تعیین کنندگان وقت ظهور کذاب هستند/ مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار سوریه سکوت کرده اند

sحضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید دوشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در جمع زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران،‌ با اشاره به آیات قرآن وعده الهی درباه ظهور حضرت حجت(عج) را قطعی دانست و گفت: در عصر پیامبر اسلام در شبه جزیره عربستان و پس از آن نیز در برخی از […]

sobhanisحضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید دوشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در جمع زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران،‌ با اشاره به آیات قرآن وعده الهی درباه ظهور حضرت حجت(عج) را قطعی دانست و گفت: در عصر پیامبر اسلام در شبه جزیره عربستان و پس از آن نیز در برخی از مکان‌های دیگر گسترش یافت اما جهان‌گیر نشد تا در زمان خاتم‌الاوصیا این امر محقق شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ وی با بیان این ‌که مسیحیان قائل به منجی بودن حضرت عیسی(ع) هستند، ابراز کرد: پیامبر اعظم(ص) در این باره به سند کتب اهل سنت، فرموده‌اند؛ عیسی بن مریم از آسمان فرود می‌آید و اقتدا به امامی می‌کند که آخرین حجت الهی است.
این مرجع تقلید با تأکید بر این ‌که مسأله امام ولی عصر(عج) اختصاص به تشیع ندارد،‌ اظهار کرد: جهان اسلام به این امر معتقد هستند و نه تنها در آیات و سنت پیامبر به آن اشاره شده بلکه علمای اهل سنت نیز ده‌ها کتاب در مورد ایشان نوشته‌اند.
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر این‌که اگر یک روز از عمر جهان باقی مانده باشد، در آن روز ولی خدا ظهور خواهد کرد، گفت: ‌مسأله ظهور قطعی است؛ ممکن است برخی از احکام منسوخ شوند اما این امر قطعی و قابل نسخ نیست.
امام زمان چرا غایب است
این استاد برجسته تفسیر قرآن در پاسخ به این شبهه که چرا امام زمان(عج) غائب است و این امر با امامت منافات دارد،‌ افزود: در قرآن اولیای الهی دو قسم هستند؛‌ ولی ظاهری و ولی غائب، این امر به خوبی در سوره مبارکه کهف آمده و حضرت موسی مصداق ولی ظاهری و حضرت خضر مصداق ولی غائب است.
رییس مؤسسه امام صادق(ع) با بیان این ‌که در ماجرای حضرت موسی و حضرت خضر، ولی غائب بالاتر و برتر از ولی حاضر است،‌ابراز کرد: نباید گمان کرد که اولیای الهی همیشه ظاهر هستند چون غیبت یکی از اسرار و رموز الهی است که ما از آن بی خبر هستیم.
وی حضرت حجت(عج) را آخرین سرمایه الهی دانست و اظهار کرد: امام زمان(عج) آخرین فردی است که خدا برای اصلاح جامعه می‌فرستد و اگر زمینه ظهور ایشان فراهم نباشد، این امر محقق نمی شود؛ افرادی که در سوریه کشت و کشتار می‌کنند، چگونه با حضرت رفتار خواهند کرد؟
این مرجع تقلید یا تأکید بر این ‌که اگر آمادگی نباشد، ظهور محقق نخواهد شد، اظهار داشت: اگر حضرت بی موقع ظهور کنند تروریست‌هایی که از کشورهای منطقه جمع شده‌اند و در سوریه به عنوان جهاد مردم بیگناه را می‌کشند و گمان می‌کنند که با این کار خود به بهشت می‌روند،‌ همان کاری را که با حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) کردند با ایشان می‌کنند.
تعیین کنندگان وقت ظهور افرادی کذاب هستند
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به روایات،‌ تعیین کنندگان وقت ظهور را کذاب خواند و با بیان این‌که می‌توان آثار و علائم ظهور را بیان کرد، گفت:‌ یکی از آثار و نشانه‌های ظهور تکامل فکری و اندیشه‌ای بشر است؛ تا زمانی که بشر نادان است و سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای موجود باشد، حضرت ظهور نمی‌کنند.
این استاد برجسته تفسیر قرآن تأکید کرد: امروز به الفاظ زیبای دموکراسی نباید توجه کرد، حقوق بشر، حقوق حیوانات و محیط زیست تنها الفاظ زیبایی هستند و چیزی که مشاهده نمی‌شود حقوق بشر است.
رییس مؤسسه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد:‌ کشورهای غربی برای سگی که شوروی سابق به فضا فرستاد و کشته شد سر و صدا کردند و سخن از حقوق حیوانات زدند، اما امروز صدها انسان بی گناه در سوریه به دست تروریست‌ها کشته می شوند اما آنها سکوت کرده‌اند.
