برخی مسؤولان به بهانه انتخابات وظایف اجرایی خود را رها کرده اند

آیت‌الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر سه شنبه در دیدار جمعی از خادمان اعتکاف که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار خادمان اعتکاف، گفت: برخی فکر می‌کنند که عبادت محصور در نماز و ادعیه است در حالی که کارهای غیر عبادی اگر با قصد قربت […]

yazdiآیت‌الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر سه شنبه در دیدار جمعی از خادمان اعتکاف که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار خادمان اعتکاف، گفت: برخی فکر می‌کنند که عبادت محصور در نماز و ادعیه است در حالی که کارهای غیر عبادی اگر با قصد قربت انجام شود عبادت می‌شود و چه بسا از ثواب بیشتری نیز برخوردار باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: روز اول جلسه شورای نگهبان که مصادف با روز اول رجب بود، آیت‌الله جنتی درباره فضایل ماه رجب صحبت کرد و گفت متأسفانه ما از دعا محروم مانده‌ایم و مردم دنبال دعا و اعتکاف هستند ولی ما باید اینجا بنشینیم و بدی‌ها و خوبی‌های کاندیداها را مورد توجه قرار دهیم و اطلاعاتی که نمی‌شود جای دیگر گفت را بشنویم؛ من گفتم آقای جنتی من معتقدم که رسیدن به این‌که چه کسی صلاحیت دارد بیاید یا نه، مستدل و مستند و با جرأت و شهامت روی قوانین و مقررات تصمیم گرفتن و صریحا گفتن که فلانی حق ندارد بیاید ثوابش از اعتکاف و دعا و همه مستحبات بیشتر است.
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، مبنی بر این‌که عبادت به کثرت کار و صورت عبادت نیست، ابراز کرد: قلت و کثرت عبادت ملاک نیست، روح، انگیزه و قصد کار ملاک است که برای چه انجام می‌گیرد.
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اگر وظیفه، اداری، سیستمی و نظامی باشد و درست انجام شود ثواب بر آن مترتب می‌شود و نمی‌شود گفت ماه رجب است و باید به عبادت پرداخت و از کار و وظیفه دست برداشت.
آیت‌الله یزدی با تأکید بر این‌که به بهانه انتخابات ریاست جمهوری، مسؤولان نباید کارهای خود را کنار بگذارند، اظهار کرد: برخی می‌گویند چون نمی‌دانیم آینده چه می‌شود کار را کنار می گذارند، این کار درست نیست و نباید کارهای رسمی و قانونی خود را به بهانه انتخابات کنار گذاشت.
رییس جامعه مدرسین ادامه داد: برخی از مسؤولان نظام که سمت‌های بالایی نیز دارند چند ماه مانده به انتخابات در کارهای خود سست می‌شوند و می‌گویند دست و دل ما به کار نمی‌رود؛ مگر شما کار را برای رییس جمهور می‌کنید؟ اگر کار را برای رضای خدا انجام دهید آن کار عبادت است و ثواب فراوانی خواهد داشت.
وی در ادامه با بیان این‌که اگر کار وظیفه شد، رنگ و بوی عبادت به خود می‌گیرد، خطاب به خادمان اعتکاف، اظهار کرد: اگر پذیرفته‌اید که خدمت به معتکفان عبادت است و نظام آمده و در اعتکاف  نظم و تشکیلاتی به وجود آورده که از سردگمی بیرون بیاییم و هر فردی هر جایی نرود و خدای ناکرده سوء استفاده نشود و شما در این نظام، مسأله اعتکاف را به عهده گرفته و همکاری می‌کنید تا درست انجام گیرد، مطمئن باشید ثواب کار شما چه بسا از معتکفان نیز بیشتر باشد.
وی با بیان این‌که دعا یعنی نفس برقراری ارتباط با خدا، به اهمیت دعا و این‌که برای چه کسانی باید دعا کرد اشاره و گفت: دعا کننده باید همت خود را بالا ببرد و برای چیزهای بزرگ دعا کند.
عضو شورای نگهبان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، مبنی بر این‌که عبادت به کثرت کار و صورت عبادت نیست،‌ گفت:‌ شرایط سخت است و خدا نکند به خاطر دنیا بخواهیم خدا را از دست بدهیم، سمت و مسؤولیت امتیازی نیست و دست انسان را نمی‌گیرد مگر این‌که به وظیفه خود درست عمل کنیم؛ هرچه مسؤولیت سنگین‌تر باشد و انسان آنرا درست انجام دهد قطعا اجرش بیشتر است.
آیت‌الله یزدی با بیان این‌که انسان باید در دعا کردن همت خود را بالا ببرد و برای موارد مهم دعا کند، ابراز کرد: امام سجاد(ع) راجع به مرزبانان دعا می‌کردند، یعنی کسانی که جلوی تجاوز دشمن را می گیرند و در این راه جان خود را به خطر می اندازند تا مردم در امنیت کامل به زندگی بپردازند و امور عبادی خود را انجام دهند، قطعا چنین افرادی در حال عبادت هستند.

وی ادامه داد: فلان مقام  که دنبال انجام وظیفه امنیتی خود است و جلوگیری می‌کند از این‌که تروریست‌ها نتوانند امنیت کشور را به هم بزنند، بالاترین عبادت را انجام می‌دهد.