بیانیه جامعهالمصطفی در محکومیت حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر

در پی صدور حکم اعدام برای آیت‌الله شیخ نمر، روحانی برجسته شیعه عربستان جامعه‌‌‌المصطفی العالمیه بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعه‌المصطفی،  متن بیانیه به این شرح است:   بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم  دادستانی عربستان در اقدامی عجیب و به دور از هرگونه دلیل منطقی، حکم اعدام «آیت‌الله شیخ نمر» […]

nemerدر پی صدور حکم اعدام برای آیت‌الله شیخ نمر، روحانی برجسته شیعه عربستان جامعه‌‌‌المصطفی العالمیه بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعه‌المصطفی،  متن بیانیه به این شرح است:
 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
 دادستانی عربستان در اقدامی عجیب و به دور از هرگونه دلیل منطقی، حکم اعدام «آیت‌الله شیخ نمر» و ۲۶ نفر از فعالان سیاسی این کشور را در حالی صادر کرد که این روحانی شیعه هرگز دست به سلاح نبرده و همیشه و در همه حال و بر مبنای آزادی بیان، فقط و فقط به بیان دیدگاه های خویش در حدود آزادی‌های حداقلی سیاسی پرداخته که جزو حقوق مسلم شهروندی انسان‌هاست.
 با این حال، نیروهای امنیتی عربستان با اتهام‌های واهی، این روحانی شیعی را به طرزی عجیب دستگیر کرده و پس از ماه‌‌ها شکنجه روحی و جسمی، او را محارب دانسته و حکم اعدام این فعال سیاسی و روحانی بلندمرتبه را صادر کرده‌اند.
 ناگفته پیداست که حکم دادگاه عربستان با آزادی های سیاسی افراد و حقوق بشر و حقوق اقلیت ها در تناقض کامل است و زمینه‌ساز دامن زدن به اختلافات فرقه ای در دنیای اسلام خواهد شد وپس از آتشی که آل سعود به پا کرد، آرام نگه داشتن دوست‌داران این روحانی عظیم‌الشأن نیز بسیار سخت و مشکل خواهد بود.
 جامعه‌المصطفی ضمن محکوم کردن حکم دادگاه عربستان، بر رعایت حقوق اقلیت‌ها و گروه‌های مختلف اسلامی تأکید کرده، از همگان می‌‌خواهد به جای ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی در دنیای اسلام، به فکر وحدت و برادری باشند و همچون گذشته، بار دیگر، اعلام می‌دارد که همه حکومت‌ها، جریان‌ها و تفکرات دنیای اسلام، باید به جای خاموش کردن صدای مخالفان، زمینه بحث علمی و بیان دیدگاه‌های افراد را در بستری امن فراهم سازند.