امام خمینی(ره) شعار «مرگ بر آمریکا» را در دنیا زنده کرد

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران طی سخنانی در اجلاس «اهل بیت، جوانان و تمدن نوین اسلامی»، اظهار داشت: زمان آغاز نهضت امام خمینی(ره) حدود ۶۰ هزار  مستشار آمریکایی زمام امور را در تمام مسائل مهم کشور از مسائل سیاسی، اقتصاد، امنیت، نظامی و حتی کشاورزی به دست داشتند. به گزارش خبرگزاری فارس،‌ رحیمیان […]

slider-rahimianحجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران طی سخنانی در اجلاس «اهل بیت، جوانان و تمدن نوین اسلامی»، اظهار داشت: زمان آغاز نهضت امام خمینی(ره) حدود ۶۰ هزار  مستشار آمریکایی زمام امور را در تمام مسائل مهم کشور از مسائل سیاسی، اقتصاد، امنیت، نظامی و حتی کشاورزی به دست داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ رحیمیان با اشاره به اینکه این مستشاران حقوق‌های کلان می گرفتند و حقوقی هم به عنوان حق توحش برای خود در نظر گرفته بودند، چرا که ملت ما را وحشی می‌دانستند، یادآور شد: حضرت امام(ره) روز ۴ آبان ۴۳ قانون کاپیتولاسیون را برای مردم تبیین کردند که معنای آن مصونیت قضایی آمریکایی‌ها در ایران بود، در حالی که اگر پادشاه ایران در آمریکا سگی را زیر می‌گرفت، باید آنجا محاکمه می شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: آن‌ها با ظلم آشکار به ملت ایران متخلف آمریکایی در ایران را محاکمه می‌کردند که نمونه رسیدگی آن‌ها به چنین مواردی را در سال ۶۷ در جریان هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس شاهد بوده‌ایم که فرمانده ناو آمریکایی مدال گرفت و تشویق شد.

وی با بیان اینکه کاپیتولاسیون اوج تحقیر و استضعاف یک ملت و کشور است و نمونه‌ای از وضعیت ایران از نظر سیاسی در آن دوران بود، گفت: در سطح منطقه، رژیم اشغالگر قدس صحبت از نیل تا فرات می‌کرد و در جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷ میلادی ۳ کشور مصر، سوریه و اردن را مورد تجاوز قرار داد و بلندی‌های جولان از سوریه، صحرای سینا از مصر و غرب رود اردن را به تصرف خود در آورد.

رحیمیان اظهار یادآور شد: صهیونیست قدرت ارتش اسرائیل را به رخ دنیا کشید و این باور را در جهان عرب تثبیت کرد که هیچ قدرتی حتی مصر امکان مقابله با ارتش اسرائیل را ندارد و در این حال گام اول استراتژی نیل تا فرات با موفقیت برداشته شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران آمریکا و شوروی را در آن دوران یکه تاز خواند و بیان داشت: نیمی از دنیا در اختیار شوروی و نیم دیگر در اختیار آمریکا بود و حتی برخی کشورها مانند یمن شمالی و جنوبی، کره شمالی و جنوبی، آلمان شرقی و غربی، ویتنام جنوبی و شمالی را بین یکدیگر تقسیم کرده بودند و اجمالاً وضعیت جهان به گونه‌ای بود که ابتکار عمل به دست قدرت‌های شرق و غرب بود.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی امام خمینی(ره) وارد عرصه مبارزه شدند، ادامه داد: دارایی خود امام چه بود؟ شهریور سال ۴۱ هم حجره ما در قم از اینکه ما مقلد امام بودیم تعجب می‌کرد و حتی ما را مسخره می‌کرد، یعنی طلبه مدرسه فیضیه نسبت به امام شناخت چندانی نداشت.

