بسیاری از ابعاد شخصیتی آیهالله‌العظمی گلپایگانی هنوز ناشناخته است

امام جمعه‌ی قم دردیدار اعضای ستاد کنگره‌ی ملی فقیه آگاه ، ضمن تاکید بر لزوم پرداختن به ابعاد ناشناخته‌ی شخصیت آیت الله‌العظمی گلپایگانی خاطر نشان کرد این امر مستلزم آن است که چنین کنگره‌هایی از حالت کلیشه‌ای خارج شود و این نیازمند برنامه‌ریزی و طراحی خلاقانه است.   اعضای ستاد برگزاری کنگره‌ی ملی فقیه نامدار […]

kon-golامام جمعه‌ی قم دردیدار اعضای ستاد کنگره‌ی ملی فقیه آگاه ، ضمن تاکید بر لزوم پرداختن به ابعاد ناشناخته‌ی شخصیت آیت الله‌العظمی گلپایگانی خاطر نشان کرد این امر مستلزم آن است که چنین کنگره‌هایی از حالت کلیشه‌ای خارج شود و این نیازمند برنامه‌ریزی و طراحی خلاقانه است.

 

اعضای ستاد برگزاری کنگره‌ی ملی فقیه نامدار ؛ بزرگداشت مقام آیت الله‌العظمی گلپایگانی(ره)روز گذشته با آیت الله سعیدی امام جمعه و نماینده‌ی ولی فقیه در استان قم دیدار وگفتگو کردند.

در این دیدار آیت الله سعیدی ضمن تشکر از خدمت‌گذاران عرصه‌ی تجلیل از مرجعیت شیعه به اهمیت و دشواری فرآیند تربیت فقها اشاره کرد و افزود بعد از به ثمر نشستن و تربیت یک فقیه  از دل جامعه، او تبدیل به یک جریان مستمر ومداوم خواهد شد که چه در زمان حیات و چه بعد از آن، جامعه از برکات آن بهرمند می‌شود.

وی با اشاره به نقصان روش کنونی برای تجلیل از فقها به لزوم جمع آوری مستندات گوناگون از زندگی و تلاش کسانی که در شرف  رسیدن به مقام فقاهت هستند اشاره کرد و افزود متاسفانه چنین برنامه‌ای برای گذشتگان انجام نشد و به همین خاطر از مشقتهایی که فقهای گذشته پشت سر گذاشته اند اطلاع دقیقی به‌ جز بعضی خاطرات در دست نیست.

وی در ادامه به تجلیل از مقام معنوی و علمی حضرت آیت الله‌العظمی گلپایگانی(ره) پرداخت و گفت آیت الله گلپایگانی(ره) فقیهی بود که از ابتدا، زندگی خود را برمدار خودسازی و رشد و کمال معنوی بنا نهاده بود.

امام جمعه قم همچنین به تجلّی شخصیت والای فقها و مرجعیت شیعه من جمله آیت الله گلپایگانی(ره) در تمام ابعادزندگی اشاره کرد و گفت: در تجلیل از چنین شخصیتهایی باید به تمام ابعاد زندگی مثل رابطه با کودکان، رابطه با جوانان، رابطه با توده مردم و… به صورت منسجم و مفصل پرداخته شود و فقط به ابعاد علمی و سیاسی اکتفا نشود. وی در ادامه افزود پرداختن به چنین ابعادی می طلبد که چنین کنگره‌هایی از حالت سنتی و کلیشه‌ای خارج شود و بخشی از آن به صورت عمومی و میان توده‌ی مردم برگزار شود که این امر نیازمند برنامه‌ریزی و طراحی خلاقانه است.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان قم در ادامه به ابعاد فکری و سیاسی آیت الله گلپایگانی(ره) اشاره کرد و افزود: ایشان فقیهی بودند که ضمن پرداختن به فقه سنتی ، در عین حال به برنامه‌ریزی وطراحی و نظم، اهتمام ویژه داشتند تا جایی که اولین مدرسه‌ی علمیه‌ی برنامه‌ای بهدست ایشان بنا نهاده شد.

وی در ادامه به پشتیبانی مجدانه آیت الله گلپایگانی از انقلاب و امام و همراهی ایشان با نظام اشاره کرد و درپایان برای اعضای ستاد و دست اندکاران برگزاری کنگره آرزوی موفقیت نمود.

در ابتدای این دیداررئیس و اعضای ستاد کنگره ملی فقیه آگاه ، گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته و پیشرو ، برای برگزاری هرچه بهتر این گنکره ، ارائه نمودند.