بی‌تردید آمریکا دست ابلیس و شیطان بزرگ‌ عصر حاضر است

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در شب ششم ماه محرم الحرام در جمع عزادارن سیدالشهدا(ع) در مدرسه مبارکه فیضیه به بررسی مکتب دفاعی اسلام پرداخت و گفت: تردیدی نیست که جنگ به خودی خود مطلوب نیست و آن ‌چه باید به دنبال آن باشیم رسیدن به یک صلح حقیقی و […]

mirbagheri-6 حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در شب ششم ماه محرم الحرام در جمع عزادارن سیدالشهدا(ع) در مدرسه مبارکه فیضیه به بررسی مکتب دفاعی اسلام پرداخت و گفت: تردیدی نیست که جنگ به خودی خود مطلوب نیست و آن ‌چه باید به دنبال آن باشیم رسیدن به یک صلح حقیقی و پایدار است نه صلح شکننده.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: اگر جهادی رخ می‌دهد حتما مقدمه رسیدن به صلح است، جهاد برای رفع موانع صلح است، برای از بین بردن موانع رسیدن به صلح پایدار باید مجاهدت کرد، صلح مقدمه جنگ نیست بلکه درگیری مقدمه رسیدن به صلح است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این‌که در اسلام قطعا دفاع از حق مقدس است، اظهار داشت: به بهانه صلح نمی‌شود در برابر حقوق دیگران بی‌تفاوت بود، کسی تردید ندارد که جنگ برای دفاع از حق جنگ مقدسی است و نمی‌شود به بهانه صلح که امر محترمی است تجاوز به حقیقت را امضا کرد.

وی افزود: البته مؤمنان که با یک‌دیگر بردار هستند برای این‌که اخوت و صله رحم ایمانی خود را حفظ کنند باید در برخی مواقع از حقوق شخصی خود گذشته و نسبت به برادر مؤمن ایثار و فداکاری داشته باشند، ولی کسی نمی‌پذیرد که ما به بهانه صلح ظلم پذیر باشیم.

پرچمداران مادی به بهانه باقی ماندن نام فرد میلیون‌ها نفر را می‌کشند

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با تأکید بر این‌که اکنون غربی‌ها برای جنگ‌هایی که راه می‌اندازند به بهانه دفاع از حقوق و حقیقت است، خاطرنشان کرد: اگر غربی‌ها یک جنگ فرهنگی در جهان راه انداخته و سعی می‌کنند دیگر فرهنگ‌ها را قربانی می‌کنند می‌گویند دوران فرهنگ‌ها دیگر سر آمده است.

وی تصریح کرد: غربی‌ها معتقد که دوره حجاب و عفاف به سر آمده و باید حذف شود، غربی‌ها به دنبال توسعه مادی هستند و تکنولوژی راه رسیدن به این بهره‌وری است که اخلاق نیز باید براساس این تکنولوژی تعریف شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این‌که ما در برابر دفاع از حقیقت مکلف بوده و باید در این راه برنامه‌ریزی کنیم، بیان داشت: در مکتب الهی ریخته شدن خون معنی دارد و قرآن به موت فی سبیل‌الله تعبیر می‌کند، اگر جنگی در راه حق بود این مقاتلان چه بکشند و چه کشته شوند پیروز هستند و کسانی که می‌کشند در این باب فضیلت بیشتری دارند.

وی یادآور شد: پرچمداران مادی که جنگ راه می‌اندازند و ده‌ها میلیون نفر کشته می‌شود می‌گویند نام فرد باقی می‌ماند حال اگر وقتی فرد نباشد چه فرقی دارد که نامش باقی بماند یا نماند؟! حقیقت آیا این است که من نابود شوم و دیگران لذت ببرند؟ اگر در جایی کشته شدن بی‌معنا باشد آن مکتب دفاعی باطل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این‌که خروجی مکتب دفاعی غرب درست نیست، بیان داشت: افرادی که در این راه خون خود را می‌دهند هیچ توجهی ندارند، از وقتی غربی‌ها با نام برقراری صلح به خاورمیانه آمده و هزاران نفر را کشتند و می‌گویند این‌ها کشته‌های راه صلح جهانی هستند، مکتب دفاعی اسلام با غرب اصلا قابل مقایسه نیست.

تغییر تکفر مذهبی عامل مهم در راه اندازی جنگ نرم است

وی افزود: برخی‌ها تکامل را مبدا دفاع از حقیقت می‌دانند، جهاد در راه رسیدن به تکامل و حیات نیز جهاد حقی است، مکتب مادی را نیز این‌گونه تعریف می‌کنند و می‌گویند ما جامعه جهانی را باید به سوی تکامل حرکت داده و موانع رسیدن به این نقطه کمال را از بین ببریم که این موانع می‌توانند انسان‌ها، مکاتب هستند که باید حذف شوند، حالا باید توجه کرد که آیا رسیدن به مادیات تکامل است یا بندگی خداوند متعال؟

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم تغییر انگیزش‌های افراد را از عوامل راه اندازی جنگ نرم دانست و بیان کرد: دشمن می‌خواهد با راه اندازی جنگ نرم جامعه را از درون نابود کرده و انگیزه افراد و ملت‌ها را تغییر دهد، اکنون که دین اسلام در برابر غرب مقاومت می‌کند آن‌ها به دنبال این هستند که فرهنگ تجدد را بر دیگر فرهنگ‌ها غالب کنند.

