برگزاری نشست ۲۴ انقلاب اسلامی مخاطرات امروز و فردا

بیست و چهارمین نشست‌ انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا با سخنرانی حجج اسلام و المسلمین برنجکار و رسایی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) روز جمعه مورخ ۱۲/۰۹/۸۹بیست و چهارمین نشست‌ از سلسله نشست‌های انقلاب اسلامی مخاطرات امروز و فردا با بررسی دو موضوع نقش تحول علوم انسانی در […]

n-enghelabبیست و چهارمین نشست‌ انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا با سخنرانی حجج اسلام و المسلمین برنجکار و رسایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) روز جمعه مورخ ۱۲/۰۹/۸۹بیست و چهارمین نشست‌ از سلسله نشست‌های انقلاب اسلامی مخاطرات امروز و فردا با بررسی دو موضوع نقش تحول علوم انسانی در تحقق دولت اسلامی و آرایش جریان‌های سیاسی پس از فتنه ۸۸، به همت مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) قم برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا برنجکار، رییس دانشگاه پردیس قم به بیان نقش تحول علوم انسانی در تحقق دولت اسلامی پرداخت.
وی با ارائه تعریفی از دولت اسلامی و علوم انسانی، تحول یکی را در تحقق دیگری مؤثر دانست و با اشاره به دو واژه دولت و اسلام، اظهار داشت: اسلام برنامه سعادت انسان در ابعاد فردی،اجتماعی، دنیوی، اخروی، اعتقادی و عملی است.
رییس دانشگاه پردیس قم، اظهار داشت: اسلام مانند هر مکتبی، اصول و فروعی دارد که اصول آن توحید و عدل است، در تمام ابعاد زندگی انسان سریان پیدا می‌کند و قابل اثبات و تصور نیست.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که بحث ولایت فقیه و حکومت اسلامی در راستای تحقق دو اصل توحید و عدل است، مبارزه با ظلم و تسلیم نشدن در برابر مستکبران را از لوازم توحید و عدل برشمرد.
در ادامه نشست انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید رسایی، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی به ارائه تحلیلی از آرایش جریان‌های سیاسی پس از فتنه ۸۸ پرداخت و شناخت این آرایش و ترسیم آن را در ذهن، منوط به بررسی آرایش سیاسی از بیست سال گذشته تاکنون، دانست.
وی با بیان این‌که بدون نگاه کردن به ریشه‌ها، درک درستی از آرایش سیاسی امروز نمی‌توان داشت، گفت: پس از ارتحال امام‌ خمینی(ره)، فضای کشور با سکانداری مقام معظم رهبری وارد عرصه جدیدی شد که پیش از آن سابقه نداشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین رسایی، وجود جنگ هشت ساله و جایگاه حضرت امام‌(ره) را دو سرپوش مهم برای برخی از آسیب‌ها و انحرافات در خواص عنوان کرد و افزود: وقتی این دو عامل به مشیت الهی کنار رفت، همزمان با آغاز رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برخی انحرافات، کم کم خود را نشان داد.