رحیمیان تاکید کرد: امام خمینی(ره) با دست خالی و بدون هرگونه امکاناتی چه از نظر نیروی انسانی که اکثر طلاب و مردم شناختی از ایشان نداشتند و چه از لحاظ سایر امکانات دست خالی بودند.

وی افزود: امام(ره) در چنین شرایطی و با دست خالی در مقابل شاه و ژاندارم منطقه که ارتشی قوی، گارد جاویدان و حمایت‌های متنوع مالی و اطلاعاتی غرب و شرق را دارد، قیام کرد. گفتن این صحبت ها آسان است اما تصور این واقعیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در آن دوران بین ابرقدرت شرق و غرب در همه عرصه‌ها رقابت بود از فضا گرفته تا سایر مسائل، ابراز داشت: تنها در یک مورد بین شرق و غرب رفاقت بود که آن هم تقابل با نهضت امام(ره) بود؛ یعنی شرق و غرب عالم متحد شده بودند که نهضت امام خمینی موفق نشود و تا روز آخر از شاه حمایت کردند، اما امام(ره) با توکل به خدا و الگو گیری از مکتب عاشورا و کربلا و با اتکا به قرآن در برابر آن‌ها ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه تمام حرکات و موضع گیری‌های امام مطابق با آیات قرآن بوده است، ادامه داد: همه ابعاد زندگی شخصی امام، مواضع، اصول و خط امام منطبق با قرآن است و این برای ما درس است.

رحیمیان با اشاره به اینکه هیچ کس در آن دوران تصور نمی‌کرد که نهضت امام(ره) به پیروزی برسد، گفت: امام با توکل به خداوند متعال و توسل و تمسک به قرآن و اهل بیت نهضت را آغاز کرد و گام به گام در چهارچوبی که خداوند مشخص کرده بود حرکت کرد تا حکومت طاغوت را به زوال کشید.

وی با بیان اینکه امام(ره) طبق فرموده قرآن باور داشت که دشمنان اسلام یهود و نصاری هستند، یادآور شد: در سایت‌ها، ماهواراه‌ها، روزنامه‌ها و کتاب‌های آن‌ها دشمنی با مسلمانان موج می‌زند و شاهد هستیم که در سراسر رسانه‌های غربی ضدیت و عداوت با انقلاب اسلامی و اسلام ناب موج می‌زند.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان داشتد: امام از قرآن گرفته بود، این نکته را که اگر آن‌ها از شما تعریف کردند، بدانید که در شما اشکالی وجود دارد و در جای جای کلمات امام این نکته را بیان کردند که اگر دشمنان از کسی تعریف کردند باید عزا گرفت.

وی افزود: در زمان امام علیه ایشان در اواسط دهه ۶۰ بیش از ۲۰۰ هزار کتاب و مقاله منتشر شده بود که یک مورد آن یک کتاب ۱۲۰۰ صفحه‌ای بود که یک صفحه از آن را با توجه به حجم تهمت و خباثت عیله امام نمی‌شد خواند.

رحیمیان با بیان اینکه خداوند در قرآن خطاب به پیامبر می‌فرماید: گمان مکن که اینها با تو مشکل دارند، بلکه با اصل اسلام مشکل دارند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «اینها با ایران هسته‌ای دشمن نیستند، بلکه با ایران اسلامی دشمن هستند» و گرنه جمهوری اسلامی پاکستان هم بمب اتم دارد، اسرائیل و هند و خیلی دیگر از کشورها دارند، اما آمریکا با آن‌ها دشمنی که ندارد هیچ دوستی هم می‌کند، آن‌ها با ایران اسلامی دشمن هستند و مشکل و ترس آن‌ها از اسلام ناب است.

