امروز روز مقاومت است/ جنگ های آغاز شده در منطقه برای مقابله با بیداری اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به ضرورت بیداری، گفت: استکبار جهانی برای جلوگیری از بیداری اسلامی جنگ‌های مختلفی را در منطقه راه انداخت. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: در طول […]

taaeb-3حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به ضرورت بیداری، گفت: استکبار جهانی برای جلوگیری از بیداری اسلامی جنگ‌های مختلفی را در منطقه راه انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: در طول تاریخ نیز بارها مشاهده کردیم که ظالمان برای تأمین منافع و منابع خود دست به جنگ و خونریزی زدند، چرا که جنگ یکی از راه‌های مقابله با بیداری است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر منطقی بودن اسلام اظهار داشت: اسلام نخست به جنگ هیچ نیازی ندارد چرا که سرشار از منطق و عقلانیت است، ولی وقتی مستکبران و دشمنان برای مقابله با اسلام جنگ راه می‌اندازند عقل و منطق حکم به دفاع می‌کند.

وی افزود: البته در اسلام اصل همیشگی دفاع یا صلح نیست، بلکه اسلام به مقتضای زمان به جنگ یا دفاع می‌پردازد، ولی وقتی جنگ که اصل ثانویه به شمار می‌‌آید صورت گیرد دفاع وظیفه می‌شود.

فرمانده قرارگاه عمار، اسلام را محور اصلی قرار گرفتن در جنگ و یا صلح دانست و بیان داشت: در صلح و جنگ اسلام مطرح است نه زندگی و راحتی فردی؛ اگر امروز شرایط رژیم صهیونیستی را ببینیم در می‌یابیم که مقاومت را باید در دستور کار خود قرار دهیم.

وی تأکید کرد: باید ببینیم اگر اکنون به مقاومت ادامه دهیم پیروز می‌شویم یا این‌که نیرو نداریم؛ اکنون زمان آن نیست که بگویم فرصت داده و خستگی در کنیم؛ کسی که وارد اسلام و دین شده این قضیه را متوجه می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با تأکید بر این‌که امروز روز مقاومت است، خاطرنشان کرد: امروز توانمندی اسلام بالا رفته است، تجسم یهود نیز اکنون رژیم صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در ادامه سخنانش با اشاره به خیانت‌های معاویه علیه اسلام بیان داشت: جنگ صفین را معاویه آغاز کرد و گرنه تمام تلاش امیرمؤمنان(ع) جلوگیری از وقوع جنگ‌ بود.

وی تصریح کرد: وقتی معاویه با حیله‌گری در جنگ صفین پیروز شد دست به دفاع متحرک که امروز نیز تنها اسرائیلی‌ها انجام می‌دهند زد، یعنی به منطقه‌ای حمله کرده و پس از قتل و غارت آن‌جا را ترک می‌کرد.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به تشکیل خوارج پس از جنگ صفین بیان داشت: خوارج همواره در خدمت زورگویان زمان بوده است، همان‌گونه که امروز داعشی‌ها و تکفیری‌ها(خوارج زمان) در خدمت دیگران هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به صلح امام حسن(ع) با معاویه نیز گفت: امام(ع) به سبب نداشتن یار و یاور اقدام به صلح کرد، حتی کار به جایی رسید که عبیدالله بن عباس پسر عموی امام مجتبی(ع) خیانت کرده و به سپاه معاویه پیوست.

فرمانده قرارگاه عمار تأکید کرد:شکستی که امام حسین(ع) به یزید دادند، امام حسن(ع) به معاویه دادند، اگر امام مجتبی(ع) معاویه را با صلح خود خلع سلاح نمی‌کردند اسلام ذبح می‌شد، امام(ع) اسلام را از زیر تیغ بیرون آورده و با صلح معاویه را درمانده کردند.

وی تأکید کرد: در زمان امام حسن(ع) تیغ آخته شده نفاق و فتنه زیر گلوی اسلام آمده بود که با کوچک‌ترین خطا اسلام ذبح می‌شد و تنها راه خلع سلاح معاویه صلح بود، چرا که معاویه خواستار ادامه جنگ برای رسیدن به اهداف خود بود.