انحراف دولت سبب انحراف مردم می‎شود

dحجت‎الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران پیش از ظهر امروز در مراسم سوگواری امام صادق(ع) که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به روایتی حکومت اسلامی‎ را الگو برای مردم دانست و گفت: راز برجستگی شیعه در حکومت اسلامی ‎سرمشق بودن حکومت برای مردم است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، […]

sedighidحجتالاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران پیش از ظهر امروز در مراسم سوگواری امام صادق(ع) که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به روایتی حکومت اسلامی را الگو برای مردم دانست و گفت: راز برجستگی شیعه در حکومت اسلامی سرمشق بودن حکومت برای مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: اگر حکومت اسلامی سالم باشد مردم نیز سالم خواهند بود ولی اگر خدای ناکرده حکومت اسلامی درست نباشد مردم نیز گرفتار میشوند از اینرو امام صادق(ع) توصیه میکنند که مردم تحت نظارت یک عالم فقیه باشند.

حجتالاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر ولایی بودن دولت، اظهار داشت: مردم به دولت نگاه میکنند از اینرو اگر دولت خراب و بی بندبار باشد، بی واهمه به بیت المال یورش ببرد و به عفاف و حجاب توجه نکند مردم نیز از او پیروی می‌کنند.

وی افزود: اگر دولت ولایی باشد مملکت پیروز میشود چرا که پشتیبانی از ولایت سبب حفظ مملکت میشود، از اینرو امام راحل میفرمایند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد».

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حوادث کشورهای اسلامی، نبود ولایت فقیه را سبب شکست انقلاب‌های منطقه دانست و خاطرنشان کرد: رمز پیروزی و موفقیت کشور ما ولایت است، اگر ولایت تحت تأثیر امام صادق(ع) و ائمه(ع) باشد جامعه درست میشود و گرنه جامعه درست نمیشود.

وی تصریح کرد: در مصر، یمن و تونس آنچه بر سر مردم آمد به خاطر نداشتن ولایت است در حالی که ملت ما سی و چهار سال است پنجه در پنجه قدرتهای بزرگ گذاشته و مبارزه میکنند و پیروز هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تهران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امام صادق(ع)، رییس مذهب و حوزههای علمیه هستند، عنوان کرد: همان گونه که امام ششم(ع) میفرمایند طلاب و روحانیان باید زینت این بزرگواران باشند.

وی گفت: باید انس مردم با امام صادق(ع) را بیشتر کرد، باید برای امام(ع) دل برد، امنیت فکری و آرامش جامعه در گرو پیروی و عمل به سخنان اهلبیت(ع) است، امام ششم(ع) میفرمایند «سه چیز است که مردم به آن نیاز مبرم دارند و اگر نداشته باشند گرفتار میشود و نخستین آن سه چیز عالم فقیه است».

حجتالاسلام والمسلمین صدیقی ائمه(ع) را حقیقت واحده دانست و اظهار داشت: تمام ارزشهای و فضایل انبیای گذشته در وجود نازنین پیامبر(ص) جمع شده بود، در روایتی آمده «اولانا محمد آخرنا محمد اوسطنا محمد و کلنا محمد صلی الله علیه و آله».

وی تأکید کرد: تنها مسأله تعلیم نیست بلکه مسأله سرلوحه قرار دادن انسان کاملی است که تمام فضایل و ارزشهای انسانی در وجود او باشد و خداوند ایشان را به عنوان خلیفه خود در زمین انتخاب کرده باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایت اهلبیت(ع) درباره علما و ضرورت مراجعه مردم به این افراد در زمان غیبت امام(ع) خاطرنشان کرد: مراجع تقلید معلم نیستند که تنها مسأله دینی را بگویند بلکه این افراد صاحب نظر در دین هستند.

وی یادآور شد: مرجع تقلید کسی است که از سوی امام معصوم(ع) شأن حکومتی پیدا میکند و انجام دستورات ایشان برای دیگر افراد واجب و لازم است.

استاد اخلاق حوزه علمیه تهران با بیان اینکه مرجع تقلید با احساسات نسبت به مسائل برخورد نمیکند، خاطرنشان ساخت: امام خمینی(ره) فردی بودند که در دوران رهبری خویش اشکهای شبانه شان هم بینظیر بود.

وی یادآور شد: برای امام راحل فرقی نمیکرد که تمام جهان به ایشان فحش داده و یا زنده باد بگویند و تحت تأثیر تعریف و تمجید افراد قرار نمیگرفتند، فردی که با خدا باشد تعریف و بدگویی دیگران برای او مهم نیست.

حجتالاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه جاهل گرفتار افراط و تفریط میشود، ابراز داشت: باید به دنبال عالم آمر، متواضع و مؤدب رفت، علم نوری است که به زیادی تعلیم بستگی ندارد.

وی در پایان گفت: هیچ یک از احکام قرآن بدون ولایت قابل عمل نیست به همین دلیل است که امام صادق(ع) فرمودند عمل شما چه بزرگ باشد و چه کوچک مورد قبول میشود چرا که شیعه اسلام آسمانی را پذیرفته است.