باید فردی را انتخاب کنیم که دشمن را نا امید کند

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، سه‌شنبه شب در مراسم سخنرانی سعید جلیلی در جمع مردم قم که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، با بیان این‌که رییس‌جمهور هر چه نسبت به علم و عالم دینی و حوزه‌های علمیه متواضع‌تر باشد، موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد،‌ اظهار کرد: اگر سعید جلیلی انتخاب شود، استکبار می‌گوید که […]

slider-panahian2حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، سه‌شنبه شب در مراسم سخنرانی سعید جلیلی در جمع مردم قم که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، با بیان این‌که رییس‌جمهور هر چه نسبت به علم و عالم دینی و حوزه‌های علمیه متواضع‌تر باشد، موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد،‌ اظهار کرد: اگر سعید جلیلی انتخاب شود، استکبار می‌گوید که مردم ایران مقاوم‌ترین فرد را انتخاب کردند.

استاد حوزه و دانشگاه به نقل خاطره‌ای درباره سعید جلیلی پرداخت و گفت: آیت‌الله مهدوی کنی از آقای جلیلی پرسیده بودند که آموزش‌هایی که در دانشگاه امام صادق(ع) خواندید آیا در کارتان به درد خورده است؟ آقای جلیلی جواب جالبی دادند و گفتند حداقل اثرش این بوده که فهمیدیم کار فقه و فقاهت کار ساده‌ای نیست و نباید به راحتی در زمینه‌های دینی نظر داد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که مظلومان جهان نگاهشان به انتخابات جمهوری اسلامی ایران است، ابراز کرد: امروز نیاز به مدیر و مدبر داریم،‌ مدیر بودن یکی از شاخص‌هایی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که ما با یک مدیریت انقلابی می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، خاطرنشان کرد: مدیر انقلابی تعارف و رودربایستی با کسی ندارد، اسیر باندبازی‌ها نمی‌شود و از اطرافیان خود به شدت مراقبت می‌کند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان این‌که مدیر انقلابی باید مبانی نظر دین را بداند، خاطرنشان کرد: اگر کسی این مبانی دین را نداند به عنوان مثال ممکن است عدالت را بر ولایت‌پذیری ترجیح دهد، مدیر انقلابی باید برای هر اقدام عمرانی یک پیوست فرهنگی ارائه دهد.

قدرت تحول فرهنگی باید از ویژگی‌های رییس‌جمهوری آینده باشد

وی خاطرنشان کرد: مسأله فرهنگ مسأله‌ای است که در دولت‌های مختلف سازندگی، اصلاحات و دولت نهم و دهم همیشه مورد انتقاد رهبر معظم انقلاب بوده است، یکی از ویژگی‌های بارز رییس‌جمهور قدرت برای تحول فرهنگی است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که بخشی از مسائل اقتصادی به فرهنگ بازمی‌گردد، بیان کرد: الگوهای غربی و شرقی نمی‌توانند حل‌کننده مشکلات اقتصادی باشند، دوم این‌که باید با تحول در فرهنگ و دیدگاه‌ها وضعیت معیشت را تغییر داد.

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری‌ سال‌ها فرهنگ را زیرمجموعه اقتصاد می‌دانند، ادامه داد: اگر ما به سمتی برویم که دشمن از ما ناامید شود، بهتر زندگی خواهیم کرد، آبادانی در صورت ناامید شدن دشمن از ما اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام پناهیان ابراز کرد: در این انتخابات باید کسی را رییس‌جمهور کرد که دشمن را ناامید کند، یکی از دلایل اعتراض به رد صلاحیت‌ها این بود که آنان می‌خواستند این امید را در دل دشمنان زنده کنند.

وی با بیان این‌که بسیاری از سخنان کاندیداها مطلوب است اما باید به وسیله مدیران انقلابی اجرا شود، اظهار کرد: تحول فرهنگی نیز باید یکی از شاخص‌های رییس‌جمهور باشد و باید به این سمت حرکت کرد، هیچ‌کدام از نامزدها همه تخصص‌ها را ندارند اما به نظر می‌آید اگر تخصص فرهنگی داشته باشد و در دیگر تخصص‌ها مشاوره بگیرد بهتر است.

رقابت سالم انتخاباتی به دور از سیاه و سفید کردن کاندیداها

حجت‌الاسلام پناهیان همچنین در ابتدای سخنان خود گفت: این انتخابات با انتخابات‌های دیگر فضای رقابت سالمی را ایجاد کرده است که ناشی از رشد سیاسی جامعه و آثار با برکت رهبر معظم انقلاب را نشان داده است، سال‌های قبل وقتی انتخابات را می‌خواستند پرشور بکنند برخی فضا را سیاه و سفید می‌کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که در گذشته برای ایجاد شور و نشاط ایجاد ضدیت و تقابل در جامعه بود، خاطرنشان کرد: در اثر این هیجانات کاذب و ناصحیح به دنبال شور انتخاباتی بودند، یک طرف که این بازی را شروع می‌کرد طرف دیگر از چنین بازی‌ای مصون نبود.

وی با بیان این‌که پیش از این انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضای مطلوبی برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری فکر می‌کردند در انتخابات ۹۲ شور سیاسی به صورتی رخ می‌دهد که چهره‌های درگیری آفرین حضور بیایند و این تصور تصور ناصحیحی بود چون فضای جامعه نیاز به تفکر و تأنی دارد.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: اگر فضای سیاسی جامعه تنش‌آفرین باشد، انتخاب به درستی صورت نمی‌گیرد، در این انتخابات کسی با ژست اپوزیسیون نظام وارد نشده است، و شعارها نزدیک به هم است همه سعی می‌کنند ارزش‌ها را رعایت کنند و انشالله هیچ عوام‌فریبی در این انتخابات صورت نگیرد.

کوتاه آمدن در برابر استکبار منجر به نوشتن توبه‌نامه برای آنان می‌شود

وی با بیان این‌که حماسه زمانی در انتخابات رخ خواهد داد که انتخابات با آرامش داشته باشیم، اظهار کرد: اگر کسانی می‌آمدند و جنجال ایجاد می‌کردند و حضور مردم افزایش می‌یافت آن دیگر حماسه نبود بلکه شلوغ‌کاری بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند سلیقه‌های مختلف نباید سبب دل‌خوری شود چه برسد به این‌که به تخریب یا تکفیر دیگری منجر شود، اظهار کرد: مهم‌ترین شاخصی که رهبر معظم انقلاب برای ریاست جمهوری فرمودند مقاومت در برابر استکبار است.

وی با بیان این‌که ما نباید به هیچ بهانه‌ای از مقاومت در برابر استکبار باید کوتاه بیاییم، اظهار کرد: رفتار دشمن نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است، الان خواسته‌های حداقلی مسلمانان بحرین، عراق و سوریه را نمی‌تواند تحمل کند و سریعا از مستبدان حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان ابراز کرد: اگر ما در برابر استکبار کوتاه بیاییم باید برای آنان توبه‌نامه بنویسیم و دشمنان از ما خواهند خواست که علیه انقلاب اسلامی فعالیت کنیم، رهبر انقلاب بر اصل مقاومت تأکید می‌کنند و شاید کسانی باشند که اصل مقاومت را توجه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: دشمن در آستانه نابودی است و بیشترین ضربه‌های خود را به کشور می‌خواهد بزند، اگر چه امروز میان کاندیداهای کسی نیست که علیه مقاومت صحبت کند اما این حساسیت رهبر انقلاب نشان می‌دهد که باید به طور خاص به مقاومت توجه کنیم.