اهانت کنندگان به آیت الله مصباح وابستگان ورشکسته های سیاسی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس شواری مرکزی قرارگاه عمار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بی حرمتی‌های اخیر علیه آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: افرادی که اهانت به علما را در دستور کار خود قرار داده‌اند باید بدانند عاقبت به خیر نمی‌‌شوند. وی بر ضرورت حفظ حریم و جایگاه علما تأکید کرد و […]

taaeb-4حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس شواری مرکزی قرارگاه عمار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بی حرمتی‌های اخیر علیه آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: افرادی که اهانت به علما را در دستور کار خود قرار داده‌اند باید بدانند عاقبت به خیر نمی‌‌شوند.
وی بر ضرورت حفظ حریم و جایگاه علما تأکید کرد و ابراز داشت: اگر عالمی امری را بر اساس وظیفه شرعی خود تشخیص داد و نظر او از دیدگاه ما صحیح نبود، فضای گفتمانی و حوزوی اقتضا می‌کند که ما نظر خود را بدهیم نه این‌که عالم را تخطئه کنیم.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: عده‌ای که یک عالم را به دلیل اظهار نظر، مورد اهانت و پرخاش قرار می‌دهند، کسانی هستند که اگر احیاناً بر امور مسلط شوند استبداد گفتمانی، استبداد بی فکری و تعطیل کردن نقد و نظر را در دستور کار خود قرار می‌دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با تأکید بر این که کسی که قائل به آزادی گفتمانی باشد، چنین اقداماتی را انجام نمی‌دهد،‌ اظهار کرد: اگر در پیشینه این افراد تحقیق شود، معلوم می‌شود یا خودشان جزو ورشکستگان سیاسی یا از وابستگان به ورشکستگان سیاسی هستند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم خواستار محکوم کردن چنین رفتارهایی از سوی حوزه علمیه شد و گفت: حوزه علمیه توسعه و ترویج گفتمان محترمانه را جایگزین چنین رفتارهایی کند.