برگزاری دومین جلسه هم‌اندیشی مبلغین فعال

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) صبح دیروز دومین جلسه هم‌اندیشی مبلغین فعال موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) با حضور مدیر عامل موسسه و جمعی از مبلغان و گروه‌های تبلیغی جهت تدوین سیاست‌های تبلیغی واحد اعزام برگزار گردید. حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، مدیر عامل موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) ضمن بیان جایگاه تبلیغ به عنوان […]

armبه گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) صبح دیروز دومین جلسه هم‌اندیشی مبلغین فعال موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) با حضور مدیر عامل موسسه و جمعی از مبلغان و گروه‌های تبلیغی جهت تدوین سیاست‌های تبلیغی واحد اعزام برگزار گردید.

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، مدیر عامل موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) ضمن بیان جایگاه تبلیغ به عنوان یک امر اساسی و ارزشمند در دین مقدس اسلام اعلام داشت: موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) به موجب میثاق طلبگی و احساس نیاز به تبلیغ در مناطق محروم همچون استان سیستان و بلوچستان اقدام به تشکیل گروه‌های تبلیغی در سالهای گذشته نموده است. موسسه جز اولین گروه‌های تبلیغی است که در قم تشکیل شده و در واقع، زمانی که هنوز صحبت و جهت‌گیری‌های لازمی در مورد تشکیل گروه‌های تبلیغی و اعزام‌ آنها به این معنا نبود؛ این اتفاق در موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) شکل گرفت.
مدیر عامل موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) با اشاره به اشکالات و نیازهای موجود در امر تبلیغ با توجه به زمان و نیز اتفاقات متفاوت رخ داده در زمان کنونی اظهار داشت: هنوز برای استفاده از ظرفیت های موجود و رسیدن به نقطه ایده آل فاصله بسیاری داریم. لذا به منظور ارتقاء امر تبلیغ،نیازمند نیازسنجی و برنامه ریزی هستیم.
ایشان ضمن بیان ضرورت تشکیل گروه‌های تبلیغی در موضوعات مورد نیاز اعلام داشت: یکی از موارد که باید آن را مد نظر قرار داد ، شناسایی منطقه تبلیغ از نظر فرهنگی، شناسایی میزان فعالیت و تأثیرگذاری گروه‌های وهابی در منطقه و همچنین شناسایی نیازهای مبلغین از نظر آموزش، فرهنگی، عقیدتی و اعتباری در طول سال جهت افزایش هر چه بیشتر بازدهی در زمان تبلیغ می‌باشد.
حجت‌الاسلام عزت زمانی در صحبت‌های پایانی خود افزود: یکی از اهداف و دغدغه‌های فرهنگی موسسه شناسایی درست نیازهای فکری مبلغین جهت افزایش سطح آگاهی بیشتر آنها در مراحل بعدی تبلیغ نسبت به نیازها و وضعیت مناطق و همچنین افزایش تداوم بیشتر مبلغین با نخبگان منطقه جهت ایجاد تحول در منطقه خواهد بود.
لذا یکی از اقدامات لازم جهت تحقق این امور، حضور مستمر اعضاء گروه‌ها در جلسات گروه حول محورهای اساسی می‌باشد. و موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) نیز به منظور ایجاد بستر های لازم برای استفتده از ظرفیت‌ها در کنار این گروه ها خواهد بود.
لازم به ذکر است در این جلسه اعضاء گروه‌های تبلیغی ضمن اعلام نظرات و پیشنهادات خود در امر تبلیغ، بر لزوم تشکیل هر چه سریعتر گروه‌های تبلیغی جهت افزایش کیفیت امر تبلیغ تأکید داشتند.