ترس از فرهنگ غنی تشیع مانع مناظره مفتیان وهابی با مراجع تقلید می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی قزوینی، استاد حوزه علمیه در نشست امام‌مهدی‌(عج)باوری که دوشنبه عصر در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: ابن‌تیمیه بدون دلیل در توسل تردید ایجاد کرده است و وهابیت معمولا به غیر از دروغ، بهتان و افترا موضوع دیگری برای عرضه کردن ندارند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی […]

ghazviniحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی قزوینی، استاد حوزه علمیه در نشست امام‌مهدی‌(عج)باوری که دوشنبه عصر در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: ابن‌تیمیه بدون دلیل در توسل تردید ایجاد کرده است و وهابیت معمولا به غیر از دروغ، بهتان و افترا موضوع دیگری برای عرضه کردن ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که مراجع بارها اعلام کرده‌اند که حاضر هستند با مفتیان وهابی مناظره کنند، خاطرنشان کرد: مناظره نکردن آنان به این دلیل است که آنان حرفی برای گفتن ندارند، آنان از فرهنگ غنی و فرهنگ برخاسته از شیعه می‌ترسند.

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که شیعه در طول ۱۴۰۰ سال امکانات نداشت و به این دلیل نمی‌توانست جواب‌گو باشد، اما امروز به برکت خون شهدا و نفس پاک امام(ره) امروز شیعه سایت‌ها و ماهواره‌های مختلفی دارد و از قدرت رسانه‌ای لازم برخوردار است.

وی گفت: اکنون عصر، عصر منطق و خرد است، فرقه وهابیت با دروغ و افترا و تهمت زنده است، اگر تهمت‌ها و دروغ‌ها را بردارید،‌ آنان چیزی برای عرضه ندارند، و ۹۹ درصد شبهاتی که در حوزه مهدویت مطرح می‌کنند از افتراها و روایات ضعیف و مرسلی است که از دیدگاه شیعه اعتباری ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی ادامه داد: هنگامی که از صحاح اهل سنت که در نزد آنان منزله قرآن است، مطالبی آورده می‌شود، آنان صحاح خود را انکار می‌کنند، اما هنگامی که به روایات غیرقابل‌اعتبار از شیعه استناد می‌کنند و ما آن را رد می‌کنیم، شروع به تکفیر می‌کنند.

وی اظهار کرد: حداقل ۷۵ درصد از ادعاهای ابن‌تیمیه دروغ است، این با دیدگاه حداقلی است و اگر بخواهیم بهتر بنگریم و صحیح بکاویم باید گفت ۹۹ درصد یا صد در صد ادعاهای ابن‌تیمیه دروغ است.

حجت‌الاسلام حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: اصل مهدویت یک بحث فرامذهبی است و حتی وهابیت و سلفی‌ها هم عقیده مهدویت را از عقاید ضروری اسلامی می‌دانند ولی تفاوت ما با آنان در مهدویت شخصی و نوعی است.

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که شیعه و سایر مذاهب درباره مصداق مهدویت اختلاف دارند، ابراز کرد: عمده اهل‌سنت و وهابیت بر این عقیده هستند که ظهور حضرت مهدی(عج) یکی از نشانه‌های قیامت است، نام وی را مهدی و نام پدر ایشان را عبدالله می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: قاضی عبدالجبار معتزلی درباره مهدویت کتابی نوشت و شبهاتی را مطرح کرد که سید مرتضی در این زمینه کتابی به نام الشافی را نوشت که شیخ طوسی این کتاب را تلخیص کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با بیان این‌که کتاب احقاق‌الحق، عبقات الانوار و مانند آن کتاب‌هایی در پاسخ به شبهات است، اظهار کرد: امروز وهابیت در تمام حوزه‌ها مشغول به کار هستند و بیش از ۴۰ هزار سایت آنان شبانه روز کار می‌کند.

وی ابراز کرد: در خاورمیانه سیصد شبکه ماهواره‌ای در اختیار وهابیت است، و از دهم تا هیجدهم شعبان نیز شبکه‌های وهابی مانند نور، وصال و وصال حق برنامه‌های متعددی درباره مهدویت داشتند و ما نیز در شبکه جهانی ولایت عمده شبهات آنان را پاسخ گفتیم.