تبعیت از رهبر معظم انقلاب نقطه ثقل فعالیت‌های مؤسسه است

ezمدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) با تأکید بر حرکت در مسیر مستقیم ولایت، تبعیت از رهبر معظم انقلاب را نقطه ثقل فعالیت‌های این مؤسسه عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) روز جمعه مورخ ۲۴/۱۰/۸۹ حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج)، در هشتمین نشست سالیانه مؤسسه، بر حرکت در مسیر […]

ezzatezمدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) با تأکید بر حرکت در مسیر مستقیم ولایت، تبعیت از رهبر معظم انقلاب را نقطه ثقل فعالیت‌های این مؤسسه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) روز جمعه مورخ ۲۴/۱۰/۸۹ حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج)، در هشتمین نشست سالیانه مؤسسه، بر حرکت در مسیر مستقیم ولایت تأکید کرد.
وی با بیان این‌که مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) از سال ۸۰ با دو رسالت عمده تلاش برای تحقق مطالبات حضرت امام‌(ره) و مقام معظم رهبری و ارائه خدمات تکمیلی به حوزه‌های علمیه تشکیل شد، گفت: تبعیت از رهبر معظم انقلاب نقطه ثقل فعالیت‌های این مؤسسه است.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) خاطرنشان کرد: این مؤسسه در مسیر مستقیم ولایت و در مسیر ارتقای بصیرت آحاد جامعه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حرکت می کند.
وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد یک سال گذشته مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) پرداخت و گفت: در سال ۸۵ و پس از پنج سال برنامه‌ریزی عملیاتی، سند راهبردی مؤسسه و برنامه پنج ساله آن تدوین شد.
حجت‌الاسلام عزت‌زمانی افزود: پنج هدف کلان به عنوان اهداف اصلی مؤسسه در قالب این سند راهبردی تنظیم شده است و گروه‌های مرجع آن را حوزویان، دانشگاهیان، فرهنگیان و هیأت‌های مذهبی تشکیل می‌دهند.
وی با بیان این‌که مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) فعالیت‌هایش را در سطح کشور تعریف کرده است، از برگزاری چهارمین دوره علمی فرهنگی ولایت و فارغ‌التحصیلی نخستین دوره سه ساله آن خبر داد و گفت: فارغ‌التحصیلان این دوره به عنوان کارورزی و برای اولین بار در دهه اول ماه محرم امسال جهت تبلیغ به مناطق محروم اعزام شدند.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) همچنین، برگزاری دوره آموزشی ائمه جماعات با حضور هزار و ۸۰۰ امام جماعت از سراسر کشور با چهل روز آموزش هر روز ده ساعت و برگزاری سی و یک همایش در گروه‌های هفت‌گانه این دوره در مجتمع یاوران مهدی‌(عج) را از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه برشمرد.
وی ادامه داد: دوره غیرحضوری عصر امام خمینی‌(ره) هم اکنون با ۲۵۰ نفر در حال برنامه‌ریزی و اجراست و برگزاری دوره کاردانی امور فرهنگی با حضور بیست دانش پژوه از دیگر فعالیت‌های مؤسسه است که امسال به ۱۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.
حجت‌الاسلام عزت‌زمانی برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی مدیران به ویژه مدیران ارشد مؤسسات فرهنگی را از دیگر فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) عنوان کرد و اظهار داشت: امسال چهار دوره برای آموزش مدیران فرهنگی برنامه‌ریزی شده که سه دوره آن اجرا شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های حوزه پژوهش این مؤسسه اشاره کرد و از تدوین طرح راهبردها و راهکارهای دولت اسلامی بر مبنای سنن الهی با همکاری مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری با هدف تولید علم و پایه‌سازی برای اداره حکومت بر مبنای دین و قرآن خبر داد.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) با اشاره به تازه‌های نشر این مؤسسه، گفت: کتاب “منشور فرهنگ از منظر مقام معظم رهبری” در حال انتشار است و کتاب‌های “دشمن‌شناسی”، “عوام و خواص” و “عدالت‌طلبی” نیز در مرحله تدوین می باشند.
وی در ادامه مشارکت در برگزاری همایش ملی جوان برتر ایرانی و به عهده گرفتن بخش طلاب جوان این همایش، برگزاری سلسله همایش های مخاطرات انقلاب اسلامی را از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه دانست و گفت: نشست ۲۴ همایش مخاطرات انقلاب اسلامی برگزار شد و چند نشست دیگر تا پایان سال برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام عزت‌زمانی در پایان از همایش بزرگداشت دهه بصیرت و کنگره مقدماتی آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) به عنوان فعالیت‌های دیگر مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) نام برد و گفت: کنگره بین‌المللی بزرگداشت حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) با مدیریت اجرایی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج)، اسفندماه سال جاری در قم برگزار خواهد شد.