حضرت آیت‌الله سبحانی تکامل صنایع را از دیگر علائم ظهور ذکر کرد و گفت: در روایات آمده، زمانی که حضرت ظهور می‌کنند صنایع به حدی رسیده و تا جایی پیش رفته که مؤمن در مشرق برادر خود در مغرب را می‌بیند که البته امروز بشر تا حدی به این پیشرفت رسیده است.
وی با بیان این ‌که امامت حضرت حجت(عج) فراگیر و جهانی است،‌ ابراز کرد: صنایع باید تا حدی پیشرفت کند که همه ۵ میلیارد انسان کره زمین پیام و چهره حضرت را ببینند.
این مرجع تقلید سومین علامت ظهور را نزول برکات آسمان و زمین برای انسان‌ها خواند و گفت: در روایات آمده موقع ظهور زمین برکات خود را برای اهلش نشان می‌دهد، در قرآن نیز خداوند می‌فرماید؛ اگر ملتی پاکدامن شد برکات آسمان و زمین را برایشان می‌گشاییم.
این استاد برجسته تفسیر قرآن با بیان این ‌که امروز مسأله فقر برای بشر مهم است،‌ اظهار کرد: امروز در جهان جمعیتی هستند که همه چیز دارند و آنچه را که لازم ندارند به دریا می‌ریزند؛ آمریکا برای این‌که قمیت گندم پایین نیاید، گندم‌ها را به دریا می‌ریزد در حالی که در آفریقا برای یک دانه گندم آه و ناله است؛ بشر تا زمانی که چنین اخلاقی دارد، آسمان نیز نسبت به او بی رحم خواهد بود.
تمدن صنعتی نشانه موفقیت غرب نیست
حضرت آیت‌الله سبحانی ادامه داد: فکر نکنید تمدن صنعتی در کشورهای غربی هست پس آنها موفق هستند، باید دید این تمدن تا چه زمانی خواهد ماند؛ بسیاری از این تمدن‌های بشری آمده‌اند و رفته‌اند و انسان‌ها گمان می‌کردند که ماندگار است، اما به زودی از هم گسستند.
رییس مؤسسه امام صادق(ع) در ادامه با بیان این ‌که باید مسأله انتظار را فهیمد از برخی تعاریف انتظار انتقاد کرد و گفت: برخی گمان می‌کنند که انتظار یعنی دست روی دست گذاشتن تا حضرت ظهور کند در حالی که چنین نیست.
تنبلی و سستی در فرهنگ انتظار جایی ندارد
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) مبنی بر این‌که افضل اعمال امت انتظار فرج است، اظهار داشت: برخی می‌گویند اگر انتظار فرج بهترین عمل است پس باید در خانه نشست و دست روی دست گذاشت و منتظر بود در حالی که چنین نیست و انتظار فرج به این معنا تنبل پروری است و اسلام نیز مخالف تنبلی است.
این مرجع تقلید با بیان این ‌که انتظار یعنی فعالیت و زمینه سازی برای ظهور حضرت، ابراز کرد:‌ باید فرزندان، خانواده و دوستان را با حضرت و وظایف آنها نسبت به ایشان آشنا کنیم و بتوانیم افرادی را تربیت کنیم که زمینه ساز ظهور حضرت باشند.
این استاد برجسته تفسیر قرآن با بیان این‌که ۳۱۳ نفری که در روایات به عنوان یاران حضرت حجت(عج) آمده، مربوط به سران یاران است، گفت:‌ حضرت مهدی(عج) باید یک تشکیلات مرتب و منظم نظامی داشته باشد و هیچ قدرتی در دنیا بدون قدرت نظامی پیش نمی‌ رود، قدرت نظامی این نیست که افراد حتما دارای درجه و منصبی باشند بلکه باید انسانی فدایی حضرت باشد و به تمام معنا به ایشان عشق بورزد.
رییس مؤسسه امام صادق(ع) امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مبادی انتظار دانست و اظهار کرد: در قرآن نیز آمده به کسانی که قدرت دادیم، نماز را بپا می‌دارند و صدها بی نماز را نماز خوان می‌کنند، زکات پرداخت می‌کنند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و این معنای انتظار است.
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به ضرورت فرهنگ حجاب و عفاف، خواستار توجه مردم به این فریضه الهی شد و گفت:‌ کسانی که به زیارت کریمه اهل بیت می‌روند رعایت حجاب و لباس کنند؛ به گونه‌ای نباشد کسانی که از خارج می ‌آیند بگویند قم که ثقل انقلاب است دختران و زنان آنجا شرایط اسلامی را فاقد هستند یا جوانان خود را تشبیه به زنان می‌کنند، این افراد در انتظار حضرت نیستند بلکه در انتظار شهوت هستند.
این مرجع تقلید با بیان این ‌که منتظر حضرت مهدی(عج) خود را سر تا پا مقید به احکام می‌کند،‌ ابراز داشت: اگر همه لبیک گوی امام هستیم باید لباس، گفتار و حرکت ما الهی باشد، این وضعی که بر برخی از جوانان و زنان ما حاکم است مورد رضای حضرت مهدی(عج) نیست.

وی در پایان به مردم توصیه کرد: هر هفته یک بار برای حضرت مهدی(عج) صدقه بدهید چون ایشان نیز همچون سایر افراد در معرض بلایا هستند و با دادن صدقه هم علاقه خود را به حضرت ابراز می ‌کنید و هم بلا از ایشان دور می ‌شود، همچنین هر هفته نیز سوره یاسین را بخوانید و ثواب آن را به مادر مکرمه ایشان حضرت نرجس خاتون(س) هدیه کنید، این کارها نشانه علاقه شما به حضرت است.