بیست و هشتمین نشست « انقلاب اسلامی؛ مخاطرات امروز و فردا » برگزار شد

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) بیست و هشتمین نشست از سلسله نشست‌های انقلاب اسلامی؛ مخاطرات امروز و فردا، شامگاه چهارشنبه پنجم مهرماه با حضور طلاب و دانشجویان انقلابی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد. این مراسم که به همت موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) برگزار شد، حجت‌الاسلام […]

n28-03به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) بیست و هشتمین نشست از سلسله نشست‌های انقلاب اسلامی؛ مخاطرات امروز و فردا، شامگاه چهارشنبه پنجم مهرماه با حضور طلاب و دانشجویان انقلابی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

این مراسم که به همت موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب، در موضوع «بیداری اسلامی؛ افق ها و پیامدهای فرارو» و نادر طالب زاده، منتقد و تحلیل گر سینما و تلویزیون، در موضوع «بررسی و تحلیل ابعاد سیاسی و اجتماعی فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)» به ایراد سخنانی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در سخنانی کالبدشناسی بیداری اسلامی و شناخت صحیح فرایندهای آن را ضروری دانست و با بیان این‌که بیداری اسلامی نقشه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دنیا را به هم ریخته است، رابطه بیداری در کشورهای اسلامی با بیداری در غرب را تبیین کرد.
وی با اشاره به این مطلب اعلام داشت: برای شناخت این رابطه ابتدا باید تعریف درستی ار کلمه «بیداری» و «اسلامی» داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که بیداری در کشورهای اسلامی نسبت به ماهیت حکام آنها و بیداری در غرب نسبت به ماهیت مکتب رایج در آنها رخ داده است، گفت:‌ ملت‌های مسلمان در کشورهای اسلامی، حکام خود را ولی امر می‌دانند، اما امروز فهمیده‌اند که این حکام دین ندارند.

وی با اشاره به دو مکتب سرمایه‌داری و کمونیسم که در دنیا ادعای اجرای عدالت داشته‌اند، علت بیداری غرب را نه حکام و مسؤولان نظام، بلکه مکتب رایج آنها که سرمایه‌داری است، ارزیابی کرد و اظهار داشت: پیام بیداری در کشورهای غربی جمع‌آوری سیستم بانک‌ها است.

در ادامه این مراسم، نادر طالب‌زاده، اقدام به موشکافی پخش فیلم موهن و حوادث اخیر پرداخته و ساخت فیلم توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم‌(ص) را پایان آثار صهیونیسم عنوان و اظهار کرد: اتفاقی که افتاد معمولی نبود، مقدمات آن بیش از بیست سال پیش وجود داشت و امام راحل نخستین فرکانس بیداری را با فتوای معروف خود در برابر سلمان رشدی منتشر کردند.

وی با اشاره به دفاع دولت‌های غربی از این فیلم موهن، افزود: وقتی مسؤولی اعلام می‌کند که این فیلم اثر هنری نبود، اما نمی‌توان جلوی آزادی مردم را گرفت، نشان می‌دهد که فرهنگ غرب توخالی است و امروز با ضعفی در دشمن مواجه هستیم که این ضعف را دشمن به خوبی نشان داده است.

این منتقد و تحلیل‌گر سینما و تلویزیون بیداری اسلامی را سبب افزایش توهین استکبار به مقدسات اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر بیداری اسلامی اتفاق نمی‌افتاد، کفار هم نمی‌بریدند تا چنین فیلم‌هایی را بسازند و رسانه‌ها باید تلاش کنند تا نکات ظریف و پنهان این جریان را برای مخاطبان افشا کنند.

گفتنی است، این مراسم با استقبال گسترده ای از سوی طلاب،فضلا و دانشجویان همراه بود. که این خود نشان دهنده استقبال قشر علمی و تحصیل کرده جامعه به دست یابی تحلیلی درست از وقایع و حوادث رخ داده در ایران و جهان است.