باید از افرادی که بی جهت دیگران را بالا می برند ترسید

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیاء(ص)، گفت: هدف انسان در زندگی باید این باشد که فقط برای خدا کار کند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با تأکید بر این‌که انسان افزون بر عبادات باید بخشی از […]

gorganiآیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیاء(ص)، گفت: هدف انسان در زندگی باید این باشد که فقط برای خدا کار کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با تأکید بر این‌که انسان افزون بر عبادات باید بخشی از زندگی خود را به انجام کار خیر اختصاص دهد، ابراز کرد: واجبات باید بجا آورده شود اما در فعل خیر این‌طور نیست که اگر نیاورد مورد عتاب قرار می‌گیرد، اما اگر انجام دهد دارای درجه و مقام نزد خداوند می‌شود.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیات قرآن کار خیر را دارای اجر و ثواب الهی فراوان خواند و اظهار کرد: خداوند می فرماید؛ کار خیر انجام دهید، شاید به وسیله آن رستگار شوید.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به این‌که نعمت استقلال در کشور اسلامی ایران در هیچ کشوری وجود ندارد، بر ضرورت شکر این نعمت الهی تأکید کرد و گفت: چون نظام اسلامی استقلال دارد می‌تواند خلأها را پر کند و از بیگانه‌ها بی نیاز باشد.
وی با تأکید بر این‌که اگر خدا به کسی قدرت و عزت بدهد، هیچ فردی نمی‌تواند او را زمین بزند، ابراز کرد: باید از کسانی که بی خودی به دیگران القاب می‌دهند و آنها را بالا می‌برند، ترسید.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در گذشته دیگران از منابع و ثروت کشور استفاده می‌کردند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی دست بیگانگان قطع شده و مستقل هستیم.
آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: باید خودمان از این استقلال و قدرت کشور حفاظت کنیم و شرط آن این است که درست کار کنیم و به کشور خیانت نکنیم.
وی با بیان این‌که تولیدات داخلی آبروی نظام اسلامی هستند، گفت: تولید کننده‌های اجناس و صنعت باید در تولید به گونه‌ای رفتار کنند تا مردم دنیا از ما الگو بگیرند و از اجناس ما استفاده کنند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، مبنی بر درست انجام دادن کارها، گفت: خدا دوست دارد اگر بنده‌اش کاری می‌کند آن را درست انجام دهد  و بدون خیانت و تقلب باشد.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که کارها باید با تعهد انجام شود، افزود: در روایات آمده که کار خیر را عادت خود قرار دهید.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در پایان بیان کرد: مردم ما اهل ولایت هستند و این نعمت بزرگی است که باید قدر آن را دانست.