ایرانیان؛ حزب الله آخرالزمان

 حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان پس از نماز ظهر و عصر در آخرین روز ماه مبارک رمضان در مسجد حکیم با اشاره به این‌که استکبار جهانی چه بخواهد و چه نخواهد اسلام جهانی می‌شود، افزود: خداوند در همه کتاب‌های آسمانی وعده مسلم داده است که پرچم اسلام به دست افراد شایسته فراگیر […]

mazaheri2 حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان پس از نماز ظهر و عصر در آخرین روز ماه مبارک رمضان در مسجد حکیم با اشاره به این‌که استکبار جهانی چه بخواهد و چه نخواهد اسلام جهانی می‌شود، افزود: خداوند در همه کتاب‌های آسمانی وعده مسلم داده است که پرچم اسلام به دست افراد شایسته فراگیر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، استاد درس اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: خداوند وعده داده است که مستضعفان در زمین جانشین شوند، صالح فردی است که به یک دست او قرآن و به دست دیگرش عترت است و مستضعفان در جهان شیعیان هستند.

وی گفت: همچنین خدا وعده داده است که اسلام به دست گروهی که از دین آنان راضی است اسلام جهانی شود و این افراد گروهی غیر از شیعیان نیستند، امکانات و حکومت جهان را به فردی می‌دهند که خدا از دین او راضی باشد.

حضرت آیت‌الله مظاهری با اشاره به آیه اکمال دین خاطرنشان کرد: خداوند به پیامبر(ص) فرمود که ای رسول بدان که دین ناقص بود و اکنون دین تمام شد، پیش از این دین مورد رضایت خداوند نبود و با اعلام ولایت امام علی(ع) مورد رضایت خداوند قرار گرفت.

عمر دنیا تا پیش از ظهور همچون قطره‌ای در برابر دریا است

وی بیان کرد: شیعه حکومت جهانی را به دست می‌گیرد و امکانات جهان به این گروه تعلق می‌یابد و از زمان ظهور حضرت آدم(ع) تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) عمر دنیا مانند یک قطره از دریا است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر این‌که خداوند انسان‌ها را برای ظلم کردن به یکدیگر، تبعیض و اختلافات طبقاتی خلق نکرده است، ادامه داد: خداوند انسان‌ها را برای زندگی منهای ظلم، جهل، تبعیض و مانند آن یعنی زندگی بهشتی خلق کرده است.

وی گفت: این زندگی بهشتی بر اساس قاعده لطف نیز باید متحقق شود و این در حکومت حضرت مهدی(عج) شکل می‌گیرد و این حکومت اهل‌بیت(ع) سال‌های طولانی ادامه می‌یابد تا مردم از نعمت حکومت حضرت مهدی(عج) بهره ببرند.

حضرت آیت‌الله مظاهری با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه مائده «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّهٍ عَلَى الْکافِرینَ یُجاهِدُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَهَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیم»، خاطرنشان کرد: بعد از جریان سقیفه قرآن به پیامبر(ص) تسلی می‌دهد که پرودگار ملتی را به جای آنان برمی‌گزیند.

وی بیان کرد: این ملت خداوند را دوست دارد و خدا نیز آن‌ها را دوست دارد، مساوات را رعایت می‌کنند و در راه خدا از سرزنش نمی‌ترسند، از این‌که علیه او قطعنامه صادر کنند باکی ندارند و جهاد خودشان را می‌کنند و این امر فضل خداوند است.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) در تبیین معنای این آیه دست بر روی شانه سلمان زدند و گفتند که قومی که خداوند برگزید، از قوم سلمان هستند، این قوم حزب‌الله هستند و غلبه نهایی با این گروه است.

شیعه خالص شدن شرط همراهی با امام زمان

وی با تأکید بر این‌که در قرآن به شیعه حزب‌الله گفته شده است، ادامه داد: در قرآن به دست شیعه یعنی حزب‌الله پرچم اسلام جهانی می‌شود « وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذِینَ ءَامَنُواْ فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَلِبُونَ»، این آیه از جایگاه ویژه‌ای برخودار است.

حضرت آیت‌الله مظاهری با اشاره به این‌که ظهور دست ما است، ادامه داد: باید فضای ظهور را مهیا کنیم و جوانان توجه کنند حضرت حجت(عج) بیشتر منتظر ما هستند تا ما منتظر ایشان باشیم و باید برای این امر آمادگی پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: باید با تقوا، لیاقت و خالص شدن که کار مشکلی نیست خود را برای ظهور آماده کنیم، آن گاه حتما امام زمان(عج) می‌آید، ما باید مصداق صالح و شایسته شویم، باید مصداق دستوراتی که در آیه ۵۴ سوره مائده آمده باشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به ملاقات علی‌بن‌مهزیار با امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: علی‌بن‌مهزیار برای دیدار امام زمان(عج) سختی‌های بسیاری کشید، بارها به حج رفت اما حضرت حجت(عج) به ایشان گفت که «من هم منتظر تو بودم تو مهیا نبودی».

وی بیان کرد: امام زمان(عج) منتظر است که عالم گلستان شود، منتظر است تا ما یک شیعه خالص شویم و انتظار امام زمان(عج) را برآورده کنیم و با فراهم آوردن شرایط لازم برای ظهور امام زمان(عج) خود را مهیا کنیم.