برای مقابله با آمریکا باید فرهنگ انقلاب را به درستی درک کنیم

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب خواهر کاشان، قم و اصفهان با اشاره به عظمت و جایگاه بلند تحصیل علوم اسلامی، اظهار داشت: روایات فراوانی در بزرگداشت طالب علم داریم که از جمله آنها می فرماید فرشتگان پر و بال خود را زیر پای طالب […]

hamedani-11حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب خواهر کاشان، قم و اصفهان با اشاره به عظمت و جایگاه بلند تحصیل علوم اسلامی، اظهار داشت: روایات فراوانی در بزرگداشت طالب علم داریم که از جمله آنها می فرماید فرشتگان پر و بال خود را زیر پای طالب علم می گستردانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این که نکات مهمی در مسیر طلبگی وجود دارد که باید به آنها توجه داشت و در عمل به کار بست، گفت: با مطالعه کتاب منیه المرید شهید ثانی و کتاب آداب المتعلمین خواجه نصیرالدین طوسی می توانید این ظرایف را بدست آورید؛ طلبه ای که می خواهد موفق باشد باید این کتاب ها را همواره مطالعه کند و به کار ببندد.

این مرجع تقلید اخلاص را یکی از مهم ترین شاخصه های عالم طلبگی دانست و ابراز داشت: باید به پروردگار عرض کنیم که ما جوانی و همه چیز خود را برای پیمودن این راه در طبق اخلاص گذاشته ایم؛ در روایت داریم کسی که چهل روز همه کارهایش را با اخلاص انجام دهد چشمه های حکمت از قلبش به زبانش جاری می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که طلبگی راه پر فراز و نشیبی است، گفت: این راه بزرگانی همچون شیخ مفید، شیخ طوسی و سید مرتضی است بنابراین تجهیزات لازم برای طی کردن این راه را فراهم آورد.

حضرت آیت الله نوری همدانی بلند همتی، اراده و جدیت در تصمیم، زحمت و تلاش را از تجهیزات مهم طلاب برشمرد و ابراز داشت: در دانشگاه سالیانه تعداد زیادی فارغ التحصیل دکترا داریم اما در حوزه هر چند دهه یک فقیه عالم شناسایی می شود؛ این نشان می دهد که مسیر طلبگی بسیار حساس تر و سخت تر است.

وی با تأکید بر مطالعه دقیق و جدیت در ادبیات و دروس صرف و نحو گفت: اگر کسی ۵۰ سال در حوزه درس بخواند و ادبیاتش ضعیف باشد نمی تواند یک عالم محقق بشود زیرا ادبیات پایه است و تا زیربنا محکم نباشد هیچ چیز روی آن استقرار نمی یابد.

این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود به جایگاه مهم زنان در اسلام و انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: انسان محتاج تربیت است و برای تربیت خانم ها نقش مهم تری نسبت به آقایان دارند به همین دلیل پیامبر(ص) فرمود بهشت زیر پای مادران است؛ بسیاری از روحیات اخلاقی انسان متأثر از مادر است؛ مادری با فرهنگ و اخلاق اسلامی و انقلابی می تواند فرزندان صالحی تربیت کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به صف آرایی جبهه استکبار در مقابل مسلمانان، گفت: برای مقابله با آمریکایی ها و اروپایی ها باید ارزش ها و فرهنگ انقلاب را درک کنیم، دشمنان را بشناسیم تا بتوانیم همیشه در جنگ های سخت و نرم به عنوان یک مجاهد نقش آفرینی کنیم.