بازگرداندن فدک به سادات تنها راه نجات سعودی‌ها از عذاب الهی است

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با اشاره به فضائل حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اظهار کرد: بیت وجود مبارک فاطمه زهرا(س) بیت توحید، تعلیم و تزکیه بود؛ یعنی‌‌ همان کاری که ذات اقدس الهی وظیفه انبیا(ع)، مخصوصاً وجود مبارک حضرت قرار داد. به گزارش مرکز خبر حوزه، […]

javadi6 آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با اشاره به فضائل حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اظهار کرد: بیت وجود مبارک فاطمه زهرا(س) بیت توحید، تعلیم و تزکیه بود؛ یعنی‌‌ همان کاری که ذات اقدس الهی وظیفه انبیا(ع)، مخصوصاً وجود مبارک حضرت قرار داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مفسر بزرگ قرآن کریم افزود: وجود مبارک زهرا (سلام الله علیها) در عین خانه‌داری، ذکری که بر زبان مطهرش جاری بود توحید بود و به امام حسن (علیه السلام) همین که به حرف آمد و به جایی رسید که کلماتی بفهمد، معالم توحید تعلیم دادند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: اصرار صدیقه کبری (سلام الله علیها) این بود که قرآنی زندگی کند؛ حالا آن مقاماتی که در آیه «تطهیر» و «مباهله» هست جای خود دارد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به جایگاه رفیع حضرت فاطمه زهرا(س) از منظر آیه مباهله بیان کرد: علامه طباطبایی بیان بسیار لطیفی در مورد آیه «مباهله» دارد که بیان می‌کرد، این‌ها تنها همراهان پیغمبر(ص) نبودند؛ یعنی این‌ها همراهان پیغمبر نبودند که عاطفه‌برانگیز باشد؛ برای اینکه آیه‌ای که ذات اقدس الهی درباره مباهله نازل کرد این است که ﴿ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکاذِبینَ﴾، نه‌اینکه ما به خدا می‌گوییم خدایا تو لعنت بفرست! بلکه ما این کار را می‌کنیم و لعنت خدا را بر کاذبین قرار می‌دهیم، پس جعل به دست ماست.

مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: چه‌کسی چنین قدرتی دارد؟ یک‌وقت می‌گوییم خدایا عذابت را بر کافرین، کاذبین و مانند آن نازل کن که این دعاست، اما یک‌وقت خودِ ما عذاب الهی را بر دیگران تحمیل می‌کنیم؛ این آیه این را می‌خواهد بگوید، ما اهل‌بیت(ع) این کار را می‌کنیم.