برگزاری مراسم عزاداری نباید سبب تضعیف دین شود

  آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت خادم الرضا (ع)، با اشاره به فعالیت‌های اعضای این هیئت اظهار کرد: مطمئن باشید هیچ کاری درنزد خداوند بدون اجر و پاداش باقی نمی‌ماند، به ویژه کارهایی که برای رضای خدا انجام شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مرجع تقلید شیعیان […]

javadi6  آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت خادم الرضا (ع)، با اشاره به فعالیت‌های اعضای این هیئت اظهار کرد: مطمئن باشید هیچ کاری درنزد خداوند بدون اجر و پاداش باقی نمی‌ماند، به ویژه کارهایی که برای رضای خدا انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت جانمردی، افزود: جوانمردی یکی از ویژگی‌های مهم است که جوانان باید از آن برخوردار باشند، زیرا ممکن است فردی جوان باشد اما جوانمرد نباشد.

وی با بیان اثرات جوانمردی، تصریح کرد: جوانمرد مانند درخت پر ثمری است که بعد از ۲۰ سال میوه و بار زیادی دارد و افرادی که جوانمرد نیستند مانند ماشینی هستند که بعد از ۲۰ سال فرسوده و غیر قابل استفاده می‌شوند.

آیت الله جوادی آملی با بیان ویژگی‌های جوانی، عنوان کرد: جوانی مانند تیری است که زمانی به مقصد و هدف اثر می‌گذارد که از چله یک کمان به وسیله یک فرد تجربه دار‌‌ رها شود.

مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به وجود مراجع تقلید و علما در جامعه، گفت: بزرگان، مراجع و رهبران دینی مانند کمانداران کهنسالی هستند که رهبری و هدایت جامعه را به عهده دارند و جوانان باید از تدابیر آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی با توصیه به جوانان برای زندگی بهتر، تاکید کرد: ازدواج زود نعمت است که باید سن معقول در ازدواج را در نظر گرفت، زیرا ازدواج در سن بالا افسردگی به همراه دارد، بنابراین باید به روزی رسان بودن خداوند نیز اطمینان کامل داشته باشیم.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به سخنان امیرالمومنین (ع)، گفت: فردی نزد با حالتی توام با آه نزد این امام همام ظاهر شد، که حضرت فرمودند، اگر آه شما برای دنیا است بی‌ثمر است زیرا دنیا خوراک و پوشاک است که بهترین خوراک و پوشاک نیز از دو حشره است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت کار فرهنگی برای نسل جوان، افزود: باید با برنامه‌های مذهبی سعی کنیم جوانان را جذب کنیم تا بیگانگان نتوانند آن‌ها را برای خود به کار گیرند.

وی با اشاره به سبک عزاداری‌ها، خاطرنشان کرد: جوانان به شکلی عزاداری کنند که این عزاداری آسیبی به دین و مذهب نزند و سبب اختلاف نشود، زیرا معصومین (ع) برای ما همانند آیات قرآن مقدس و واجب العطاعت هستند.