انجام کارهای تکراری و موازی نتیجه بخشی نگری است

آیت‌الله  سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز چهارشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه در جشن پایان اولین دوره تحصیلی دانش‌پژوهان سطح ۳ مرکز آموزش عالی حوزوی قاسم‌بن‌الحسن(ع) تهران، با اشاره به این‌که پیشرفت حیرت‌انگیزی در جهان پدید آمده است که انتظار می‌رود که پا به پای این پیشرفت حرکت کنیم، گفت: در گذشته […]

booshehriآیت‌الله  سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز چهارشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه در جشن پایان اولین دوره تحصیلی دانش‌پژوهان سطح ۳ مرکز آموزش عالی حوزوی قاسم‌بن‌الحسن(ع) تهران، با اشاره به این‌که پیشرفت حیرت‌انگیزی در جهان پدید آمده است که انتظار می‌رود که پا به پای این پیشرفت حرکت کنیم، گفت: در گذشته وقتی مسأله‌ای پیش می‌آمد که مسلمانان را تهدید می‌کرد، بلافاصله علما دست به قلم می‌شدند و پاسخ می دادند اما امروز هجمه عظیمی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی افزود: گرچه اقدامات بسیاری انجام گرفته و باید نسبت به کارهایی که بزرگان در حوزه انجام داده‌اند، شاکر باشیم وکفران نکنیم اما باید بدانیم بین آنچه هست تا آنچه باید باید باشد، فاصله زیادی داریم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی مسؤولیت سترگ و سنگینی را متوجه روحانیت و حوزه‌های علمیه کرده است، ابراز داشت: امروز حوزه تهران و قم، حوزه‌های بزرگ و دارای قابلیت و توان‌مندی‌های خوبی هستند اما در قبال انقلاب اسلامی کار بایسته را انجام نداده‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه این مطلب اظهار داشت: هنوز دیر نشده و از پیروزی انقلاب ۳۴ سال گذشته است و با هدایت‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیش رفته است اما از ما انتظار می‌رود تا زیرساخت‌های اصلی متکی به ایده‌های اسلام را فراهم کنیم تا در مجلس و ارکان تصمیم‌گیری نظام وارد شود.

امام جمعه موقت قم با اشاره به ضرورت نیازسنجی از جامعه بیان داشت: ما دچار بخشی نگری هستیم و هم‌افزایی فکری که درنتیجه آن یک نگاه کلان را در نظر بگیریم، نداریم درحالی‌که باید پس از هم‌افزایی فکری، به تناسب ظرفیت‌ها تقسیم کار کنیم تا کارهای موازی و تکراری انجام نشود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که فقه در مسائل نوپیدای جامعه کمتر ورود داشته است، گفت: شیخ انصاری در زمان خود کارستان کرده است اما امروز نیازمند به ده‌ها کتاب مانند مکاسب هستیم که پاسخگوی نیاز ما باشد.

وی در ادامه این مطلب با تأکید بر این‌که طلاب باید دست به قلم ببرند و به کم قانع نشوند، اظهار داشت: شناخت عمیق‌تر اندیشه‌های انسان‌ساز اسلام یکی دیگر از نیازهای ما است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به این‌که رشته‌های تخصصی رشد خوبی داشته اما فاصله تا نیازهایی که داریم فراوان است، ابراز داشت: در قم جهت تحصیل در رشته مطالعات اسلامی از طلابی پذیرش می‌شود که با زبان انگلیسی آشنا باشند و آنها هنگام تحصیل در خارج از کشور هم تبلیغ می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان سخنان خود عنوان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی رشاد دو هفته یکبار مرتب تماس می‌گیرند و ارتقای حوزه تهران را پیگیری می‌کنند که گرچه تاکنون به نیازشان پاسخ داده نشده اما ما را در کنار خود احساس کنند.