برخی سخنان رهبری را تفسیر به رأی می‌کنند/ مشکل اصلی غزه خیانت دولت مصر است

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مراسم احیای هیأت فاطمیون قم که در مسجد اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به این‌که خدا برخی زمان و مکان‌ها را ویژه قرار داده است، گفت: افزون‌بر زمان و مکان‌ها افرادی نیز در نزد خدا ویژه هستند. […]

tehrani2حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مراسم احیای هیأت فاطمیون قم که در مسجد اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به این‌که خدا برخی زمان و مکان‌ها را ویژه قرار داده است، گفت: افزون‌بر زمان و مکان‌ها افرادی نیز در نزد خدا ویژه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: صحرای عرفات، حرم‌ها، مساجد و کعبه از جمله مکان‌های ویژه به شمار می‌آید، همچنین زمان‌هایی همانند جمعه، شب قدر، شب نیمه شعبان، ولادت و شهادت اهل‌بیت(ع) از جمله زمان‌های ویژه است.

استاد اخلاق حوزه علمیه شناخت وظیفه را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید دقت کرد که کارهای عبادی نیز با هوس صورت نگیرد، تشخیص وظیفه از سخت‌ترین کارها است، هر فردی باید بداند که وظیفه‌اش چیست.

وی افزود: برخی به دنبال این هستند که حرف آقا را توجیه و تفسیر به رأی ‌کنند؛ در قرآن نیز برخی با تفسیر به رأی عمل کرده و در حق این کتاب الهی خیانت می‌کنند، برخی با قرآن، دین، خدا، ولی فقیه و حکم مرجع تقلید بازی می‌کنند، چرا که منافع خود را در مخالفت با آن می‌دانند.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان این‌که فرد باید در عمل به وظیفه تنها به مسائل دینی توجه کند، اظهار داشت: نباید در برابر مسائل دینی و ضوابط اسلام به دنبال توجیه کردن باشیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه خیلی از افراد به نفسانیات عمل کرده و به دنبال تعلقات خود هستند؛ فقط منافع خود را در نظر می‌گیرند و کاری به گفته خدا، پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع)، ولی فقیه و مراجع ندارند وگرنه سخن ولی فقیه یکی است ولی چرا عمل به سخنانش به چند نوع صورت می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مسلمانی برخی از افراد به اسم و حرف است، بیان داشت: باید تلاش کرد در عمل به واقع بنده شد؛ ما خدا، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) را قبول داریم ولی در عمل لنگ می‌زنیم.

وی یادآور شد: عمل به اسلام سخت نیست چرا که انجام واجبات و ترک محرمات اسلام است؛ متأسفانه درست عمل نمی‌کنیم، باید نگاه کنیم به خواست مولا که چه چیزی از ما می‌خواهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که افراد می‌دانند کار درست و صلاح کدام است، اظهار داشت: تعلقات دنیا نمی‌گذارد که فرد به درستی فهمیده و عمل کند، مادیات کاری می‌کند که فرد بر عکس بفهمد؛ خیلی‌ از افراد هوای مقام، پول و عزت را دارند.

وی عنوان کرد: در تمام مسائل همانند اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، فردی و جمعی باید تنها به دنبال رضای خدا باشیم.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با اشاره به سخنان آیت‌الله مصباح یزدی در مراسم کلنگ زنی مسجد و حسینیه هیأت فاطمیون که گفته بود «می‌گویند چادر حضرت زهرا(س) وصله داشته است اگر سایه این وصله به سر ما بیفتد برای هفت پشتمان کافی است» خاطرنشان کرد: ایشان ایدئولوگ نظام و بهترین اسلام شناس است، در فلسفه و این رشته‌ها همانند ندارد، ولی چنین سخن می‌گوید.

وی یادآور شد: طلبه از آقای بهجت پرسید «می‌خواهم آدم بشوم» آقای بهجت گفت بشو، طلبه گفت «شیطان نمی‌گذارد»، آقای بهجت جواب داد «خودت نمی‌خواهی»؛ کدام کاری است که فرد بخواهد ولی نتواند انجام دهد، حتی اهل دنیا وقتی به دنبال دنیا می‌روند می‌رسند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: افراد غزه نیز اگر سفت و محکم بایستند واقعا پیروز شده و می‌برند، چرا که ما تجربه آن را داشته و شاه را نخواستیم.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان این‌که جوانان نباید عمر خود را به کارهای بیهوده تلف کرده و به وظیفه عمل کنند، گفت: در دنیا تظاهرات و بیداری اسلامی صورت می‌گیرد ولی آمریکایی‌ها تمام شان را دور می‌زنند، چرا که دستشان در دست ولی فقیه نیست، قیام می‌کنند ولی نمی‌فهمند چه کار کنند، چرا که ولی ندارند.

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل غزه مصر و خیانت دولت مصر است؛ جوانان این کشور قیام کردند ولی چون رهبر نداشتند نفهمیدن چه کار کنند، تنها باید به دنبال رهبری رفت چرا که در غیر این صورت دشمنان دور می‌زنند.