ترس از تهدیدهای آمریکا نشان ضعف افراد است

آیت‎الله محی‎الدین حائری شیرازی، نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد به بررسی وحدت میان مسلمانان پرداخت و گفت: وحدت به این معنا نیست که ما بگوییم در گذشته اتفاقاتی افتاده که ما نبودیم و حالا نباید به این مسائل […]

haeriآیت‎الله محی‎الدین حائری شیرازی، نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد به بررسی وحدت میان مسلمانان پرداخت و گفت: وحدت به این معنا نیست که ما بگوییم در گذشته اتفاقاتی افتاده که ما نبودیم و حالا نباید به این مسائل توجه نداشته باشیم.

وی ادامه داد: منافاتی ندارد که به وحدت عالم اسلام علاقه مند و جدی باشیم و مصائب اهل‎بیت(ع) را به صراحت بیان کنیم.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این که باید وحدت و اصالت را حفظ کرد، خاطرنشان کرد: وحدت به این معنا است که ما مسائل حاشیه‎ای را بزرگ نکنیم، به روی مشترکات اسلام تأکید داشته و به دشمن مشترک توجه داشته باشیم، البته این همه کار ما نیست بلکه نصف کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی افزود: امر مهم‎تر از وحدت حفظ اصالت است چرا که آن چه خداوند متعال نازل کرده مسخ نشده و وارونه جلوه داده نشده است؛ ما باید تا جایی که مقدور است راه صحیح را بیان کنیم و وقتی دیدیم حرف زدن جنگ داخلی به وجود می‎آورد آن وقت از جنگ داخلی استقبال نکنیم.

آیت‎الله حائری شیرازی با اشاره به این که وقتی آمریکا تهدید می‎کند افراد ضعیف می‎گویند این کار را می‎کند، آن کار را می‎کند و به صلاح ما نیست، بیان داشت: خدا نعمت می‎دهد و حق آزمایش نیز دارد، متأسفانه افراد آموزش را قبول دارند ولی در آزمایش مشکل دارند.

وی اظهار داشت: برخی از عبادت‎ها عدد و برخی علامت هستند، ممکن است عبادتی شرط قبول عبادت دیگر باشد، مانند ولایت که علامت است چرا که وقتی فرد ولایت‎الله را می‎پذیرد از ظلمت به نور حرکت می‎کند، ولی وقتی ولایت طاغوت را می‎پذیرد از نور به ظلمت حرکت می‎کند، در عبادت عددی خوب و بد مطرح نیست ولی در عبادت علامتی خوب و بد مشخص می‎شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که به هر میزان علم و تقوای فرد بدون ولایت بیشتر باشد خطر بیشتری نیز او را تهدید می‎کند، گفت: سرنوشت عبادت‎ها را ولایت مشخص می‎کند.

وی تصریح کرد: ولایت یعنی اطاعت در امتحان، مانند ساحران که ولایت موسی(ع) را پذیرفتند و گناهان آن‎ها تبدیل به حسنات شد؛ در انقلاب هم همین گونه بود کسانی که در حکومت طاغوت بودند و به انقلاب پیوستن سیئات آن‎ها تبدیل به حسنات شد.

آیت‎الله حائری شیرازی با بیان این که اگر کسی در ولایت بلغزد به اندازه جایگاهی که دارد جرم‎اش نیز افزایش می‎یابد، خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر(ص) حضرت فاطمه(س) و امیرمؤمنان(ع) مانند حضرت هارون(ع) بودند، مردم از ولایت‎الله خارج شده بودند.

وی ابراز داشت: هنگامی‎که مردم از ولایت‎الله خارج می‎شوند باید گفت این راه اشتباه است نه این که شمشیر بر روی مردم کشید چرا که مردم شمشیر می‎کشند؛ ما هم حرف حق را می‎گویم و برای حفظ وحدت و اصالت نمی‎جنگیم.

این استاد حوزه با اشاره به این که سخن گفتن به گونه‎ای که دو طایفه به جان یک دیگر نیفتند وحدت میان مسلمانان است، اظهار داشت: ما با سلاح اهل سنت را نمی‎کشیم، حرف حق می‎زنیم؛ تاکنون در دنیا بمب گذاریهای فراوانی علیه شیعیان صورت گرفته ولی یک بار نشده که شیعیان در بازار اهل تسنن بمب گذاری کنند و حفظ وحدت یعنی همین.

وی در پایان گفت: وقتی امیرمؤمنان(ع) را به اجبار برای بیعت می‎برند، ایشان رو به قبر مطهر رسول الله(ص) کرده و فرمودند «یا رسول الله مردم من را تنها گذاشتند و نزدیک بود بشکند»، امام علی(ع) برای این که در جامعه اسلامی ‎اختلافی پیش نیاید سکوت کردند ولی حضرت زهرا(س) اصالت را بیان کردند.