انقلابیان بحرینی روز جمعه به صورت مشترک تظاهرات می‎کنند

در حالی که معارضان بحرینی از نظر شیوه مبارزه با رژیم حاکم به دو دسته تقسیم شده اند، قرار است روز جمعه در اعتراض به حمله نیروهای امنیتی آل خلیفه به منزل آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور برای اولین بار به صورت مشترک تظاهرات کنند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام […]

bahrainدر حالی که معارضان بحرینی از نظر شیوه مبارزه با رژیم حاکم به دو دسته تقسیم شده اند، قرار است روز جمعه در اعتراض به حمله نیروهای امنیتی آل خلیفه به منزل آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور برای اولین بار به صورت مشترک تظاهرات کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق، نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران و مدیر حوزه تخصصی الاطهار قم در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با ذکر خبر فوق گفت: جنبش ۱۴ فوریه به درگیری و جنگ با آل خلیفه اعتقاد دارد ولی سایر جمعیتهای معارض به شیوه مسالمت آمیز پایبند هستند.

وی افزود: مسؤولان و اعضای جنبش ۱۴ فوریه معتقد است که آل خلیفه تنها با شیوه نظامی سرنگون می شود و به همین دلیل در تظاهرات گسترده انقلابیان بحرینی که به ویژه در روزهای جمعه برگزار می شود، شرکت نمی کردند.

حجت الاسلام دقاق تأکید کرد: حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم سبب وحدت همه گروه های معارض بحرینی شد به طوری که جنبش ۱۴ فوریه برای اولین بار اعلام کرد در تظاهرات مسالمت آمیز که روز جمعه در اعتراض به هتک حرمت شیخ عیسی قاسم برگزار می شود، شرکت می کند.

گفتنی است بامداد جمعه بود که نیروهای آل خلیفه به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم یورش برده و درب و وسایل منزل را تخریب کردند. رهبر شیعیان بحرین در هنگام این یورش در خانه حضور نداشت.

این اقدام آل خلیفه با واکنش گسترده علما، گروه های معارض و قشرهای مختلف مردم بحرین و همچنین مراجع تقلید، علما، گروه های مختلف و شخصیتهای برجسته جهان اسلام مواجه شد.