امام خمینی به جهان آموخت که انتظار یعنی انجام تکلیف نه کم کاری

حجت الاسلام عبدالله صالح یاسین از علمای عربستان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، برقراری عدالت از سوی ولی عصر (عج) را از اهداف مهم ظهور خواند و گفت: وجود مبارک حضرت مهدی (عج) عدالت را در زمینه‌های مختلف در جهان حکم فرما می‌سازد. وی خاطرنشان کرد: همه مسلمانان منتظر امام زمان (عج) هستند تا […]

emam-khomeiniحجت الاسلام عبدالله صالح یاسین از علمای عربستان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، برقراری عدالت از سوی ولی عصر (عج) را از اهداف مهم ظهور خواند و گفت: وجود مبارک حضرت مهدی (عج) عدالت را در زمینه‌های مختلف در جهان حکم فرما می‌سازد.
وی خاطرنشان کرد: همه مسلمانان منتظر امام زمان (عج) هستند تا با ظهور مبارکشان عدالت اجتماعی را اجرا ساخته و به تطبیق احکام شرعی اسلام بپردازد. از سویی دیگر همه مردم دنیا نیز منتظر منجی هستند تا با برقراری عدالت، آنان را از مشکلات و گرفتاری‌های بیشمار کنونی رها سازد.
این عالم عربستانی با اشاره دلایلی که ظهور حضرت حجت (عج) را به تاخیر انداخته است، گفت: امام معصوم همواره منتظر آن است که جامعه خود را برای ظهور محیا سازد زیرا علاوه بر نشانه های حتمی ظهور و تقدیر الهی، آمادگی جامعه برای این اتفاق بزرگ الهی نیز بسیار حائز اهمیت است.
حجت الاسلام عبدالله صالح با تاکید بر لزوم شناخت اهداف امام زمان (عج) بیان داشت: پاکسازی زمین از ظلم و فساد از بزرگترین اهداف مهدویت است. جامعه پاک و سالم به حضرت حجت (عج) قرابت بیشتری دارد و می‌تواند با بهره گیری از رهنمون‌های ایشان پیشرفت‌های بزرگی را در زمینه‌های مادی و معنوی به دست آورد.
وی تلاش های همه پیامبران و ائمه را در راستای رسیدن به اهداف الهی دانست و اظهار داشت: وعده خدا برای پیروزی صالحان و مومنان به واسطه ظهور امام زمان (عج) عملیاتی خواهد شد و همین امر وظیفه ما را برای عمل به تکالیف شرعی و اجتماعی سنگین تر می‎کند.

حجت الاسلام عبدالله صالح تصریح کرد که انتظار به معنای اهمال و کم کاری نیست بلکه ما از اقدامات بزرگانی مانند امام خمینی (ره) درمی‌یابیم که می‌توان علاوه بر انتظار امام مهدی (عج) وظایف خود را به نحو احسن انجام داده و در راستای برقراری احکام و آموزه‌های الهی گام برداریم.