وی ادامه داد: نظریه پردازی که در دوره جدید شروع شده می‌خواهد معرفت دینی را خنثی کند که راه خنثی کردن آن تغییر تفکر مذهبی از درون است، غرب می‌گوید باید معبود را از ملت‌ها گرفت و همان الهی که ما درست می‌کنیم را به آن‌ها تزریق کرد و این سبب وحدت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این‌که ما خداوند متعال را محور وحدت می‌دانیم، گفت: غربی‌ها یک سلسله ارزش‌های تعریف کرده و می‌گویند این ایده‌ها باید محقق شود، همانند آزادی و پیشرفت توسعه که نام آن را نیز نظام حقوق بشر گذاشتند، آن‌ها حق توسعه را حق محوری قرار دادند.

غرب به دنبال ایجاد یک دامداری و جنگل منظم است

وی افزود: اندیشه دفاعی غرب این است که باید یک ایدئولوژی بر محور تکامل اجتماعی ساخت، تکامل اجتماعی نیز هم افزای جامعه برای استفاده بیشتر از مادیات است، خدا، قیامت و دیگر مسائل دینی را نیز عقاید شخصی می‌دانند و عقاید،‌ ارزش‌های را که انبیا آوردند را مزاحم مکتب خود می‌دانند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که برخی‌ها نیز به دنبال تحقق نظریه دموکراسی هستند، خاطرنشان کرد: این مکتب سعی دارد تا یک دامداری مدرن و جنگل منظمی را درست کرده و جامعه را به عیش و نوش بکشاند، جامعه اسلامی نیز در دوره برخی از خلفا گرفتار این نوع مکتب شده بود و مکتب کرامت را لذائذ دنیا می‌دیدند.

امروز حقوق بشر حقوق یک گروه اقلیت به شمار می‌آید

وی اظهار داشت: تمدن مادی نیز اکنون به دنبال تحقق نظریه دموکراسی است و شرافت افراد را توسعه یافتگی مادی می‌دانند از این‌رو می‌گویند کشورهای توسعه نیافته باید الگوی خود را از کشورهای توسعه یافته بگیرند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این‌که غرب محور توسعه سرمایه را حق می‌داند، تصریح کرد: آن‌چه امروز از حقوق بشر اسم برده می‌شود تبدیل به حقوق یک گروه اقلیت شده است، اگر حقوق بر محور خود انسان تعریف شده و رابطه انسان با دیگر عالم‌ها بسته شود در این فرآینده طبیعی است که مستکبران حاکم شده و همه چیز را به نفع خود تسخیر می‌کنند.

آمریکا شیطان بزرگ عصر حاضر است

وی بیان داشت: غربی‌ها تمام نظام حقوقی را بر مبنای رسیدن به مادیات نوشتند، عدالتی که غرب بیان می‌کند تناسب توسعه است و هر چه مقابل آن باشد آن را خلاف عدالت می‌دانند، عقلانیت سکولار را نیز قبول داشته و بر هر مفهومی که برتر از دنیا است خط می‌کشند، بی‌تردید امام راحل را یکی از مفسدان بزرگ عالم می‌دانند چرا که امام امت به دنبال تحقق عدالت و نظام الهی بود نه مادی.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌‌که امام خمینی(ره) نیز برای مقابله با تمدن غرب آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کردند، خاطرنشان کرد: این‌که غرب امروز می‌گوید ایران محور شرارت است از نظر خودشان درست است، چرا که ما را از موانع تحقق خواسته‌های مادی و غلبه فرهنگ خود بر جهان می‌دانند، بی‌تردید آمریکا دست ابلیس و شیطان بزرگ عصر مدرنیته قرن بیست و یکم است.

عصر ظهور تکامل اجتماعی است نه رسیدن به مادیات

وی یادآور شد: از نظر ما مکتبی که نمی‌تواند مدیریت اجتماعی داشته باشد حق راه اندازی جنگ را ندارد، تکامل اجتماعی که اسلام تعریف می‌کند عصر ظهور است نه عصر توسعه و دموکراسی، ما می‌گویم که امام(ع) از عالم غیب آمده و ظرفیت اجتماعی را افزایش می‌دهد و تا زمان ظهور افراد نمی‌توانند ظرفیت اجتماعی لازم را کسب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این‌که غرب به دنبال توسعه مادی است، بیان داشت: نظام غرب اکنون ادامه امپراطوری معاویه است، ما به دنبال ایجاد مسیر تکامل اجتماعی هستیم که این مسیر تکامل با ظهور امام عصر(عج) محقق می‌شود.

وی یادآور شد: ما بر محور توحید، نبوت، معاد و ولایت محور تکامل را تعریف می‌کنیم، به گونه‌ای که جهان مبدا و مقصد دارد و تمام جهان راه رسیدن به تکامل است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این‌که فردی که بخواهد جامعه را از هدف اصلی دور کند مفسد فی الارض به شمار می‌آید، بیان کرد: بدترین دشمنان کسانی هستند که موضوعات را اشتباه فهمیده و برای ایجاد فساد در دنیا تلاش می‌کنند، برنامه‌ریزی آن‌ها نیز از بین بردن بشر است.