بررسی طرح افزایش جمعیت و قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس

حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس  با اشاره به این که کمیسیون فرهنگی مجلس پیام نوروزی مقام معظم رهبری را جز اولویت های سال جدید کمیسیون می داند، گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی که حضرت آقا مطرح کردند بخش مهم آن به سبک زندگی باز می گردد، که ما […]

tehrani3حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس  با اشاره به این که کمیسیون فرهنگی مجلس پیام نوروزی مقام معظم رهبری را جز اولویت های سال جدید کمیسیون می داند، گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی که حضرت آقا مطرح کردند بخش مهم آن به سبک زندگی باز می گردد، که ما نیز بر روی این موضوع کار کرده ایم و این موضوع از اولویت های کمیسیون فرهنگی بوده و هست و در این زمینه با برخی از مراکز دینی در قم صحبت شده و مرکز پژوهش های مجلس در قم در این زمینه نیز اقداماتی صورت داده است.

 وی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در آمل افزود: نقشی که اقتصاد مقاومتی می تواند در سبک زندگی باشد این است که اقتصاد مقاومتی باید برگرفته از فرهنگ اسلامی باشد و اقتصادی که در حاضر وجود دارد مبتنی بر نظرات اروپایی ها و آمریکایی ها که نتوانست در کشور خودشان خوب جواب بدهد.

 نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که تحقق اقتصاد مقاومتی تنها برعهده دولت نیست، تصریح کرد: باید مردم با عزم ملی با پرهیز از اسراف و تجمل گرایی و استفاده از تولیدات داخلی کمک کنند.

 وی با بیان این که خداوند به ملت ایران لطف کرده و همه نعمات خود را در ایران اسلامی به وجود آورده  است، افزود: متأسفانه ما نتوانستیم از این نعمات الهی به خوبی استفاده کنیم و اگر با برنامه ریزی حرکت می کردیم امروز دشمنان نمی توانستند با تحریم ها ما را تهدید کنند.

 طرح مسأله حجاب و عفاف در کمیسیون فرهنگی مجلس

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص طرح مسأله حجاب و عفاف که چندین سالی است که در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح است، گفت: بررسی این طرح با حضور وزیر کشور در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز از مهم ترین مباحث کمیسیون فرهنگی به شمار می رفت که بر اساس آن تلاش شد که قانون عفاف و حجاب در کشور به درستی اجرایی شود.

 وی بر تأکید بر ضرورت نهادینه کردن مسأله عفاف و حجاب در بخش های مختلف کشور، گفت: جامعه ایرانی، جامعه ای مسملمان و معتقد است و همه باید دست بدست هم بدهیم تا این موضوع درادارات، دانشگاه ها و محیط های فرهنگی اجرایی شود.

 حجت الاسلام آقا تهرانی ادامه داد: برای اجرایی شدن این طرح نیازمند عزم ملی است تا نوع پوشش به چه صورت باشد و هم تشویق و هم برخورد با خاطی وجود داشته باشد.

بررسی طرح تعالی رشد جمعیت بعد از تعطیلات نوروز در صحن مجلس

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح تعالی رشد جمعیت در مجلس گفت: این طرح از جمله موضوعاتی بود که در چند جلسه در کارگروه جمعیت کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت برای رسیدگی بیشتر در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

 وی بیان داشت:  قرار است طرح یادشده بعد از تعطیلات نوروز در صحن مجلس بررسی شود زیرا کار بررسی طرح تعالی جمعیت خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس به اتمام رسیده است.

 حجت الاسلام آقا تهرانی یکی از موانع و مشکلات اجرای این طرح را مسأله اعتبارات آن دانست و خاطرنشان کرد: باید مشخص شود اعتبارات این طرح از کجا باید تأمین شود تا این موضوع در مجلس به تصویب برسد و اگر تامین اعتبار نشود از سوی شورای نگهبان به تصویب نخواهد رسید.


ارائه طرح اداره صدا و سیما جهت تصویب در صحن مجلس

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در خصوص وضعیت طرح اداره صدا و سیما و نظارت بر آن، تصریح کرد: این طرح نیز ابتدا در کارگروه کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و سپس در دستور کار کمیسیون واقع شد و بر این اساس قرار است بعد از آغاز به کار مجلس این موضوع نیز برای تصویب، به صحن مجلس ارائه شود.

 قانون امر به معروف و نهی از منکر راهی بهارستان می شود

حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان این که  قانون امر به معروف و نهی از منکر راهی بهارستان می شود، گفت: با بسیاری از شخصیت های حوزوی و مذهبی نشست های متعددی داشتیم به طوری که نتایج این جلسات بار دیگر به کمیته امر به معروف ارجاع داده شده  و نظرات بزرگان را لحاظ خواهیم کرد.

 وی ادامه داد: کارهای بسیار زیادی در این زمینه انجام شده است که امیدواریم در آینده نزدیک ما شاهد طرح آن در صحن علنی مجلس برای تصویب باشیم.