برخی از سیاسیون ارشد به دنبال خلع سلاح ما از قدرت دین هستند

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در گردهمایی بزرگ دانشجویان مهدی یاور که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با تبریک به مناسبت آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) گفت: مسجد مقدس جمکران قدمگاه امام زمان(عج) است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که محبت و قدرت دو ویژگی برجسته […]

panahian-3حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در گردهمایی بزرگ دانشجویان مهدی یاور که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با تبریک به مناسبت آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) گفت: مسجد مقدس جمکران قدمگاه امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که محبت و قدرت دو ویژگی برجسته امام زمان(عج) است، ابراز کرد: محبت رابطه فردی ما با امام زمان(عج) و قدرت رابطه اجتماعی ما را با ایشان بیان می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که امام زمان(عج) یکی از شخصیت‌های محبوب در عالم هستند، اظهار کرد: در روایات ما نسبت امام زمان(عج) با اولیای الهی به نسبت طاوس با پرندگان دیگر تشبیه شده است.

امام زمان(عج) تنها امامی هستند که مظلوم نخواهند بود

خطیب برجسته حوزه علمیه ادامه داد: محبت‌های مردم نسبت به امام زمان(عج) با توجه به این‌که ایشان را ندیده‌اند جای تعجب دارد و یکی از ویژگی‌های آستانه ظهور این است که محبت ایشان در میان مردم بسیار فراوان می‌شود.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به روایات،‌ گفت: امام زمان(عج) تنها امامی هستند که مظلوم نخواهند بود؛ امامان معصوم(ع) مورد محبت خدا هستند اما امام زمان(عج) به صورت ویژه مورد محبت الهی قرار دارند.

وی یکی از ارزاق الهی را محبوبیت ذکر کرد و اظهار داشت: خداوند بیش از همه امامان این رزق را به امام زمان(عج) عطا کرده است.

در محبت به امام زمان افراط وجود ندارد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که در محبت به امام زمان(عج) افراط وجود ندارد، افزود: افراط در محبت با افراط در فکر و اندیشه که برخی دچار آن شدند و امامان را خدا می‌دانستند، متفاوت است.

خطیب برجسته حوزه علمیه ادامه داد: باید به خاطر خدا ائمه اطهار(ع) را دوست داشت و در چنین حالتی است که زندگی انسان متفاوت شده و به سوی سعادت و خوشبختی گام بر می‌دارد.

حجت‌الاسلام پناهیان یکی از ویژگی‌های برجسته امام زمان(عج) را قدرت دانست و با اشاره به کلام امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که انتظار فرج انتظار قدرت اسلام است، گفت: در مقابل حضرت کسی قدرت ندارد و اسلام باید قدرت بگیرد تا زمینه ظهور ایشان فراهم شود.

کسانی که به دنبال ترویج جدایی قدرت از معنویت‌اند دشمنان بشریت هستند

وی با انتقاد از کسانی که معنویت را منهای قدرت می‌دانند، تأکید کرد: کسانی که به دنبال ترویج جدایی قدرت از معنویت‌اند دشمنان بشریت هستند؛ امروز دشمنان با معنویت‌های پوشالی و دین‌های انحرافی افرادی را تربیت می‌کنند که با درنده خویی تمام سرهای مردم بیگناه را از بدن جدا می‌کنند و خود را صاحب همه عالم می‌دانند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امروز تکفیری‌ها بوسلیه دین انحرافی خود را قدرتمند کرده‌اند، بر ضرورت ایستادگی و مقابله با این جریان ضد دینی تأکید کرد و گفت: در دنیای امروز عده‌ای بوسیله دین انحرافی و سوء استفاده از آن به دنبال تولید قدرت هستند و در این میان متأسفانه عده‌ای روشنفکر از عقل تهی به دنبال جدا کردن دین از سیاست هستند.

خطیب برجسته حوزه علمیه با تأکید بر این‌که برخی از سیاسیون ارشد به دنبال خلع سلاح ما از قدرت دین هستند، ابراز کرد: اگر کاری به قدرت نداشته باشیم مورد تهاجم تروریست‌ها قرار خواهیم گرفت.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که لیبرال‌ها و منافقان در ادبیات ما یکی هستند، افزود: هنوز هم تفکرات پوسیده وجود دارد و می‌گویند نباید سیاسی سخن گفت و سیاست را جدای از دین و چیز نجسی می‌دانند؛ اگر سیاسیون ما نمره قبولی گرفته بودند حضرت ظهور می‌کردند.