وی با تأکید بر اینکه امام طبق آیات قرآن باور داشت که اگر چیز خوبی برای جامعه اسلامی فراهم شود، دشمنان را ناراحت می‌کند، ادامه داد: دشمنان از شدت حسد موضع‌گیری و اقدام می‌کنند، در انتخابات سال ۸۸ یک موفقیت بزرگ برای ملت ایران رقم خورد، اما دشمنان از اقتدار بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران و رأی میلیونی مردم به این نظام ناراحت شدند.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: دشمن از شدت غضب و ناراحتی برای رسیدن ملت ایران به این موفیقت بزرگ وارد عرصه شدند، برای یک توطئه عظیم تا یک فرصت را تبدیل به تهدید کنند و دستاورد بزرگ مردم را خنثی کنند.

وی گفت: اگر دسترسی به هر نوع علم و فناوری پیدا می‌کنیم و به هر پیشرفتی می‌رسیم، دشمن از ناراحتی و حسد می‌خواهد بمیرد و لذا قرآن می‌فرماید بمیرید با این غضبی که نسبت به ما دارید.

رحیمیان با بیان اینکه قرآن می‌فرماید: اگر چیز بدی برای شما پیش بیاید، دشمنان خوشحال می‌شوند، اظهار داشت: به عنوان مثال وقتی یک آدمی چند مقاله علیه اصول نظام اسلامی می‌نویسد با تعحب شاهد هستیم که بی بی سی از او با عنوان آیت‌الله یاد می کند و شروع به تمجید و بزرگ‌نمایی از وی می‌کنند، اما کافی است کسی مخالف با نظر آن‌ها باشد، ترور شخصیتی و فیزیکی نحوه برخورد آن‌ها با وی است.

وی ادامه داد: عده‌ای الان در جملاتشان حرف رابطه با آمریکا را می‌زنند و خواب رابطه با آمریکا را می‌بینند، باید به این نکته توجه کنند که امام راحل می‌فرمودند، آن‌ها که خواب ارتباط با امریکا را می‌بینند، خدا آن‌ها را از خواب بیدار کند. کسانی که خواب رابطه با آمریکا را می‌بینند به فکر حل مشکلات نیستند، چرا که همه دنیا می‌دانند این ارتباط مشکلی را از ما حل نمی‌کند.

رحیمیان با اشاره به اینکه اگر چنانچه آمریکا به ما کمک کند، باید به سرنوشت عربستان سعودی دچار شویم، اظهار داشت: آن‌ها برای برقراری رابطه با کشورها دنبال منافع خودشان هستند و در حال حاضر تحلیلگران خود آمریکا نیز بر این نکته تصریح کرده‌اند که اوباما برای دستیابی به یک موفقیت بزرگ در دوران ریاست جمهوری خودش نیازمند برقراری رابطه با ایران است.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها در این راستا می‌خواهند وجهه ضد استکباری ملت ایران، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را در تقابل با آمریکا از ایران بگیرند و ملت ایران احساس کند که باید پس از ۳۴ سال از مواضع خود کوتاه بیاید.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه از یک طرف نیاز آن‌ها است که با ایران ارتباط داشته باشند، گفت: در این راستا رئیس جمهور آمریکا و دنیای غرب پس از چند دقیقه مکالمه کوتاه با رئیس جمهور ایران، این خبر را تیتر یک روزنامه‌ها و رسانه‌های خود کردند.

رحیمیان با بیان اینکه ویژگی اصلی اول تا آخر نهضت امام(ره) تقابل با آمریکا است، اضافه کرد: امام شعار «مرگ بر آمریکا» را در دنیا زنده کرد؛ قبل از نهضت امام مساله «مرگ بر آمریکا» وجود نداشت، مجموعه شیوه تربیتی امام و نهضت ایشان مسأله تقابل با مستکبران و به طور مشخص آمریکا را در فرهنگ دنیا به وجود آورد.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: در حال حاضر نیز شعار مرگ بر آمریکا به بیان مقام معظم رهبری به یک شعار جهان‌شمول حتی در خود کشور آمریکا تبدیل شده است.

