مقام معظم رهبری در کرمان، رای جمهوری اسلامی را در صندوق‌ انداختیم.

وی یادآور شد: بعد از اتمام سفر به قم آمده و خدمت امام(ره) رسیدیم؛ زمانی که آقا می خواستند گزارش بدهند؛ یکی از دفتریان آمدند و در گوش امام خمینی(ره) گفتند که نماینده خبرگزاری آسوشیتدپرس آمده تا بعد از آقایون خدمتتان برسد؛ به وی وقت بدهم یا ندهیم. امام(ره) گفتند که او غریبه است و اینها خودمانی هستند؛ به او بگویید اول بیاید؛ و ما هم آنجا نشستیم. از جمله سوال‌هایی که خبرنگار از امام(ره) سوال کرد این بود که چرا مردم شما را دوست می‌دارند؛ امام خمینی(ره) فرمودند؛ ما نوکر مردم هستیم و مردم نوکرشان را دوست می‌دارند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین راشدیزدی تصریح کرد: من که بیرون آمدم، دیدم نوشتند خدمتگذار؛ من برایشان ایراد گرفتم که این کلمه‌ای که از دو لب امام خمینی(ره) بیرون آمده همان را بنویسید نوکر؛ گفتند؛ نه. من نیز استدلال کردم، گفتم ما روایت داریم که «سید القوم خادمهم- آقا آن کسی است که نوکر مردم است».

وی ادامه داد: از نگاه اسلام، در جمهوری اسلامی،آقایی و مولویت از پایین ترین سطوح اجتماعی و شغلی شروع شده و به رهبری ختم می شود؛ رهبری مردم ایران مثل رهبری فرانسه نیست؛ این اعتقاد دینی و در قلب مردم است؛ راه ورود به قلوب مردم این است که از مردم، با مردم و برای مردم باشی؛ و این کار رهبری است.

ایشان در ادامه با اشاره به نعمت رهبری، تصریح کرد: با توجه به این تشکیلات و سازماندهی هایی که برای کوبیدن نقطه های حساس این ملت صورت می گیرد، اگر نعمت رهبری نبود موفق می شدند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین راشدیزدی اظهار داشت: دست خداوند متعال در کار است ، مردم رهبری را دوست دارند و از نعمت های خداوند متعال که به ما إعطا کرده است وجود مقدس رهبری کنونی نظام اسلامی است؛ تمام صفاتی که در یک آخوند باید باشد به حد اعلاء در وجود ایشان متمرکز است.

وی با بیان این که یک آخوند باید از سه ویژگی برخوردار باشد گفت: اولین آنها این است که آخوند باید علم و سواد داشته باشد؛ دومین مولفه ساده زیستی و سومین آن ظالم ستیزی است. مقام معظم رهبری از این سه مولفه به حد نهایت برخوردار هستند.

وی یادآور شد: اکثریت قاطع اعضای خبرگان رهبری اذعان دارند که رهبری حضرت آقا بی نظیراست آیت الله طبسی در سخنرانی که برای روحانیون داشتند گفتند والله رهبری کنونی ما رهبری بی بدیل است.

آقای هاشمی در جلسه ای در مشهد در جواب سوال آقای طبسی گفت: من هنوز هم عقیده دارم رهبری آیت الله خامنه ای بی نظیر است و این مسایلی که وجود دارد اختلافات سلیقه ای است؛ من با امام(ره) نیز اینگونه بودم.