بیست و هفتمین نشست «انقلاب اسلامی؛مخاطرات امروز و فردا»برگزار شد

نشست علمی انقلاب اسلامی؛ مخاطرات امروز و فردا با دو موضوع «بررسی نسبت انقلاب اسلامی با بیداری اسلامی» و «بررسی فتنه سوریه،تحولات و اتفاقات» به همت مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) و با همکاری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) بیست و هفتمین نشست از سلسله نشست […]

m-ertebatatنشست علمی انقلاب اسلامی؛ مخاطرات امروز و فردا با دو موضوع «بررسی نسبت انقلاب اسلامی با بیداری اسلامی» و «بررسی فتنه سوریه،تحولات و اتفاقات» به همت مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) و با همکاری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) بیست و هفتمین نشست از سلسله نشست های انقلاب اسلامی «مخاطرات امروز و فردا» عصر دیروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میر باقری و دکتر ایرانی و با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان در سالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار گردید.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین میر باقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که برای بررسی نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی، ابتدا باید بتوانیم تحلیلی تئوریک از انقلاب اسلامی ایران داشته باشیم، ادامه داد: داشتن تحلیلی تئوریک از انقلاب اسلامی ایران در ضمن این که جایگاه فلسفی این انقلاب در جهان را نشان می‌دهد، آینده انقلاب نیز به این تحلیل‌ها وابسته است.
ایشان همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک جوشش عمیق در پایه های فطرت انسانی ایجاد کرده است، اظهار داشت: انقلاب ایران در یک نقطه جغرافیایی اتفاق افتاد که تجلی ظهور حق بود و همه اذهان را متوجه دینی کرد که برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و فراگیر شده است، اظهار داشت: مرحله بعدی انقلاب درگیری تمام عیار با لیبرال دموکراسی و تحجر است و امروز به زعم خود غربی ها، انقلاب اسلامی وارد مبارزه با دنیای مدرن شده است.
همچنین در این نشست دکتر ایرانی کارشناس ارشد حوزه مطالعات خاورمیانه و سفیر سابق ایران در لبنان و اردن با اشاره به جریان سوریه در یک ونیم سال گذشته در باره وجه تمایز آن نسبت به دیگر تحولات و بیداری‌های منطقه اظهار داشت بیان داشت: کشورهایی که شاهد بیداری بودند به جهت وجود نظام سلطه در این کشورها و سیطره کامل امریکا و غرب بود ، و حال اینکه وضعیت در سوریه به گونه ای دیگر می باشد. و آمریکا و جبهه غرب با تمام امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خود جهت ساقط کردن حکومت سوریه پیش می رود. و این در حالی است که هیچ یک از این فشارها،شدت عمل و فعالیتهای گسترده از سوی آمریکا و کشور های غربی در دیگر انقلاب های منطقه مشاهده نمی شود.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم دبیر این نشست، حجت الاسلام صلاح زاده از برگزاری بیست و هشتمین نشست علمی با موضوع بیداری اسلامی و تحلیل وقایع بحرین در تابستان سال جاری خبرداد.