وی در ادامه به جملات حضرت امام(ره) در پیام حج خونین خود که باید مورد توجه قرار گیرد اشاره کرد و گفت: امام فرموده‌اند به مرتجعین آل سعود و آخوندهای درباری آنجا باید گفت که فریاد مرگ بر آمریکا، اسرائیل و شوروی تأسی از امر رسول گرامی اسلام و تأسی به امر خداست.

رحیمیان ادامه داد: امام اگر درباره مساله ای نظری داشتند بر آن تأکید می‌کردند؛ یک وقتی کسی که نمی‌خواهم اسم پلیدش را بیاورم که الان شبه فراری است، در شبکه دو برنامه هفتگی داشت، امام دستور دادند که برنامه حذف شود، هفته بعد برنامه ادامه پیدا کرد و دوباره امام دستور حذف برنامه را دادند، دستور مؤکد امام با لحن بسیار تند صادر شد تا اینکه آن برنامه از تلویزیون حذف شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: امام در مورد مسائلی که نظر داشتند تأکید داشتند و دنبال آن را می‌گرفتند، در مورد دیگری یکی از روزنامه‌ها مطلبی را از پاورقی یک کتاب چاپ کرد و امام مطلع شدند و امام دستور دادند که ادامه پیدا نکند، روز بعد که نوشتن آن مطالب ادامه پیدا کرد، امام شخصاً دستور توقیف روزنامه را صادر فرمودند، مدیر مسئول آن روزنامه به دفتر امام آمد و با گریه اظهار ندامت کرد تا مجدداً امام دستور ادامه کار آن روزنامه را صادر کردند.

وی ادامه داد: حضرت امام اگر «مرگ بر آمریکا» را رایج کرد و در پیام حج می‌فرمایند که این افراد با اطاعت امر خدا مخالفند، بر این نکته تأکید دارند که مرگ بر آمریکا اطاعت امر خداست، مگر این قرآن نیست که جای جای آن به صورت مکرر مسأله مرگ آمده است، همچون قاتلهم الله، قتل اصحاب الاخدود.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های برجسته امام استکبار ستیزی و تقابل با استکبار بود، تصریح کرد: باید منبع و ماخذ قرآنی تمام مواضع اصولی حضرت امام را بیابیم، بدون استثنا برای همه مواضع ایشان ما از قرآن می‌توانیم مآخذ پیدا کنیم.

رحیمیان با اشاره به پیش‌بینی امام(ره) درباره فرار شاه یادآور شد: امام در کوچه پس کوچه‌های جماران خبر خرد شدن استخوان‌های مارکسیست را اعلام کرد؛ این مطلب را زمانی امام فرمود که گورباچف دبیر کل حزب کمونیست بود و در کاخ کرملین حکومت می‌کرد و حالا همین امام صحبت از نابودی اسرائیل می‌کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: همین امام نوید داد و فرمود من با اطمینان می‌گویم که اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشاند و در جای دیگر فرمود قرن آینده قرن اسلام است و ما این روند را شاهد هستیم در قرن حاضر و می‌بینیم که کار اسرائیل و آمریکا به کجا رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اسرائیل که صحبت از نیل تا فرات می‌کرد حالا دیوار بتونی به دور خود می‌کشد، زمانی بود که ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا وقتی حرکت می‌کرد دولت‌ها و ملت‌ها سر جای خود می‌نشستند، ولی امروز خود اعتراف می‌کنند که دشمنان ما از ما حساب نمی‌برند و دوستان ما به ما اعتماد ندارند و امام فرمود من با اطمینان می‌گویم که پرچم «اشهد ان لااله الا الله واشهد ان محمد رسول الله» در بام گیتی به اهتزاز در خواهد آمد.

به گزارش فارس، نخستین همایش بین المللی«اهل بیت(ع)، جوانان و تمدن نوین اسلامی» به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی با حضور ۴۵۰ نفر از ۳۱۰ تشکل فعال  ۳۰ کشور جهان نهم تا یازدهم آبان ماه در تهران برگزار شد.