تبیین یگانگی دین و سیاست بر عهده حوزه علمیه است

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سومین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب، به بیان دیدگاه های خود درباره رسالت مهم حوزه های علمیه پرداخت و تبیین و ترویج معارف الهی در سطح ایران و جهان را از مسؤولیت‌های خطیر حوزه علمیه دانست و گفت: حوزه علمیه قم […]

taaeb-1حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سومین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب، به بیان دیدگاه های خود درباره رسالت مهم حوزه های علمیه پرداخت و تبیین و ترویج معارف الهی در سطح ایران و جهان را از مسؤولیت‌های خطیر حوزه علمیه دانست و گفت: حوزه علمیه قم تنها جایی در جهان اسلام است که متصدی تبیین و ترویج اسلام ناب به شکل متمرکز و با امکانات نسبتا مناسب است.
وی دومین مسؤولیت حوزه علمیه قم را تبیین و تربیت نیرو برای اجرا و ادامه مسیر انقلاب تا رسیدن به اهداف عالیه با نشأت گرفتن از مبانی اسلام و یگانگی سیاست و دیانت بر اساس اسلام ناب ذکر کرد.
رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار تأکید کرد: امروز حوزه علمیه قم تنها جایی است که می تواند به خوبی یگانگی سیاست و دیانت را بر اساس اسلام ناب که پدید آوردنده انقلاب اسلامی است به همگان ثابت کند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که امام خمینی(ره) بانی انقلاب اسلامی، خود تربیت شده حوزه علمیه است، اظهار کرد: آبیاری و توسعه انقلاب اسلامی باید از همان مبدأی باشد که آن را به وجود آورده است.
وظیفه حوزه علمیه نیرو، خط و محتوا دهی به نظام اسلامی است
حجت‌الاسلام والسلمین طائب در ادامه با اشاره به این‌که هرگز در حاکمیت اسلامی استقلال نظام اسلامی از حوزه و استقلال حوزه از نظام اسلامی معنا ندارد، گفت: آن چیزی که در باب حوزه‌ها گفته می شود و باید به خوبی تفسیر شود این است که حوزه علمیه باید به نظام اسلامی نیرو، خط و محتوا بدهد.
وی ادامه داد: حوزه علمیه باید متصدی خط دهی به نظام اسلامی باشد و حوزه باید از همان مصدری تغذیه مالی شود که حکومت اسلامی از آن مبدأ تغذیه می‌شود.
رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار با اشاره به آیات و روایات اسلامی، مبدأ تغذیه حاکم اسلامی و حوزه‌های علمیه را خمس دانست و ابراز کرد: سایر درآمدهای نظام اسلامی نباید شاکله مالی حوزه را تشکیل دهد.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر نظام اسلامی خود را وابسته به حوزه علمیه و نشأت گرفته از آن می داند، مسؤولیت دارد که برای بهره وری از حوزه‌های علمیه سرمایه گذاری کند.

حجت‌الاسلام والسلمین طائب با تأکید بر استقلال مالی حوزه علمیه، گفت: حوزه‌های علمیه نباید در شاخصه‌های مالی خود وابسته به درآمدهایی باشند که در نظام اسلامی خارج از اخماس وجود دارد.