تبیین مساله ولایت فقیه رسالت مهم روحانیت است

حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از روحانیان عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) روحانیت را به الگوبرداری از این امام همام توصیه کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که امام […]

gorganiحضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از روحانیان عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) روحانیت را به الگوبرداری از این امام همام توصیه کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که امام جواد(ع) به خاطر خدمات گسترده خود مبارک لقب گرفتند، افزود: یکی از دلایل امامت امام جواد(ع) این بود که ایشان در برابر آزارها صبر داشتند و تابع امر خدا بودند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که مکتب روحانیت مکتب جوادیه(ع) است، ابراز کرد: روحانیت وظیفه خطیری را برعهده دارد از این رو باید در این مسیر از ائمه اطهار(ع) الگوبرداری کند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیات قرآن، گفت: همه اعمال و رفتار انسان‌ها ثبت و ضبط می‌شود و انسان‌های مؤمن نه تنها خود بلکه در قبال زیردستان خود نیز مسؤول خواهند بود.
وی تأکید کرد: انسان باید همیشه خود را در منظر خداوند و ائمه معصومان(ع) ببیند و وظایف و مسؤولیت‌های خود را به بهترین شکل انجام دهد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امام جواد(ع)، بیان کرد: یکی از صفاتی که همیشه باید مورد توجه مردم به ویژه روحانیت قرار گیرد این است که در نهان و آشکار به یک شکل رفتار کنند و همیشه خدا را مد نظر قرار دهند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که روحانیت لباس پیامبر را بر تن دارند، وظیفه آنها را سنگین ارزیابی کرد و گفت: روحانیت باید الگو و اسوه مردم باشند و بدانند که در قبال انحراف مردم باید پاسخگو باشند.

وی یکی از وظایف مهم روحانیت را تبیین مسأله ولایت فقیه و نقش مرجعیت دانست و ابراز کرد: ولایت فقیه ولایت خدا، انبیا و ائمه اطهار(ع) است و زمانی که مردم این مسائل را بدانند خودشان کشور را اداره می کنند و حافظ آن می‌شوند.