تاکید آیت‌الله علوی گرگانی بر بهره گیری بیشتر از فضای مجازی برای تبلیغ دین

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار معاونین فرهنگی تربیتی جامعهالمصطفی العالمیه با بیان این‌که این مجموعه انصافا بسیار موفق بوده است، گفت: از خداوند می‌خواهیم موانع سر راه جامعهالمصطفی را برطرف  کند تا بتواند در مسیر حل مشکلات جامعه اسلامی موفق باشد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،وی […]

gorgani-2آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار معاونین فرهنگی تربیتی جامعهالمصطفی العالمیه با بیان این‌که این مجموعه انصافا بسیار موفق بوده است، گفت: از خداوند می‌خواهیم موانع سر راه جامعهالمصطفی را برطرف  کند تا بتواند در مسیر حل مشکلات جامعه اسلامی موفق باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،وی افزود: یکی از مواردی که موفقیت‌های یک مجموعه را در پی دارد تبلیغ صحیح و بجای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی است که مجموعه جامعهالمصطفی هم باید به این مطلب اهمیت دهد و تلاش کند فعالیت‌های خود را به صورت صحیح و به‌روز معرفی و به پیش ببرد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که در زمان گذشته امکان تبلیغ به صورت گسترده وجود نداشت و فقط در محدوده کوچک صورت می‌گرفت، اظهار داشت: خوشبختانه امروز امکان تبلیغات وسیع، گسترده و جهانی از طریق رایانه و اینترنت فراهم شده است و این نعمت بزرگی برای تبلیغ معارف دینی و کارهای فرهنگی و تربیتی به شمار می‌رود.
آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: امروز خداوند تبارک و تعالی همه امکانات تبلیغی را به جمهوری اسلامی عنایت کرده است و اگر ما از این امکانات غافل شده  و از آنها استفاده نکنیم دچار ضرر و باخت بزرگ خواهیم شد چون در هیچ کشوری به اندازه کشورمان امکان تبلیغ دین و اسلام وجود ندارد، کشوری که رهبری و مسؤولان آن هم در راستای تبلیغ دین قدم برمی‌دارند.
وی با بیان این‌که به فرموده قرآن باید در تبلیغات به دنبال احسن باشیم، ادامه داد: ما باید الگوهای احسن و بزرگ را به مردم و جوامع اسلامی معرفی کنیم تا بتوانیم تأثیر بیشتری را در راستای نشر معارف الهی و تربیتی داشته باشیم.
استاد برجسته حوزه علمیه قم آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری، مؤسس حوزه علمیه قم را یکی از الگوهای بزرگ و برجسته دینی برشمرد و گفت: جامعهالمصطفی هم از آثار شیخ عبدالکریم است و به نوعی از آثار منفصل ایشان محسوب می‌شود چون از بطن حوزه علمیه قم رشد پیدا کرده است.
وی با اشاره به زندگینامه و عنایات حضرت سیدالشهداء(ع) به آیت‌الله حائری، ابراز داشت: تأسیس حوزه علمیه قم به دست مبارک شیخ عبدالکریم یکی از کرامات و عنایات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به ایشان بود که سبب شد شیخ با دستی پر و با توشه‌ای عظیم از این دنیا رخت بربندد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این که زندگی و سیره علما و به ویژه آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری باید بیش از پیش نشر پیدا کند، افزود: تمام مؤسسات و مجموعه‌های دینی باید تا می‌توانند در همین راستا گام بردارند و هیچ تلاشی دریغ نورزند.